Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta

55 komentářů

Ellesmérys
21. června • 13:15

Bylo by to super, kdyby je nechtěli napájet všechny z "obnovitelnejch zdrojů". :-/

Ludek_II
20. června • 10:41

V roce 2030 proběhne asi tak dvanáctá migrační vlna. Starosti o pohon aut budou fakt vedlejší. Je ale taky možné, že do té doby Merkelovou vezme čert a vše bude jinak.

Antiautomat
20. června • 8:56

...pokial subezne rozbehaju reaktory na tzv.rychle neutrony, nie je problem.
Inak, taky uz davno bezi /BN600/ a tesne pred realizaciou je uz gigawattova verzia.

Zelí
20. června • 11:38

Pozor, to je v rusku... to je dnes pro nás dostupné asi jako by to bylo na marsu. Rusové budou mít tzv. uzavřený palivový cyklus ... a my tady budeme s angelinou onanovat s větrákama a solárama, z pruselu budou chodit direktivy, kolik máme postavit větráků, kolik čeho zbourat...

pcwifi
19. června • 23:43

2030 ? to uz bude novy Passat, 2 valec, 16 turb :-)) aby se ukojily brutalni pozadavky na emise, Euro 12... :-Pale prt, nic moc se nezmeni, elektráčky jsou mrtvé, dokud neujedou aspon 1000km a nenabiji se na pulku do hodiny. A samozrejme cena... V neposledni rade my tady budem "zhavi" do elektro-pohybovadel a cina bude dal a dal chrlit sracky do luftu s novymi a novymi prisliby snizovani emisi a kdesi cosi.

Saman
19. června • 13:39

mate zapotrebi psat zde ty nesmysli? cena elektriny se v Nemecku za poslednich 20 let snizila, kde jste sebrali ze se Nemcum elektrina zdrazuje? tohle je vyvoj ceny elektriny v Nemecku za 2008 az 2015 ;-) burzovni cena https://assets.bwbx.io/images/users/iqjWHBFdfxIU... ...
Nemcum konecna cena elektriny u spotrebytelu klesa a to za poslednich 5 let asi o 8% ;)a cenu energii v Nemecku nezvedaj tolik dane za OZE, ale naklady na sluzby okolo energii, z kazde kWh cca 7.5 centu, za OZE plati Nemec na vyuctovani sice asi 3x tolik co Cech tedy cca 6.3centu, ale procentualne se jim zvedaji mezirocne mene nez prave Cechum, pokud se to udrzi, tak do 7-8 let budeme v CR za obnovitelne zdroje platit vic nez Nemeci a to i presto ze tu je OZE dnes i danene, a to mame proti Nemcum tech OZE smesne male % piste radsi o autech, o elektrine zde na autorevue jak vidno vite kulove a o cenach za ne evidentne jen to co najdete na vyuztovani doma

Saman
19. června • 13:43

mimochodem podle tad za poslednich 5 let maj Nemci ve fondu za vyber z OZE prebitek ve vyberu a bude se o nej snizovat platba v nasledujicich letech

Kuk Vykuk
19. června • 21:44

V poslední době je každej auto redaktór taky na slovo vzatým odborníkem přes energetiku, speciálně nějakej Dvořák tomu rozumí nejvíc :-D:-D:-D

Zelí
19. června • 12:23

Toto je jedna z nejlepších zpráv jaké jsem četl. Cena ropy půjde dolů a s tím i cena benzínu. My, keří zůstaneme mobilní se spalováky budeme jezdit levně !!!!
Elektřiny bude málo a půjde nahoru cena. Stát ji bude muset osolit nějakou daní, aby kompenzoval výpadek spotřební daně z paliv.

Kuk Vykuk
19. června • 13:17

Elektřina už daň má

Mirek
19. června • 16:09

Samozřejmě, že má svou daň, ale nemá daň, kterou bys přispíval na rozvoj a obnovu silnic jako u benzínu a nafty. Nebo si myslíš, že to takto půjde dál, když by valná část aut přešla na elektrické pohony, "baterky"?

Saman
19. června • 19:01

staci zavest silnicni dan a hned bude v kase vic nez kolik se vybere na spotrebni dani, a nebo jeste lip myto i pro osobaky v nejake smesne kilometrove cenejinak rocne se na spotrebni dani za vsechny paliva vybere cca 80 miliard

Mirek
19. června • 20:34

S velkou jistotou si dovolím tvrdit, že mýto ani silniční daň tady nikdo nezavede. Takže zbývá jen ta spotřební daň, případně dálniční poplatky za známky, nebo to, co je nahradí v budoucnosti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
20. června • 9:16

coz ma asi stejnou vahu jako kdys ja napisu ze s velkou jistotou si dovolim tvrdit, ze do par desitek let bude vetsina aut v Evrope pohanena elektromotorem

Saman
20. června • 15:03

aha takze kdys to pisou na 2 servrech tak to bude tutovka ? a co az nastoupej dalsi vlady? nebo cas se v nejaky okamzik zastavi a dal jiz bude jen .....?

Mirek
20. června • 18:46

Jistě máš hodnověrnější informace, sem s nimi. Nebo se chceš babrat v systému jedná paní povídala, případně šířit zaručené informace tohoto typu? Když pohledáš, tak tyhle informace najdeš i jinde.
Pokud si spočítáš, o kolik peněz se v tomto případě jedná, tak náklady by možná spolkly celý "výdělek". Víme, jak to tady chodí, bude se museet zřídit x míst pro tuto činnost..... a peníze jsou fuč.

Saman
20. června • 20:44

bavime se snad o budoucnosti, a ty jsi nekde urcil o jake presne, 5-10-15-50 let? ja o zadnem konkretnim datu nepsal, proste budoucnost ;-)

Mirek
21. června • 11:18

Já také píšu o budoucnosti, nebo jsem někde napsal datum?;-)

Kuk Vykuk
19. června • 21:39

Tady se ještě zavede věcí, že se ti z toho protočej 10x panenky. Úředníci nemyslej na nic jinýho a politici jsou furt hladovější.

Zelí
20. června • 5:51

Správný pohled. Pro další zdanění je při současné úrovni příjmů poměrně velký prostor. Například daňově dorovnat cenu phm na úroveň bývalé maximální ceny. Tj. zvednout daň z paliv o cca 6-7 Kč. Tím by se cena za benzín přiblížila ke 40Kč a stát by dovybral cca 100 miliard..
A tím by se zatraktivnila elektromobilita jednak nižšími provozními náklady a druhak by se z těchto vybraných peněz mohla elektromobilita dotovat. Stříhání ovčanů je nejmilejší práce politika.
Moderní evropský politik nemá rád lidi chytré, ale vychytralé. Takové jako je on sám.

Mirek
20. června • 11:17

Vidím, že se začínáš překonávat, dotovat spalovacími motory elektromobilitu. Tak to už chce opravdu pořádnou dávku "fantazie". Vidíš, napsal jsem to slušně.
A jak to uděláš, když začnou všichni jezdit na elektřinu? Nebudou ti najednou chybět peníze? :-D

Zelí
20. června • 11:33

Já nejsem žádný příznivec elektrokárismu, ale jenom fabuluju jak se bude ubírat myšlení a další kroky státního represária.

Mirek
20. června • 19:02

Tak z tohop zrovna moc obavu nemám. Často čtu názory, že to mají petrolejáři ošéfované a najednou by se jím to zvrtlo. A nezapomeň, že hodně vozidel bys musel nějak vyjmout z tohoto systému, nebo by ti zdražily všechny výrobky a potraviny v obchodech a také služby (zvýšení spotřební daně). To by teprve byla rána pro hospodářství, když by padly prodeje.

Saman
20. června • 9:14

stezi by stat pri zvyseni cen na palivech dovybral 100 miliard, pri soucasnych spotrebnich danich na palivech od cca 4 do 13 korun rocne vyvere cca 80 miliard, takze zvednutim o 6-7 korun by sotva mohl vybrat dalsich 100 miliard

Axel Toronto (xax41)
19. června • 6:41

2030: Včera jsem si koupil online plánek na novej elektrickej Mercedes a dneska jsem si ho už vytisknul, tak se od něj nechám někam zkušebně dovézt. Tfujtajbl

mpolan
19. června • 8:53

Pro vetsinu lidi je preprava nutne zlo, ne pozitek. Kdyby tomu bylo opacne, nevznikly by vubec asistencni systemy a zejmena ne ty autonomni.

Kuk Vykuk
19. června • 13:16

Hlavně si seřiď tavíci hrot ať se ti to cestou nerozpadne :-D

Jenyk
19. června • 0:09

Prohlásil to na jedné konferenci nějaký Rainer Baake, státní tajemník pro energetiku na ministerstvu hospodářství. On je i v Německu znám jako cvok mimořádných rozměrů, tak bych zatím nepanikařil.

Kuk Vykuk
19. června • 13:13

To už prohlásil Švejk, že v blázinci to vždycky věděj jako první. Z toho jasně vychází, že je to pravda :-D

JirkaK
18. června • 6:39

Na první pohled je to celé blbost a všichni víme kam došli plánovači příštích pětiletek :-D Plánovat konec spalovacích motorů v horizontu patnácti let ve chvíli, kdy není adekvátní náhrada ani v podobě funkčně a cenově srovnatelného elektromobilu, ani potřebná infrastruktura může jen totální pomatenec. Jenže bohužel nejrůznějších pomatenců máme plné Německo i EU a s frau Merkel v čele.
Na druhý pohled mě ale napadá paralela mezi elektronkami a polovodiči. Totiž - ve chvíli kdy elektronková doba končila, životnost "pécéelek" v televizích byla taky třeba půl roku. Dílem proto, že stály samy za prd, dílem kvůli špatné konstrukci obvodů ve kterých byly zapojeny. Přitom elektronky v rádiích z třicátých let často hrají ještě dnes..... No a s moderními spalovacími motory je to možná stejné....
Z toho plyne poučení, že kupovat dnes nové auto je jako kupovat v roce 1965 elektronkové rádio. Za pár let třeba bude skutečně všechno jinak. ;-)

Eman
18. června • 16:17

S planovanym hospodarstvim mame bohate zkusenosti, ktere jsou bohuzel neprenosne. Obavam se ,ze se Zapad vydal presne po te same ceste "Porucime vetru desti" ktera nas dovedla k naproste ztrate konkurenceschopnosti v 80.letech. Dnes je touto ztratou konkurenceschopnosti postizen defakto cely jih Evropy. V Cr se vyrobi vic aut nez v cele Italii, ktera ma navic 2biliony € dluhu. Spanelsko nezamestnanost pomalu 25% atd. Bude-li se dale pokracovat v nesmyslnych dotacich a regulacich budou mit Nemci za 10let podstatne jine starosti nez el.auta.

mpolan
19. června • 8:54

Z dotačního koloběhu vede jen jedna cesta, totální krach. Současný systém totiž omezení dotací nepřipustí.

mpolan
18. června • 9:34

VW musí říkat takové věci, aby vůbec udržel zájem u investorů. Použitelné elektrovozy a hybridy nemají dodnes, ačkoli už nejméně deset let je jasné, že spalovací motor budoucnost nemá...

Kuk Vykuk
18. června • 13:24

Zdržovali to do poslední chvíle aby prodali co nejvíc spalováků můžou protože pak budou muset odstavit celej svůj motorářskej segment a to bude hodne hodně bolet a nejenom je, ale i spousty dodavatelů. To bude horší než si uříznout ruku.

Kuk Vykuk
18. června • 13:36

Blbost to vůbec není, kdyby si sledoval cvrkot tak bys viděl dost znepokojující signály - Rotchildové už vyškrtli fosilní paliva ze svýho ivestičního portfolia, Saudský Aramco vytvořilo záchranej fond, vrhá pětinu firmy na brzu a arabové už dávno masivně hledaj možnost investování ve všech možnejch odvětvích včetně fotovoltaiky. Samotný členové OPECu prohlašují, že je OPEC mrtvej. Další věcí je potřeba západu nekrmit agresivní Rusko tím, že zrušej svojí závislost na jejich plynu a ropě... a možná nakonec i nějaká ta ekologie :-D

Kuk Vykuk
19. června • 1:43

V neposlední řadě je financování teroristů a jinech vykuků kupováním ropy od nich či jejich kámošů. Každá válka stojí spousty prachů a když vyschnou finance jejich štědrejm sponzorům, tak už se bude hůř bojovat a terorizovat.

Kuk Vykuk
18. června • 1:48

Konec prodejů spalováků
Norsko 2025
Holandsko 2025
Švédsko 2030
Indie 2030
Německo 2030

Saman
19. června • 13:41

Britanie 2030
Cina 2030

Kuk Vykuk
19. června • 21:36

Zdroje?

Kuk Vykuk
19. června • 1:35

Europe - Final Countdown

Kuk Vykuk
18. června • 1:35

Špinavej VW chce bejt v roce 2025 čistou elektrickou jedničkou s flotilou 30 elektrovysavačů s investicí desitek miliard euro. Vlastní VW Gigatovárnu už stavěj :-P
http://www.bbc.com/news/business-36548893...

Kuk Vykuk
18. června • 1:28

Spalovací popelnice už maj vykopanej hrob a ameriku zaplavěj bateriový Škodovfky B-]

josephko
17. června • 21:59

To je zase "odborných" kecov o tom, akí sú Nemci blbí...
Treba ale vidieť aj iné súvislosti. Európske štáty sú existenčne závislé na rope a zemnom plyne - či už z Ruska alebo arabských štátov. Nemci na to idú chytro: výrazne si znížia túto závislosť, peniaze namiesto ropným šejkom pôjdu Nemcom na výskum, vývoj a stavbu obnoviteľných zdrojov, a ešte si pritom zlepšia kvalitu vzduchu, ktorý dýchajú. Bonusom je investičná injekcia - zase - do nemeckého priemyslu a budovanie si mena a imidžu ako kvalitného dodávateľa stavieb do obnoviteľných zdrojov.
A keď o pár desaťročí dokončia tie veterné elektrárne a pokryjú strechy slnečnými kolektormi, tak budú mať elektrinu takmer zadarmo...
A my sa tu smejeme. Veľmi mi to pripomína atmosféru filmu Prelet nad kukučím hniezdom s Nicholsonom. Tam sa mu tiež všetci blázni smiali, pritom on bol jediný normálny...

Jenyk
19. června • 0:05

Víte, až budou mít všechny ty fotovoltaiky a větrníky, tak v noci, když nebude foukat, budou pálit uhlí nebo plyn jako diví. Takže budou stoupat emise CO2 a zvyšovat se závislost na dovozu plynu. Mimochodem, děje se to už teď a sami Němci Energiewende silně brzdí. Tak nevím, mně to kritizovat se zdravým rozumem bláznivé nepřipadá ani za mák.

thrawn
17. června • 22:42

A když jim za těch pár desetiletí nebude svítit ani foukat vítr, tak se rázem propadnou do doby kamenné nebo budou muset používat uhlí. Když už chtějí být Němci nezávislí na ropě, bylo by lepší, kdyby začali znovu produkovat atmosférické diesely jako v Mercedesu W124, které vydrží několik milionů km a můžou jezdit i na Pflanzenöl.

Realista
18. června • 22:17

Taky by mohli opět spustit jaderky a postavit nějaké další. Je to spíš ideologický problém, a podobné problémy s výstavbou mohou být s potřebnou infrastukturou pro rozvody elektřiny. Ale když uvážíme, jaké problémy a jakým způsobem řešili v první polovině minulého století, tak si možná do té doby zase najdou nějakého oblíbeného ideového vůdce, který určí viníka. Mohl by jím být nějaký třeba nějaký integrovaný cizinec, který by tam přesvědčil většinu obyvatel, že za problémy může nějaká národnostní či náboženská menšina. V té době by takovou menšinou na daném území mohli být kupříkladu sami rodilí Němci?

Kuk Vykuk
19. června • 1:33

Ty už to nehul.

Antiautomat
17. června • 20:51

....a komu?

Mičurin
17. června • 19:51

Němci všem vnucují svoje smradlavé nýtovačky v podobě TDI, CDI, a sami jasně upřednostňují benzín:-D. Myslím, že v tomhle roce by mohli uzákonit, že žádné nové auto nesmí být bez trakčního elektromotoru, ale úplně zakazovat spalovák je přehnané. Pokud chtějí něco zakazovat tak ať za 2 roky zakážou prodej osobáků s dieselem. Dodávky můžou mít pár let k dobru. S tím by nebyl vůbec žádný problém.

Adolf
17. června • 19:30

2030 se bude jezdit na oslu.

mykanec
18. června • 3:15

A součástí povinné výbavy bude mimo výstražného trojúhelníku i modlitební kobereček a kompas pro správné určení vhodného směru ve kterém je nutno tlouci hlavou o zem.

k22
17. června • 20:18

U nás určitě :-D

Kozlus
17. června • 18:36

Totalni blabol. Teda, jsou dost blbci na to, aby to uzakonili, ale jednoduse nemaji dost zdroju energie a zdaleka ani dostatecne dimenzovanou prenosovou soustavu. Uz soucasny naroky prumyslu a domacnosti jsou problem, protoze ty super ekologicke zdroje jsou jinde, nez je hlavni spotreba. Nejakej vyznamnejsi podil elektromobilu by jim to taky mohl pekne shazovat. Doma si sice budou lidi nabijet baterky mimo spicku, ale stejne bude nutne udelat dobijeci mista ve mestech, takze kazdej s elektromobilem to bude pouzivat, aby nahodou v zime neumrzl. A v zime jim ty slavny solary treba tejden nedaji nic, moc foukat nebude a pruser je tady :)
Postavime dve atomovy elektrarny u nasich jihozapadnich hranic s Nemeckem a behem 10 let jsou splaceny :)

jirka
17. června • 17:46

:-)):-)):-D

Doporučujeme

Články odjinud