Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta

Německo se vydalo v posledních letech na cestu elektrické energie a s tím souvisí kromě jiného také podpora elektromobilů. Jenže těch je v provozu pořád jen zlomek z celkového počtu registrovaných vozů, přesto by se zhruba za patnáct let mohla prodávat na tamním trhu už pouze vozidla, která neprodukují žádné emise. 

Elektromobily | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Hybridy

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Píší to kolegové z InsideEVs s odkazem na The Globe and Mail. Jen pro představu, aktuálně je v Německu registrováno zhruba 130 tisíc hybridů a 25 tisíc elektrických automobilů, přičemž benzinových vozů figuruje ve statistikách 30 milionů a naftových je 14,5 milionů. Podle předpovědí by za deset let mohl dosáhnout podíl čistě elektrických automobilů pouze na osm procent. 

Potřeba začít prodávat výhradně elektrické automobily už v roce 2030 vychází ze zelené politiky Německa, přičemž tento krok by měl pomoci k dosažení emisních cílů. Německo chce navíc pokrýt svou spotřebu elektrické energie do roku 2050 ze čtyř pětin z obnovitelných zdrojů. 

Elektromobily | Byznys | Mercedes-Benz | Palivo

Mercedes-Benz chce do roku 2020 prodávat aspoň čtyři elektromobily

Zábavná je ale na tomto skutečnost, že už teď se ukazuje, jak zelená politika nefunguje. Podle amerického magazínu American Interest docílilo Německo díky sázce na dotované větrné a solární elektrárny nejdražší elektřiny v Evropě (spolu s Dánskem). Bez zajímavosti ani není skutečnost, že kvůli výpadkům ve dnech, kdy nefouká a nesvítí slunce, vzrostl rovněž podíl elektřiny vyrobené uhelnými elektrárnami, tedy těmi, které z ekologického hlediska příliš vhodné nejsou. 

Bude velmi zajímavé sledovat, jak se zvyšování podílu obnovitelných zdrojů, zdražování elektrické energie a snaze dostat na silnice více elektrických aut nakonec v Německu vyvine. 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků