Německá automobilka Borgward se chce po půl století vrátit na scénu

Automobilka Borgward oficiálně založená v roce 1929 za záhadných okolností zbankrotovala v roce 1961. Na svět přitom přivedla několik zajímavých vozů a motorů. Například šestnáctiventilová jednotka 1,5 l byla na přelomu 50. a 60. let dvacátého století používána i mezi soukromníky ve Formuli 1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vnuk zakladatele automobilky chce obnovit zašlou slávu. Značka Borgward totiž byla první německá automobilka, která začala po válce vyrábět moderní auta

Automobil Borgward Hansa 1500 z roku 1949 byl zase považován za první moderní poválečné německé auto s moderní aerodynamickou karoserií, které prý sloužilo i jako inspirace v zahraničí. Většina německé poválečné produkce se totiž soustředila na motocykly a malá levná moto-auta.

Nyní se chce Christian Borgward, vnuk zakladatele automobilky Carla Borgwarda, znovu prosadit v automobilovém průmyslu. Více se máme dozvědět na tiskové konferenci na autosalonu v Ženevě 3. března 2015.

Zatím se neví, zda se Borgward hodlá prosadit jako výrobce vozů, nebo jako karosárna, případně jako dodavatel dílů. Společnost dříve vyráběla vedle osobních aut také lodě, autobusy, nákladní auta a helikoptéry.

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků