Němci truchlí. Opel přesouvá výrobu Astry do Británie a Polska

Opel Astra, zdaleka nejúspěšnější model německé automobilky, už se nebude vyrábět v Německu. Majitel Opelu General Motors rozhodl o přeložení výroby z původní základny Opelu v Rüsselheimu do britského Ellesmere Port a polské Gliwice. Svými mzdovými požadavky nemohli Němci Britům a Polákům konkurovat.

Výroba modelu Astra v Rüsselheimu skončí v roce 2015, oznámil koncern ve čtvrtek. Výroba nejdůležitějšího modelu Opelu se kompletně přestěhuje do zahraničí. Do obou zmíněných závodů v Polsku a Británii GM investuje 300 milionů euro.

Nad Bochumí se stahují mračna

Továrna v Rüsselheimu má být zachována, oznámil Opel bez dalších podrobností. Spekuluje se, že by sem GM mohl přesunout výrobu modelů Chevrolet, kterou se koncern chystá přestěhovat z Asie do Evropy. Další možností je přesun výroby modelu Opel Zafira z Bochumi. V tom případě by ale přišlo o práci 3200 zaměstnanců továrny Opelu v Bochumi, o jejímž možném zavření německý tisk píše už dlouho.

S továrnou v Rüsselheimu se počítá i poté, až doběhne zdejší výroba modelu Astra a Insignia v roce 2015. Továrna je nejmodernějším závodem Opelu v Evropě a „hraje důležitou roli v růstové strategii koncernu,“ řekl německým novinářům šéf Opelu Karl-Friedrich Stracke. K budoucnosti Bochumi se nevyjádřil.

Fantastické, libuje si britský premiér

Britský tisk i politici výhru Ellesmere Port nad Rüsselheimem oslavují. Volba podle nich padla na britský závod proto, že tamní odbory souhlasily s vyjednáním nových smluv. Ty zahrnují vytvoření třetí směny a také nižší mzdu. Místo letních prázdnin budou dělníci v Ellesmere Port pracovat i v červenci a srpnu, možná i v sobotu. Se změnou smluv podle britského deníku Daily Mail souhlasilo 94 procent britských zaměstnanců. Výroba ve zdejším závodu se zvýší ze 140 na 160 tisíc aut, maximální kapacita bude 225 tisíc.

Přesun do britského Ellesmere Portu vytvoří nových 700 pracovních míst ke stávajícím 2100 pracovníkům. Investice ale zaměstná až 3000 dalších lidí, kteří budou pracovat pro subdodavatele. Britský premiér David Cameron to označil za „fantastickou zprávu“, radost neskrýval ani ministr průmyslu Vince Cable.

Americký koncern General Motors je v Evropě už roky ve ztrátě. Plánuje proto přísné škrty, při kterých se prý mají rušit i celé závody.

Zdroj: E15.cz
 

Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 152 734 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků