Němci odhlasovali zavedení mýtného. Platit se bude od roku 2019

Čím ekologičtějším autem řidič po německé dálnici pojede, tím méně bude platit.

Německý parlament odhlasoval zavedení mýtného od roku 2019. Rozhodnutí se týká také cizinců, tedy i Čechů. 

Německá vláda se o zavedení mýtného snažila dlouhodobě, ovšem narážela na negativní postoj Evropské komise a ostatních členů Evropské unie. K prvnímu schválení mýtného došlo už v roce 2015, ovšem jeho zavedení německá vláda nepovolila kvůli protestům sousedních zemí. Původní návrh byl podle EK diskriminační z důvodu toho, že platit měli pouze cizinci.

Zajímavosti | Krimi

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Nový návrh počítá s účastí také domácích řidičů, kterým se však zaplacená částka promítne do slevy na silniční dani. Největší zvýhodnění dostanou řidiči ekologických automobilů. 

Výše mýtného se bude odvíjet od objemu motoru a tabulkových emisí. Poplatek na deset dní by měl činit 2,5 eura až 25 eur, dvouměsíční od 7 do 50 eur a  roční mýtné přijde na maximálně 130 eur. Německý ministr dopravy odhaduje roční výběr na více jak půl miliardy eur.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků