Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

54 komentářů

Kuk Vykuk
14. dubna • 5:38

Tak proto teď Mercedes radši narve 3 miliardy eur do nafťáků než do elektriky :-D

Antiautomat
12. dubna • 11:48

...a to nove auto si kupis a basta, a bez reci a okamzite mazaj do autosalonu!
My ta to uz k.rva naucime...to by sme sa na to pozreli, aby si auto uzival dlhsie ako to dovolime. A pekne ekologicky a kazde tri roky nove, aby sme ekologicky mohli vyrabat a vyrabat. Prava ekologia je kupovat kazdu chvilu nove.

Net
12. dubna • 9:37

To je zas vtipný nadpis. A co když mám benzín? :)

k22
12. dubna • 8:47

Zruště prosím domácnosti i průmysl ale nechte nám božské TDI!!!!;-)

panHAJZL
11. dubna • 22:37

Jsou to psí mrd.ky,jen to jen auto loby. To že tam je nevím kolik strojní techniky, nad palicema lítaj letadla a mrtě starejch lokomotiv na posun a vlečkách a budou srát obyčejný lidi. Nasrat jim do xichtu!

OMG
11. dubna • 22:01

Takže BMW r.v. 03/2015, což je EURO5, se to bude týkat taky? No to si soudruzi z Reichbundestagu koledují o slušné dávky žalob a náhrady škody Zdá se, že už nejen Angele ale i celé politické garnituře z Bundesrepublik totálně hráblo. A nebo je to nějaká závažná duševní infekce, která se šíří shora.

qwertz
12. dubna • 12:16

Tohleto je kolektivní průser. Diesely nemají v osobních autech co dělat, a pokud ano, pak plnit jednotné a přísné limity, minimálně jako v USA. EU může především za dementní snahu o snižování neškodného CO2 na úkor zvýšení produkce toxických sraček a nereálné EURO testy. Automobilky mají máslo na hlavě, protože do dieselů masivně investovaly a silně lobovaly za jejich rozšíření včetně nesmyslných emisních testů. A vy jste si tu hrůzu koupil, přetože všichni vědí, že diesel je pohroma.

Pate
12. dubna • 14:29

Když se vyhneš VW, tak to zase není taková hrůza.
A košer nejsou ani benziny. Právě ty, v hybridní konfiguraci, švindlují nejvíce ...Problém je ten, že emisní limity jsou příliš přísné, nereálné. Vymýšlejí je absolventi humanitních věd, kteří mají prd potuchy o fyzice a technice. Vidí jen tabulku, ve které bez potuchy co dělají, krátí hodnoty z předchozího řádku.

qwertz
12. dubna • 15:18

To je taková oblíbená urban legend na internetu o zlém VW. Navzdory dieselgate je na tom ve skutečnosti skoro nejlépe:
http://www.autorevue.cz/getthumbnail.aspx...
http://www.autorevue.cz/adac-objevil-ameriku-podl... ... Třeba u nejnovějšího EURO 6 dieselu od Renaultu jsou emise v provozu horší než u EURO 5 dieslu od VW, který to všechno odstartoval:
http://www.reuters.com/article/renault-emissions... ... Ale to už není tak hustomegakrutopřísně cool, jako nadávat na VAG:-D

Ondras
11. dubna • 19:03

"Můžeme se opět dohadovat o tom, jak moc se na skutečných emisích ve městech podílí individuální automobilová doprava...." Ač úplně nesouhlasím s omezováním individuální dopravy ve městech, protože MHD je na delší vzdálenosti, z některých míst a při nepřízni počasí opravdu tragická, tak tahle věta zní, že to s emisemi takový problém nebude. Přestaňmě si nalhávat, problém to je, možná ne v menších městech, ale ve velkých městech jako Praha, to zkrátka problém je a dlouho bude. Stačí vystoupit z tramvaje třeba na Štěpánské v dopravní špičce a každý musí cítit ten smrad. O nesmyslně vedoucí magistrále centrem města se raději ani nezmiňuji, to je fakt "pošušňáníčko". Docela takový krok vítám, ale je rozdíl v aplikaci v německu, kde díky vyšší životní úrovni nebude takový problém koupit si novější vůz než v ČR, kde by se z toho stala vstupenka pouze pro bohaté. Ale i tak člověk občas zkrátka potřebuje do centra zajet autem, tak by bylo dobré mít třeba výjimku 1x týdně může do zóny vjet úplně každý bez ohledu na limit.

OMG
11. dubna • 22:03

Otázkou je, zda pojedu-li městským busem se spotřebou 50+, po trase po které jet nepotřebuji ale musím, zda přitom zanechám ekostopu lepší než když pojedu autem se spotřebou rovnou zlomku toho busu a po trase, která je pro daný účel optimální.

Ondras
11. dubna • 22:39

To už je ale na dopravci a městu, aby smysluplně naplánovali trasy a upravili jízdní řády tak, aby na sebe spoje navazovali se slušnou obsazeností pro snížení ekostopy, ale zároveň nepřetížení kapacity spoje pro komfort cestujících. Typickým příkladem jak se to dělat nemá je metro do motola. To prostě končí nikde a navazujícíc sídliště jsou obsluhovány autobusy, které ovšem nekončí v Motole, ale dají si celou trasu z Motola poloprázdné až pěkně do Dejvic a ještě tam člověk čeká klidně 10 minut na zastávce v mrazu jak blbec, protože to nenavazuje. Pak se není čemu divit, že lidé raději sedí v pohodlí svého voňavého auta s hudbou nebo televizí v pozadí a nevadí jim stát v koloně.

komik
11. dubna • 18:25

Do 5 let nevymizi stare diesely.. ty nejporuchovejsi se presunou k nam, kde z nich vyhazeme drahhe "zbytecnosti" jako filtr pevnych castic a hlavne ze narod pepiku bude jezdit pod 5l.2) to ze ma bmw 3/4 prodeju v dieselech, ktere navic ani moc neumi... je smutne

Marek
11. dubna • 17:28

Bez toho teď určitě nebudu moct žít....
Ba ne, určitě se bez toho obejdu

bubulak
11. dubna • 16:30

Tyto zelené nesmysly prostě nebudu respektovat a klidně se budu i soudit. Pokud si koupím auto, které vyhovuje normě platné v době zakoupení, pak mi nemá nikdo co kecat do toho, kam s ním budu jezdit. Ať si genossen tyhle nesmysly strčí za klobouk, stejně jsem v životě neviděl, že by to někdo kontroloval.

k22
12. dubna • 8:49

Už jsi se někdy soudil? Good luick!

bubulak
12. dubna • 9:12

Budete se divit, soudil. Naposledy třeba s magistrátem o náhradu škody za neoprávněný odtah. A úspěšně. Chce to jen se nebát.

asdf
11. dubna • 16:53

jenom škoda že se na tebe nevztahujou zákony z doby tvýho narození, ty genossene

bubulak
11. dubna • 17:10

Nějak se mi nedaří najít souvislost. Někdo si koupí auto. Auto vyhovuje normě (nebo to výrobce aspoň tvrdí a má na to od státu papír). Auto má platnou technickou. A teď přijde zelený soudruh a řekne mu, že přijal nový zákon, že s tím autem napříště nebude moci jezdit, protože má moc emisí. S něčím takovým bych byl ochoten souhlasit jen v jednom jediném případě - kdy by stát všechna ta vozidla, kterých se to dotkne, obratem vykoupil.

Fantomas
11. dubna • 17:18

Souvislost je jednoduchá - je to jako by ses dožadoval, aby pro tebe platily celý život stejné zákony, jako v době tvého narození.

bubulak
11. dubna • 17:30

To ovšem kulhá na obě nohy, že. Vozidlo, které si koupím stát kontroluje hned několikrát - typovým schválením a pak pravidelně STK. A teď najednou ten samý stát říká, že s vozidlem, které vším tímto prošlo a má platnou technickou nemůžu jezdit a navíc to zavede až poté, kdy jsem si vozidlo koupil? To je zásah do vlastnického práva jako prase a ti, kterých se to dotkne, by měli mít právo na náhradu. Ale ono je zbytečné se rozčilovat, v Německu se proti tomu hned zvedl takový odpor, že to asi neprojde. Děsí mě ale už jen to, že ve svobodné zemi je někdo o něčem takovém schopen byť jen uvažovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
11. dubna • 18:02

Tak jestli to chceš brát takhle, tak ti ani stát nikde negarantoval, že tvoje auto po zakoupení budeš moct používat stále stejně a úplně všude.
A že ti nevadí jiný zákaz vjezdu, či zákaz stání a parkování? A co omezení rychlosti? To všechno tvoje auto umí, ale ty to s ním nesmíš.
Já s tebou souhlasím, že s omezováním a zákazy bychom to neměli přehánět, protože jsou jak pandořina skříňka - jednou vypuštěné zlo už nikdo nezkrotí. Ale třeba tohle je potřeba umět vidět i z opačné strany - že v těch městech žijí a bydlí lidé a na tvůj kouřící výfuk nejsou nijak zvědaví. Oni mají právo dýchat doma čistý vzduch, naproti tomu ty nemáš žádné právo jim u nich doma ten vzduch otravovat a vnucovat se k nim domů se svým autem.
Obecně je to ale dost složité, jak jsem psal, s omezováním bychom měli zacházet moudře a s rozvahou.

bubulak
11. dubna • 19:01

No ono je to spíš tak, že lidé žijící ve městě si smrdí pod nos především sami sobě, protože málokdo se sám dobrovolně vzdá jízdy autem, aby byl čistší vzduch. Ale to je jedno, v tom jádro pudla není. Ono je v něčem kapku jiném. Zásadní rozdíl lze spatřovat mezi následujícími dvěma situacemi:První: Koupím si auto, a už v době, kdy si jej jako nové kupuji, vím, na jak dlouho je počítána jeho životnost a jak dlouho tak asi vystačí emisním normám. Druhá: Koupím si auto, a po několika letech (a v případě tohoto návrhu klidně třeba po době velmi krátké, protože si zdaleka nejsem jist, že všechny přímovstřikové benzíny, které si mohu dneska koupit jako nové mají EURO 6b) někdo přijde a řekne, že se změnily normy a nemohu tím autem jezdit. Zatímco to první lze pokládat za spravedlivé (za předpokladu, že ta doba nebude nějak extrémně krátká) to druhé je do očí bijící nespravedlnost. Další věc, která se mi na tom obecně nelíbí je to, že stát říká, že auto sice má technickou a emise, ale nesmí jezdit. To je polovičaté řešení. Pokud by platila varianta 1, neměl bych žádný problém s tím těm autům prostě zakázat provoz, prostě tak, že na technické neprojdou emisemi.

Fantomas
11. dubna • 20:15

Nikdy nejde vyhovět všem. Ať uděláš cokoliv, vždy se najde někdo, koho to nějak omezí, nebo komu se to nebude líbit. Doma v rodině se rozhoduješ podle přesně stejného principu. Celá společnost je takhle řízená, jenže tobě vadí pouze to, že se svým autem nesmíš na pár vymezených míst. Jiná odbodná omezení, se kterými se denně setkáváš (zákazy vjezdu, zákazy zastavení a stání,...), ti nijak nevadí, ale tohle považuješ za do očí bijící nespravedlnost a omezování vlastnických práv. Nepřipadá ti to zvláštní, být tak vybíravý a tvrdohlavý jako dítě?

bubulak
11. dubna • 21:27

Tak jednou si tu hrajeme na demokratický právní stát, jehož součástí je i princip, že vlastnické právo lze omezit jen za náhradu a ochrana práv nabytých v dobré víře, tak bychom se toho měli držet. Navíc nevím, co by komu udělalo, kdyby se postupovalo podle té varianty 1. A pokud někdo má pocit, že je naprosto bezpodmínečně nutné postupovat dle varianty 2, nechť to odpovídajícím způsobem vykompenzuje těm, kdo tím byli dotčeni.Ostatně, kdyby mi někdo do ulice, kde bydlím, dal najednou z ničeho nic zákaz vjezdu, taky bych se proti tomu velmi ostře ohrazoval.

Fantomas
11. dubna • 22:16

Vždyť ti na vlastnické právo nikdo nesahá.
A co bys dělal, kdyby si obyvatelé vašeho města sami odhlasovali, že do vaší ulice budou smět vjet autem jen ti, kdo tam bydlí?

bubulak
12. dubna • 9:23

Jaktože nesahá? Dejme tomu, že jsem obyvatel s bydlištěm uvnitř městského okruhu Mnichova a mám rok starý Volswagen Passat TSi. Ten podle mě Euro 6b nemá a tak s tím autem nemůžu jet ani ke svému vlastnímu domu - tyhle zóny nemají ani výjimky pro rezidenty. Jestli tohle není zásah do vlastnického práva majitele vozidla, tak co potom už?

Driver
12. dubna • 10:55

Na to se lze dívat ze dvou stran. Když budeš mít děti a bydlet v tom městě, byl bys nejradši, aby do města nemohlo jedinné auto se spalovacím motorem, ani Hybrid. druhá strana je ale taková, že jsi minulý rok s velkou ztrátou prodal euro4 auto, a koupil si euro5, jen abys mohl do těch měst, a teď zjišťuješ, že si z Tebe dělají radní srandu. To budeš neustále měnit auta? Vždyť euro6 se vyrábí povinně teprve rok ne? Je to celé na hlavu.
Pokud by se jednalo o skutečné centrum s pěší zónou a okolí, OK. Ale aby to platilo pro 80% území Mnichova, to je prostě děs. A teď si vezmi, že máš navíc starší kabrio na léto, vetrána na víkendy, karavan k moři a na lyže, a všechny nespoňují euro6, přičemž jako rezident v městě bydlíš. Aha. :-/

bubulak
12. dubna • 11:08

Mám děti a bydlím v Praze. Ale vyrůstal jsem v Severních Čechách, kde bylo životní prostředí té doby podstatně horší, než je dnes. Takže mě to, že bude v Praze jezdit auto ó hrůzo s Euro 5, to mě opravdu netrápí. Spíš mi vadí takové ty střepy, co tu technickou musely dostat za flašku a vždycky zasmrdí celou ulici. Ale jak říkám, pokud někdo teď řekne, že auto je na (dejme tomu) 10 let a bude plynule zpřísňovat normy tak, že auto pak neprojde technickou, nemám s tím problém. Pokud mi to někdo řekne po roce vlastnictví auta, je to napřesdržku.

Fantomas
12. dubna • 12:13

Tak znovu - co bys dělal, kdyby si obyvatelé vašeho města sami odhlasovali, že do vaší ulice budou smět vjet autem jen ti, kdo tam bydlí?

bubulak
12. dubna • 15:32

Nevím, co to s tím má co společného, nicméně asi podle toho, zda by mi to vadilo, nebo ne. Dovedu si představit okolnosti, za kterých by mi to vadilo hodně, a naopak i okolnosti, za nichž by mi to vadilo poměrně málo. Napadnout právně se to samozřejmě napadnout dá. Omezení vjezdu je opatření obecné povahy, které lze napadnout ve správním soudnictví, přičemž jeden z důvodů je právě to, že se tím zasahuje do práv vlastníků nemovitostí. Soud zkoumá mimo jiné právě to, zda se takovým opatřením nezasahuje nepřiměřeným způsobem do jejich vlastnického práva. Samozřejmě, pokud to nikomu z místních nebude vadit, žaloba nebude, a tudíž nebude co zkoumat.

asdf
11. dubna • 17:48

tvoje vlastnický právo nemá nic společného s privilegem užívat veřejné komunikace pro smrdění karcinogenem všem ostatním. my ti to privilegum demokraticky seberem! už aby to tu platilo taky :-/

bubulak
11. dubna • 18:52

Hmm, jen abyste se pak nedivil, až při tom "demokratickém sbírání" dojde i na vás.

eLzyx
11. dubna • 15:54

zajímalo by mě, odkud Vy "novináři" tyto informace opisujete. Protože do jednoho podáváte neúplné informace.
Je tam zpřísnění i pro benziny a to poměrně razantní, pokud jste si toho pane Žák nevšiml.

Mitch
11. dubna • 15:55

A to je dobre. Plne souhlasim i s tim, aby nebyly stare benzinaky.

eLzyx
11. dubna • 16:01

vtip je v tom, že zakazují relativně nové benziňáky (přímovstřik nesplňující Euro 6) a staré nechají jezdit (nepřímý vstřik s Euro 3 a lepší). Takže zatímco moje 15 leté Volvo si nadále může jezdit po Stuttgartu, tak třeba Octavia 1.8TSI s Euro 5 musí být odstavena před branami města.

brk77
22. dubna • 18:54

Nezkoumal jsem to, ale pokud je pravda, to co píšeš, tak je to slušný masakr. Jezdím rok a pár dnu starým Yetim s TSI a je to Euro 5. Euro 6 do toho začali cpát až o měsíc později. Pokud by se tohle omezení mělo týkat i ani ne rok starých aut, tak je tady něco hodně špatně.

Lukas-E30
12. dubna • 5:20

Ne, jedna se jen o diesely, benziny tam ousti i s E2....

eLzyx
12. dubna • 9:48

ne, pouze euro 3 a vyšší. Benzin Euro 2 sice bude mít zelenou plaketu, ale ta dopadne jako žlutá nyní - je k ničemu, protože Vás s ní nikam nepustí.

Mitch
11. dubna • 16:07

Tak to je potom na hlavu. Jen mi neni jasne, jak k tomu soudruzi dosli.

qwertz
11. dubna • 16:52

motor s přímým vstřikem mají vyšší škodlivé emise než ty s nepřímým. Problém nění neškodný CO2, ale PM a NOx a zrovna přímovstřikované benzíny čoudí (saze) víc než moderní diesely s DPF.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mitch
11. dubna • 18:11

To potom ano. Za chvili bude vjezd do mest povolen pouze elektroautem a bude vymalovano. Ale tohle opatreni se mi libi, protoze to, co po Praze jezdi za stary hnusny cmoudy, to se neda. Zakaz je reseni.

Pate
12. dubna • 14:23

To se nelíbí zase mně. Jo, v praze budete mít voňavo a smrad z elektráren, které budou krmit ty vaše voňavky, zůstane nám venkovanům.
Kdo si co nasere, ať si i sežere.

Kuk Vykuk
14. dubna • 5:27

Hlavně, že tě nesere, že po léta každej rok vyvážíme tolik elektriky, kolik by projezdilo 10 milonů aut. 25,7 TWh.

mpolan
11. dubna • 18:59

Na druhou stranu, týká se to pouze vymezených zón v nejužších centrech měst, nikoli celého města. A proč ne, takové centrum města, které je mnohdy historické, bych s chutí těch aut zbavil... Není nic horšího, než se procházet pěší zónou a neustále muset uhýbat řidičům, kteří na tebe nervózně mávají, ať jim zmizíš z cesty. To si pak tu turistiku moc neužiju.

bubulak
11. dubna • 19:04

Nejužší centrum města - v případě třeba takového Mnichova či Berlína jde o dost odvážné tvrzení...

Marek71
12. dubna • 12:16

To samé platí i pre Stuttgart. Je taká jedna trasa, ktorou sa dá obísť Engelberg tunel, ak je zácpa. Používal som ju docela často a až teraz som si všimol, že je tam zelení zóna. A to je hodne ďaleko od centra mesta, prakticky okruh :-(

mpolan
11. dubna • 22:50

Po Berlíně jezdím celkem často a v oblastech kolem centra jsem na značku, zakazující vjezd, nenarazil.

bubulak
12. dubna • 9:20
mpolan
12. dubna • 15:14

Hm, dobré... na sjezdu u Tempelhofu žádné značky nejsou... :-D :-D

Neurotic
11. dubna • 16:34

Nejvíc na hlavu je, že v Německu stačí benzín euro 1 a v ČR za to zaplatíte tolik, že si radši každý doveze naftu euro 3 za kterou se zatím nic neplatí aspon je vidět, kde jde o ekologii a kde o prachy:-/

paks
11. dubna • 15:25

chceme aj u nas !

OMG
11. dubna • 22:04

Politiky, kterým hráblo? Děkuji, nechci.

Jan Taraba
12. dubna • 17:14

Tak blbost je už to, že se obecně ví o nesmyslu jménem EURO6 a jeho připravované změně směrem k realitě, tedy uvolnění limitů a zásadní změně metodiky. Ideální doba k tomu aby stupidní úředníci aplikovali citovaný nesmysl.

Doporučujeme

Články odjinud