Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nová legislativa má umožnit německým městům zakázat vjezd aut dokonce i s emisní normou Euro 5.

Německo připravuje legislativu, která umožní městům regulovat vjezd vozů s vyššími emisemi. Je to z jedné části reakce na nelepšící se emisní situace v německých městech, z druhé části je to ale i reakce na aféru Dieselgate a skutečnost, že auta v reálném provozu produkují víc emisí, než slibují.

Můžeme se opět dohadovat o tom, jak moc se na skutečných emisích ve městech podílí individuální automobilová doprava a jak moc třeba doprava hromadná, nákladní, železniční, letecká a pak samozřejmě domácnosti a průmysl.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Nové zákony umožní městům v Německu zakázat vjezd dokonce i dieselům, které plní emisní normu Euro 5 nebo horší. Právě některých dieselů s normou Euro 5 se týká aféra Dieselgate, neboť v reálném provozu vypouštějí výrazně vyšší emise NOx, než je dovoleno. Diesely plnící Euro 6 už se ve velkém neobejdou bez selektivní katalytické redukce právě kvůli snížení skutečných emisí NOx.

Podle zastánců tohoto kroku to bude mnohem účinnější cesta, jak dostat starší diesely s vyššími emisemi ze silnic nebo aspoň z měst. Asociace německého automobilového průmyslu to ale kritizuje jako příliš násilný krok a uvádí, že i přirozenou cestou se do pěti let zhruba polovina ze 14 milionů naftových aut na Německých silnicích vymění za vozy plnící aspoň normu Euro 6.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

V Německu je podíl nových aut s dieselovými motory lehce nadpoloviční. Některé automobilky jsou ale na prodeji dieselů závislé mnohem více. Například u BMW tvoří diesely 74 % prodejů, u Audi je to 67 %, uvádí Automotive News. Evropská agentura pro životní prostředí k tomu uvádí, že emise pevných částic a oxidů dusíku z dieselových aut způsobují ročně jen v Německu až 10 000 úmrtí.

Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků