Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nová legislativa má umožnit německým městům zakázat vjezd aut dokonce i s emisní normou Euro 5.

Německo připravuje legislativu, která umožní městům regulovat vjezd vozů s vyššími emisemi. Je to z jedné části reakce na nelepšící se emisní situace v německých městech, z druhé části je to ale i reakce na aféru Dieselgate a skutečnost, že auta v reálném provozu produkují víc emisí, než slibují.

Můžeme se opět dohadovat o tom, jak moc se na skutečných emisích ve městech podílí individuální automobilová doprava a jak moc třeba doprava hromadná, nákladní, železniční, letecká a pak samozřejmě domácnosti a průmysl.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Nové zákony umožní městům v Německu zakázat vjezd dokonce i dieselům, které plní emisní normu Euro 5 nebo horší. Právě některých dieselů s normou Euro 5 se týká aféra Dieselgate, neboť v reálném provozu vypouštějí výrazně vyšší emise NOx, než je dovoleno. Diesely plnící Euro 6 už se ve velkém neobejdou bez selektivní katalytické redukce právě kvůli snížení skutečných emisí NOx.

Podle zastánců tohoto kroku to bude mnohem účinnější cesta, jak dostat starší diesely s vyššími emisemi ze silnic nebo aspoň z měst. Asociace německého automobilového průmyslu to ale kritizuje jako příliš násilný krok a uvádí, že i přirozenou cestou se do pěti let zhruba polovina ze 14 milionů naftových aut na Německých silnicích vymění za vozy plnící aspoň normu Euro 6.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

V Německu je podíl nových aut s dieselovými motory lehce nadpoloviční. Některé automobilky jsou ale na prodeji dieselů závislé mnohem více. Například u BMW tvoří diesely 74 % prodejů, u Audi je to 67 %, uvádí Automotive News. Evropská agentura pro životní prostředí k tomu uvádí, že emise pevných částic a oxidů dusíku z dieselových aut způsobují ročně jen v Německu až 10 000 úmrtí.

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 209 856 km
Cena: 185 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 50 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků