Někteří majitelé autoškol se kvůli drahému palivu bojí zdražit

Někteří majitelé autoškol se kvůli drahému palivu bojí zdražit

Ceny pohonných hmot už řadu týdnů rostou, motoristé skřípou zuby, ale tato nepříjemná situace se nejspíš dotkne i těch, kteří řidičský průkaz ještě nemají. Podle průzkumu v autoškolách se někde budou zvedat ceny za kurzy, řada majitelů s tímto krokem ale váhá. Přitom jezdit stále za stejné ceny, když Natural 95 proti začátku roku zdražil zhruba o tři koruny, je asi těžko představitelné.

Jenže mezi autoškolami panuje veliká konkurence a někteří majitelé se obávají, že kdyby zdražili, mohlo by se to projevit na poklesu přihlášek. „Určitě bych o tom uvažoval, ale vzhledem k trhu v našem krajském městě to asi nebude možné. Zdražení paliv se do našich nákladů určitě promítne a zvýšení ceny by bylo na místě. Jenže konkurenční boj o každého zákazníka je v dnešní krizové době docela tvrdý. Co vím, tak někteří kolegové nechtějí zdražit, a proto s tím jako většina autoškol zatím vyčkáváme,“ řekl AutoRevue.cz Břetislav Kuta z Hradce Králové.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto

Zejména kvůli laciným kurzům v některých autoškolách je odliv zákazníků už tak citelný a majitelé se obávají, že by po dalším navýšení cen přišli o klientelu. „Někdo nabízí tak nízkou cenu, která je podle mě k pokrytí nákladů na plnohodnotný výcvik nereálná,“ říká Kuta o možnosti získat řidičské oprávnění skupiny B za pouhých šest tisíc korun. „Těm se nemůžeme rovnat.  U nás je cena devět tisíc a pro studenty osm,“ poznamenal majitel Autoškoly BK. Přitom v Praze a v dalších velkých městech se za kurzy běžně platí okolo dvanácti tisíc.

Řešením je přechod na levnější pohonné látky

Další oslovený byl z celé situace docela rozladěný. „Jezdíme za vyšší ceny, ale o víc si neřekneme. Jinými slovy kurzy zlevňujeme. Autodopravci zdražují, ale autoškoly ne. Jsme pěkní pitomci. Já zdražovat budu,“ prohlásil majitel autoškoly v Mostě, který si nepřál být jmenovaný. „Zatím se u nás platí 7900 korun, což je tak na hraně, protože se v okolí vyskytují konkurenti, kteří učí o dva tisíce levněji. To vůbec nechápu. Po zdražení si u nás zájemce zaplatí asi 8500, i když reálná cena by měla okolo deseti tisíc.“

V autoškolách ale neřeší jen stále rostoucí ceny paliv, ale musí brát v úvahu i zvýšené náklady na servis, opravy a amortizaci vozidel.  Někde si ale dokázali poradit a zdražování se tím vyhnuli. „Nechali jsme si upravit řídící jednotky a přešli na jiné palivo. Biolíh má sníženou spotřební daň a E85 se tak dá nakoupit za 25 nebo 26 korun,“ přiznal další oslovený majitel, tentokrát z jižní Moravy, který však také nechtěl uveřejnit svou totožnost.

Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 125 423 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků