Někteří majitelé autoškol se kvůli drahému palivu bojí zdražit

Ceny pohonných hmot už řadu týdnů rostou, motoristé skřípou zuby, ale tato nepříjemná situace se nejspíš dotkne i těch, kteří řidičský průkaz ještě nemají. Podle průzkumu v autoškolách se někde budou zvedat ceny za kurzy, řada majitelů s tímto krokem ale váhá. Přitom jezdit stále za stejné ceny, když Natural 95 proti začátku roku zdražil zhruba o tři koruny, je asi těžko představitelné.

Jenže mezi autoškolami panuje veliká konkurence a někteří majitelé se obávají, že kdyby zdražili, mohlo by se to projevit na poklesu přihlášek. „Určitě bych o tom uvažoval, ale vzhledem k trhu v našem krajském městě to asi nebude možné. Zdražení paliv se do našich nákladů určitě promítne a zvýšení ceny by bylo na místě. Jenže konkurenční boj o každého zákazníka je v dnešní krizové době docela tvrdý. Co vím, tak někteří kolegové nechtějí zdražit, a proto s tím jako většina autoškol zatím vyčkáváme,“ řekl AutoRevue.cz Břetislav Kuta z Hradce Králové.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto

Zejména kvůli laciným kurzům v některých autoškolách je odliv zákazníků už tak citelný a majitelé se obávají, že by po dalším navýšení cen přišli o klientelu. „Někdo nabízí tak nízkou cenu, která je podle mě k pokrytí nákladů na plnohodnotný výcvik nereálná,“ říká Kuta o možnosti získat řidičské oprávnění skupiny B za pouhých šest tisíc korun. „Těm se nemůžeme rovnat.  U nás je cena devět tisíc a pro studenty osm,“ poznamenal majitel Autoškoly BK. Přitom v Praze a v dalších velkých městech se za kurzy běžně platí okolo dvanácti tisíc.

Řešením je přechod na levnější pohonné látky

Další oslovený byl z celé situace docela rozladěný. „Jezdíme za vyšší ceny, ale o víc si neřekneme. Jinými slovy kurzy zlevňujeme. Autodopravci zdražují, ale autoškoly ne. Jsme pěkní pitomci. Já zdražovat budu,“ prohlásil majitel autoškoly v Mostě, který si nepřál být jmenovaný. „Zatím se u nás platí 7900 korun, což je tak na hraně, protože se v okolí vyskytují konkurenti, kteří učí o dva tisíce levněji. To vůbec nechápu. Po zdražení si u nás zájemce zaplatí asi 8500, i když reálná cena by měla okolo deseti tisíc.“

V autoškolách ale neřeší jen stále rostoucí ceny paliv, ale musí brát v úvahu i zvýšené náklady na servis, opravy a amortizaci vozidel.  Někde si ale dokázali poradit a zdražování se tím vyhnuli. „Nechali jsme si upravit řídící jednotky a přešli na jiné palivo. Biolíh má sníženou spotřební daň a E85 se tak dá nakoupit za 25 nebo 26 korun,“ přiznal další oslovený majitel, tentokrát z jižní Moravy, který však také nechtěl uveřejnit svou totožnost.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků