Uprimne receno za problem nadprodukce odpovida CR a SR. Predstavte si, ze tady neni Mlada Boleslav, Kolin, Nosovice, Zilina, Bratislava, Trnava...
Já spíš přemýšlím jak by se náš stát vyvíjel, kdybychom se bezhlavě nevrhli na automobilový průmysl. Takhle velká závislost na jednom oboru se mi vůbec nelíbí.
Ale prd, to co se vyrobi tady je prd proti tomu, co se vyrovi okolo nas. Tady je par tovaren a nejsou buhvi jak velike.
Opel. Po pravdě jsem kdysi o tuto značku cca kolem roku 1995 měl zájem, konkrétně o Calibru. Letos plánuju pořízení nějakého "badupaného" hatchbacku. Současná nabídka pokud to vezmu rozumem a nebudu lpět na značce, ale půjde mi o vyváženost parametrů auta, tak podle mě je jednou z nejlepších nabídek na českém trhu Astra OPC. Pokud budu brát v potaz i cenu, tak nemá prostě konkurenci. Opel myslím svoje místo má a svědčí o tom i celkem slušná řada známých, kteří si Opla už opakovaně pořídili. Ostatně je to tak i u ostatních značek. Pokud je spokojenost. Myslím že zbytečný není žádný z vylrobců.
Astra OPC je navzdory kecům "expertů" z autosalonu (kterým bych dal k testu tak Trabanta a šoupat nohoma), tak blbě vyvážené auto, že pokud v Číně mávne motýlek křídly a ty pojedeš po mokru, tak narazíš do stromu.Co se týče spokojenosti, také jsem byl spokojen s Fábií, ale pak jsem koupil Hondu a zjistil, že s Fábií již spokojen nejsem a to hodně.Opel tu nikomu chybět nebude, po celou dobu své existence skoro nemá vlastní vývoj, téměř vše dostal od GM nebo převzal z velmi pokrokového Saabu (a ani to mu nepomohlo)
To snad nemyslíš vážně. To si asi pleteš s předchozí astrou opc, která byla silně přemotorovaná. Protože současná generace je na špičce (doporučuji přečíst alespoň několik testů místo toho psaní bludů). Mimochodem, opel vývoj má. Proto se ho GM nechce zbavit. Asi nevidíš, kolik aut v US využívá techniku třeba astry nebo insignie.Takže doporučuji nejdříve zjistit fakta a potom něco psát :)
Kterou techniku Insignie a Astry používají v USA ?Když se kouknu co Opel převzal, tak 2.0turbo je od Saabu, 2.8 V6 turbo je motor od Holdenu, který "oturbil" pro koncern GM opět Saab, pohon 4x4 s eLSD (lepší verze Haldexu 4. generace) měl jako první na světě opět Saab. Diesel BiTurbo je od Fiatu, stejně jako tuším i obyčejný 2.0 CDTi.
Americky Cruze pouzival odzaciatku benzinovy 1.4Turbo, a mal identicky vyrieseny podvozok ako Astra J. Americky Chevy Malibu je na tom podobne v porovnani s Insigniou..
Konkurence je matka pokroku. Dojde k vyčištění trhu a zůstanou (teoreticky) kvalitnější, lepší výrobci. A o tom, kdo vypadne ze hry rozhodují zákazníci.
Co znamená vyčištění trhu?
Bezpečnú budúcnosť majú v podstate iba nemecké značky - s výnimkou Oplu a možno Fordu. Na prudko rozvíjajúcich sa tzv. BRIC trhoch (Brazília, Rusko, India, Čína, ale aj iné) sa vždy nájde dosť bohatých kupcov ochotných zaplatiť za tradíciu a kvalitu. Takže Audi, Mercedes, BMW či Porsche sa paradoxne práve preto, že sú drahší a luxusnejší, o svoju budúcnosť obávať nemusia. Škodovka a Volkswagen zase patria ku kvalitným masovkám, ktoré tiež majú a budú mať v zahraničí svoju cenu.Všetky ostatné značky kvalitou nevybočujú z toho, čo sú si schopní v BRIC krajinách vyrobiť sami pre seba. A obávam sa, že zatiaľ čo v týchto krajinách pôjde kvalita hore, u južanských a francúzskych značiek to pôjde už len z kopca. Premrštené náklady na pracovnú silu a jej sociálne výhody sa jednoducho budú musieť niekde prejaviť.Renault či Citroen boli pre mňa kedysi synonymom kvality a robustnosti. Kto mal kedysi Fiat Uno, bol king. Teraz sú to v podstate tie najväčšie šunky, čo sa u nás dajú kúpiť :-D. Ešte aj Dacia sa mi zdá lepšia, pretože sa aspoň na nič nehrá.
ty si korunovaný.
Sekání hlav současným není řešení. Situace je dána tím :1) všichni už auto přece máme, nejde pořád donekonečna vyrábět 1 druh zboží :-(2) nasadili jsme si sem pijavice korejce, z historického hlediska to bude faux pass jak prase 3-[Která automobilka (ne)bude komu chybět není podstatné. Např. Saaby byly OK stroje, přesto:-/ Ale vždycky jde jen o finance a jejich rentabilitu. Ale za mě bych např. netruchlil o 1) Opel 2) Renault 3) Fiat 4) Seat:-/ :-P
Psát, že by ti ta a ta automobilka nechyběla, je velmi krátkozraké. Čím větší je na trhu počet hráčů, tím větší je konkurence a tím více z toho těží zákazník, jak z hlediska ceny, tak z hlediska technologického pokroku,...Takže, třeba by ti Opel a podobní nechyběli z toho hlediska, že bys neuvažoval o jejich koupi, ale brzy by ti chyběli kvůli tomu, že by sis bez jejich konkurenčního tlaku nemohl dovolit ani svoji oblíbenou značku/model ;-)
K tomu poslednímu odstavci - to nenastane. I kdyby polovina výrobců zmizela, tak se rozhodně nestane to, že by zbytek bez tlaku konkurence zvyšoval ceny. Důvod je jednoduchý - potřebují prodávat, nikoliv jen vyrábět. A kdyby vyráběli jen préniová a drahá auta, to by toho moc neprodali a tím by si pod sebou hned podřízli větev, protože by toho okamžitě využili další výrobci.
čím méně bude automobilek, tím je větší prostor pro kartelové dohody a ty již samotné z principu znamenají globální zvýšení cen. Z hlediska nejvyššího zisku v monopolu je výhodnější prodávat méně za vyšší cenu, než naopak.
Navíc nenasytnost výrobců aut je extrémně velká, takže ve chvíli, kdy vypadne nějaký hráč, tak rozhodně zbytek nevytvoří nějaký kartel a nesníží výrobu, ale přesně naopak - začnou vyrábět jako o život, aby tu mezeru hned zaplnili. Výsledek bude ten, že sice bude o jednu, dvě značky na trhu méně, ale aut se bude vyrábět stále stejně, nebo dokonce víc a vše bude tam, kde je teď.
A s asijskýma/japonskýma značkama uzavřit kartel nejde? Také jejich konkurenceschopnost lze legislativně snížit, pokud se zatahá za nitky. Je mi jasné, že je to spíše konspirační teorie, ale ne nepravděpodobná.Navíc, ono si nejde jenom tak říct - tak jo, odteď zvýším svoji produkci (třeba) o 20%. Na to je potřeba postavit další továrny, nabrat lidi atd. To znamená, že mezní náklady nebudou zanedbatelné, navíc s velkou mírou rizika, že zrovna mně poptávka po autech nestoupne.
No a poptávku podpoříš jedině dobrými cenami. Rozhodně ne zdražováním, jak předpokládají tvoje konspirační teorie.
To je sice pravda, ale pokud by se náhodou stalo, že by aut bylo méně, než by si žádala poptávka, ceny půjdou nahoru. Ne závratně, ale půjdou, protože lid bude ochoten si připlatit, aby mohl jezdit.Sice pochybuji, že by v dohledné době vznikl hlad po autech, ale na druhou stranu si vem, jaký u nás panoval a ještě panuje hlad po značkovém konfekčním oblečení. Odbyt je velký a ceny také. A srovnej si to ze zahraničím.
Kdyby, kdyby... fantazii se meze nekladou :-)Realita je asi takováhle: Aut je velká nadvýroba, prodeje prudce klesají, a to po celé Evropě. Výrobci plánují zavírání továren a propouštějí. Spekuluje se, že někteří dokonce zkrachují. Představy, že vznikne nějaký kartel, nebo že ceny aut půjdou nahoru, případně že lidé budou ochotní si připlatit jen aby si mohli koupit auto, ty jsou, slušně řečeno, zvláštní.
Na tom nic zvláštního není. Pokud člověk nějakou věc potřebuje nebo chce, protože je líný, tak jako tak přijme vyšší cenu. Přesně na tohle vždycky monopoly a kartelové dohody sázely - nutnou věc budou lidé kupovat bez ohledu na to, že její cena je nadsazená. A automobil dnes pro hodně lidí věcí nutnou je.Krásně to jde vidět i na cenách benzinu. Bez ohledu na její výkyvy se benzin nakupuje + - stejně, protože lidí, kteří vlastní auto, ale dokáží se byť jen uskromnit v jeho užívání, je minimum, oproti těm, kteří jej používají jako prostředek k vydělávání peněz. Pokud by svět fungoval, jak píšeš, většina lidí by od určité ceny benzin přestala kupovat.
Ale někdo to taky musí koupit, což je v dnešní zadlužené Evropě docela oříšek. A pořád tu budou další značky - asijské, jakonské... Tak jaký monopol?
Jen by mě zajímalo, jestli fakt patříš mezi ty, kdo mají na zbylou německou "prémii". Aby si nakonec nemusel chodit pěšky...
ccc: jo já mám německé auto, jedno z velké trojky :-)
Tady je jasně vidět, jak v praxi funguje teorie z Bruselu. Samá debilní regulace trhu, která přináší výrobcům zvýšené náklady na vývoj, aby splnili limity a vyhnuli se pokutám, za jejich překročení. A k čemu? Aby mohli zákazníkům nabídnout dražší výrobek, který je paradoxně méně kvalitní jak ten předešlý, s vlastnostmi, o které zákazník nestojí.A tak tady například máme na papíře pěkně vypadající malé turbomotory, které efektivitou oplývají pouze při jízdě jak s hnojem. Za klasický motor je automobilce nasolena mastná pokuta za nadměrné překročení emisí CO2.A to se bavíme pouze o automobilovém průmyslu. Podobně to jistě vypadá i v jiných odvětvích. Žádná recese by být nemusela. Již dávno se ví, že nejlépe fungující trh je takový, který se reguluje sám a nikoliv vnějšími zásahy. Dokud bude banda omezených kreténů z kanclu bez jakékoliv odborné znalosti rozhodovat, co je "pro nás nejlepší", nebude lépe.
Souhlasím. Jen mě nenapadá, kam se umístí lidé pracující pro "zanikající " průmysl. Ale to je drobnost, na kterou již mají "humanitně" vzdělaní odborníci v Bruselu odpověď. Jen je škoda, že se spolu s průmyslem vytratí schopnost cokoli tvořit. Co se týká "emisí" CO2 je momentálně asi nejlépe viditelnou informací prohlášení: "Nejúspornější xxxx: 3,4 l/100 km a 89 g CO2/km". To jen potvrzuje výrok: "Papír snese všechno". Tragedií je, že se automobilový průmysl podílel na stanovení limitů CO2, výměnou za oblíbené dotace z EU. A kampak se ztratila fyzika ap.? Pokud má motor výkon 132kW a já se jej rozhodnu použít, tak asi palivo získám ze vzduchu. Ach jo.
Jo, jak funguje neregulovaný trh, to nám ukázaly roky 1929-1935 v celém světě...
Technická: v letech 1929 až 1935 byl trh všechno, jen ne neregulovaný...
A jak funguje preregulovany bankovni trh vidime od 2007 doted :)
Podepisuji.
No asi takhle:Opel asi nikomu chybět nebude (zásadně), nevyráběl nikdy špatná auta, ale až na pár vyjímek jejich auta tak nějak byla ninaká a krev v srdci nerozproudila (za tu vyjímku osobně považuji jen Calibru, případně svého času Senatora, což je auto co se mi dosud líbí).Zánik Opelu by podle mého soudu vyřešil ten největší problém nadbytku aut v Evropě (bez tak už velkou část fabrik zavřou). Tato značka podle mne svojí nedomáckostí v evropě pravděpodobně zanikne. GM udělal velkou chybu, že se Opelu prostě nezbavil. Vzhledem k tomu, že má na trhu levnější Chevrolet už pro Opel není více místa.No a jestli spolu s Opelem půjde do věčných lovišť i PSA v té podobě jak ji známe dnes? O tom asi rozhdone francouzská vláda, ale můj osobní typ je ten, že ve Francii se také 3 značky (k tomu plnoformátové) nemají šanci uživit. Renault bohužel je na tom mnohem líp (dokáže vyrábět levně) a dostane před PSA ve finále přednost. Ale zánik PSA by mne osobně mrzel a myslím, že úpně bohatě bude stačit, když svoji výrobu ukončí Opel (a to bude velmi rychlé).
suhlasim, ze Opel nikomu chybat nebude.A mne uz vobec nie. To bude preto, ze jeden mam v garazi. :-/
Hlavně jsi zapoměl na FIAT, kterej je na řadě s PSA, protože 500 ho nevzkřísí B-]
500 ne, ale chrysler ano. To Macijonovi vyslo..
jenom pro informaci vlku - vloni se v evropě prodalo víc aster než focusů a ti co si jí koupili určitě ví proč
problem je ze Opel prerobil az 1000e na kazdom predanom aute, kym Ford na svojich Focusoch zarabal..
Profitability jednotlivých modelových řad neznám, ale Ford v Evropě jeko celek loni taky prodělal ...Problém je otevřenost evropského trhu - vozí se sem auta korejská a japonská (pomíjím ta v EU vyrobená) bez adekvátního protivývozu do Japonska a Koreje. Jen úplní trotlové z EU komise mohou podepsat dohodu o volném obchodu s auty s ekonomikami silně proexportními, nacionalistickými a navíc zhruba jen s třetinovým tržním potenciálem, než má EU (EU - 500 milionů obyvatel, Japonsko + Korea 130+50).
japonci byli kdysi levní dnes už ví že hnijící kastle a primitivní technika není správná cesta, a ke stejnému výsledku dojdou i další asiati, mimochodem jaké by byli ceny evropských aut bez importu?
S tím cenovým tlakem souhlasím, proč ale Japonci a Korejci nekupují evropská auta je otázka na delší diskusi - vypjatý nacionalismus, soudržnost, silnější vnímání toho, že když kupuji cizí výrobek, ochuzuji vlastní ekonomiku?
Asi takhle: At´všichni chcípnou, hlavně když Fiat přežije, to by se ti líbilo. Z této věty to naprosto srší: Renault bohužel je na tom mnohem líp. Až se Evropa vzpamatuje tak se bude kupovat co? Asi číńáci.
Opel muze, Seat muze, Pazout muze, Alfa uz pod drnem je :) Fiat padnout nenecha zase Italska vlada ...
Podla mna PSA ani Renault (ten je dokonca statny) - (len tak) neskrachuju. Francuzi (ako stat) ich bude dotovat/oddlzovat az do pripadneho trpkeho konca.Co sa tyka Oplu suhlasim - ale ked ma skrachovat dalsia automobilka tak nieco francuzske - ked uz tak Peugeot.
Technická - Renault už dávno není státní (privatizován byl před 17 lety). Přesněji, Francie drží ve firmě nějakých 15% bez nějakých zvláštních pravomocí.Ve srovnání s takovým VW (20% akcií v držení vlády Dolního Saska, speciálním zákonem "lex VW" o omezení vlastnických práv nad 20% podílu a křížovým vlastnictvím s Porsche, kdy Porsche drží přes 50% akcií VW, ale Porsche vlastní ze 100% právě VW) se tedy jedná o tvrdě soukromý podnik ;)
20% akcií VW Group vlastní Qatar.
aj SEAT sa moze k Oplu kludne pridat...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.