Nekompromisní Pagani Zonda R se 750 koňmi

Jeden z posledních supersportů ze staré školy, Pagani Zonda, se dočkal své superostré verze. A její paramety berou dech.

Horacio Pagani představil svůj dosud nejambicióznější projekt na malém večírku ve Vídni. Jedná se o další z variant Pagani Zonda jméném Zonda R, o jejíž přípravě informovala média již od roku 2006. Nyní jsme se konečně dočkali a už jen ze strohých čísel je jasné, že bylo opravdu na co čekat.

Nová Zonda R je vozem extrémním v každém ohledu, ať již jde o design, použité materiály nebo jízdní výkony. A tomu odpovídá i její primární využití. Zatímco byla dosavadní Zonda F konstruována pro skvělé zážitky na silnici, nová Zonda R se bude prohánět pouze po závodních tratích. Tvůrci se nenechali omezovat žádenými pravidly a kompromisy, snad až na bezpečnost.

O pohon vozu se stará nově odladěný dvanáctiválec Mercedes-Benz 7,3 l AMG. Při vývoji vysokootáčkové pohonné jednotky měl Horacio Pagani plnou podporou přímo z AMG, díky tomu motor dostal novou suchou klikovou skříň a bylo možno uložit jej blíže těžišti vozu. Tato pohonná jednotka dosahuje výkonu až 750 koní a nejvyšší točivý moment má hodnotu 710 Nm. O znamenité výkony se stará karbonové sání, závodní vícelamelová spojka i výfukový trakt postavený ve stylu Formule 1.  

Ačkoli se to na první pohled tak nemusí zdát, Zonda R je takřka zcela nová a s modelem Zonda F sdílí jen 10 % dílů. Pérování přitvrdilo, nová je příčně uložená šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením. Karosérie je monokok z kompozitních materiálů, palivová nádrž leteckého typu má čtyři podávací čerpadla. Rozvor náprav narostl o 47 a rozchod kol o 50 mm, novinka je navíc delší o 394 mm. Karosérie byla konstruována s důrazem na co nejlepší přítlak k vozovce i při pomalejší jízdě, kované ráfky z hořčíkové slitiny jsou upevněny centrální maticí. Kapota je delší, podvozek zcela zakrytý, pod zádí se ukrývá difuzor a zadní spoiler je stavitelný.

Dynamika vozu je stejně fasinující jako kterákoli jeho součást. S hmotností pouze 1 100 kg zrychlí na stovku za 3,2 sekundy a maximální rychlost dosahuje rovných 400 km/h.

Zatím není jasné, kdy si tento skvost budete moci pořídit. Pro jistotu však již začněte šetřit, protože cena by měla dosáhnout hodnoty 1,2 milionů eur.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Zonda R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků