aku velku zlavu mozem dostat na oktavku proti cennikovym cenam?
při nákupu jednoho auta řádově max 9% +/-. Provize jsou relativně malé, konkurence vysoká a dál už není z čeho brát. Autorizovaní prodejci profitují především ze servisu.
A je na tom neco zvlastniho? V Nemecku se proda nejvice vozu nemecke provenience, ve Francii francouzske. Vim, treba ve Svycarsku to neplati.:-)A stejne jako u nas i v te Francii nebo Nemecku se najdou lide (hlavne na diskuzich), kteri tvrdi, ze za ty penize je to srot a oni by nakoupili lepe a levneji...
Opravdu je ten Passat, Golf, Polo a Up s okřídleným šípem na čumáčku české auto? Stejnou logikou je tedy poctivé české auto C1/108/Aygo nebo Hyundééé
Pravdu mas pouze u Upu. Ostatni jsou normalne plnohodnotne vyvijene vozy, ktere sdili stejnou techniku. Podobne jako napr. Kadjar/XTrail, Sportage/Tucson, Ceed/i30. Koneckoncu, treba motor 2,0TDI PD od VW pouzival tusim Mitsubushi Lancer.
Plnohodnotný vývoj není samozřejmě pravda, protože Škoda žádnou vlastní platformu nevyvíjí. To co vy označujete jako plnohodnotný vývoj je individuální naladění či maximálně práce, které odpovídají rozsahu faceliftu či jiné drobné vývojové práce.Samozřejmě lze si v současném světě sdílení technologií, co je národní značka. Pokud ale označujeme Škodu za český výrobek či vozidlo, tak je poblém stejně neoznačit produkty TCPA či Hyundai...
Svou nevzdělanost naštěstí můžeš napravit. Škodovka jednou za čas děla dny otevřených dveří, a tak se můžeš podívat nejen do montáže aut, ale i do těžkých provozu jako jsou hutě nebo kovarny. Lze dokonce navštívit i vývojové středisko v Mladé Boleslavi a omrknout jejich vysokou školu nebo motorsport. Pak můžeš vyrazit do Kolína nebo Nosovic a omrknout tu plechovou boudu ve velikosti většího Lidlu... :-D No a ve vývoji uvidíš, jak moc jsou ta auta individualizovana. Ostatní je klasická koncernova strategie, tj.sdileni komponentu a v mnoha případech lze říct, ze audi, seat nebo vw používá skodovacke díly, které byly vyvinuty českým týmem v Čechách a jsou tu i vyráběny. Škoda je proste a jednoduše česká značka vlastněna německým koncernem. Hjundaj a PSA jsou jen montovny položené nekde na louce v ČR, to je cele...
Nejsme ve sporu. Já jsem o těch drobný vývojových pracech mluvil (viz třeba také svařování z půlek - Roomster, Rapid) nebo případně vývoji 1.2 HTP.Asi bych trošku hodil brzdu v posíláním někoho na exkurze. Ve vývoji a výzkumu pracuji. Navíc jsem jsem byl v kontaktu s jejich zmiňovanou VŠ, která se na vývoji nijak nepodílí. Její zaměření je ekonomicko-marketingové.Ano, je pravda, že u Škody je mírně vyšší podíl vývoje než u Hyundai či TPCA, ale hovořit plnohodnotném vývoji opravdu velmi sebevědomé (pokud to mám říci kulatně). Stejně jako celé vystupování Škody v ČR. Nejsem insiderem této společnosti, takže si mohu dovolit říci věci tak, jak jsou a nemusím se tedy podřizovat marketigové strategii, která prezentuje Škodu jako českou značku.
Pokud ve vyvoji a vyzkumu skutecne pracujes a nezkoumas napr.praci prasky, pak nemuzes to, co se odehrava v Cesane v Mlade Boleslavi oznacit za "drobne vyvojove prace". Skodovka je clenem koncernu a jeji vyvojove centrum plnohodnotne vyviji nejen pro Skodu ale pro cely koncern. Mel jsem tu vzacnou moznost nekolikrat toto misto navstivit...Docela by me zajimalo, jaky vyvoj a kde ma TPCA a Hjundaj v CR, kdyz pises o "mirne vyssim podilu vyvoje" u skodovky. Tu jejich VŠ jsem nijak nespojoval s vyvojem, spise s komplecitou cele skodovky v CR, od vychovavani vlastnich lidi, pres technicky vyvoj a design, tezke provozy az po samotnou vyrobu. Logisticke mega centrum na distribuci nahradnich dilu a motorsport - vse u nas. Taky nejsem insider, jen proste chapu, ze skodovka je ceska znacka, uz pomerne dost dlouho na to, aby to vsichni pochopili. To ze ji koupil nemecky koncern nic na tomto faktu nemeni...;-)
V zásadě je mi fuk, jestli se budeme bavit o tom, jestli je nějaká automobilka česká nebo není, protože je to označení virtuální označení kvůli šikoroké paletě subdodavatelů napříč Evropou.Nachápu, co je vzácného se dostat na exkurzi do výrobny aut, kterých je po evropě mraky. Natož do podniku, který produkuje takové lepší Dacie.Pokud někdo říká, že "Hjundaj a PSA jsou jen montovny položené nekde na louce v ČR, to je cele", tak je to jeden pravdivý úhel pohledu, ale pak je nutné označit Škodu za montovnu a slepovače německých technologíí. Hyundai i TPCA mají některé české subdodavatele a i ti museli dané dodávané komponenty, alespoň částečně vyvinout.A čiště k Česaně. Rapid má úplně stejně hnusně ojebaný interiér jako TPCA či Dacie, Rommster pro změnu nebrzdí, protože některé verze mají vzadu bubny a u některých kusů v něm nedoporučuji bourat - http://dfens-cz.com/roomster-kurzschlus/... U 1.2 TSI zase dokázali doprasit jinde spolehlivý řetězový rozvod. S 1.2 HTP naštěstí zkušenost nemám. Nebylo by to lepší tedy to nechat vyvinout v Německu?No, komplexnost. Spíše prostě některé jednodušší vývoje nechají dělat levné čechy než, aby si zaplatili pracovníky za německý plat v Německu. Nic jiného bych v tom neviděl.
Prehledl jsem neco nebo opravdu chybi celkem zasadni informace a sice:Celkem 75 procent vozů nakoupily firmy a 25 procent soukromé osoby. (zdroj E15)
A on ten poměr je v této třídě u ostatních značek nějak výrazně jiný?A v čem je tato informace "zásadní"? :-D
Asi v tom, že by se upřesnilo, kdo v jakých vodách loví .... občané určitě v nových octaviích ani v golfech nejezdí, spíše ty další 3 značky jsou pro českého občana dostupné.
No bez dat se diskutuje blbě, protože autor článku byl stejný ignorant jako předřečník, a neobtěžoval se odkázat zdroj. Podle dat například za leden 2016 se Octavií prodalo více, než kteréhokoli vozu jiné značky dokonce i v případě, že započtete pouze 25% prodejů (když 75% jsou údajně firmy) a současně ostatním značkám přiznáte plných 100% (jako by všechna auta koupili fyzické osoby, což je blbost). I tak je škoda octavia populárnější než vozy jiných značek.http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nejprodavanej... ... stále nechápu, jaký má informace o dělení na firmy a fyzické osoby smysl.
Tak data jsou tady:http://www.vybermiauto.cz/autodata/ostatni-data/pro... ... Octavia cca 4x tolik co Hujdaj i30 na 5 místě, před ním jen škodovky, za ním škoda + 2x VW.
U nás je Hyundai jako značka dlouhodobě druhá, podle SDA chybně třetí nejprodávanější a to je skvělý výsledek. Když to porovnáme s jeho domácím jihokorejským trhem, kde je 1. a nejžádanější a prodává přes 0,5 milionu AUT ročně, 40x tolik co Volkswagen (13.178 ks) coby ,,šéf'' Škodovky (jelikož tam škodovka ani neprodává a i kdyby v budoucnu, tak tam nemá šanci a bude ještě horší), tak jsou prodeje škodovky na našem trhu ještě dost mizerné.A to je jihokorejský zákazník náročný, většinou zámožný, jelikož v prodejích bodují velké objemy dražších modelů, např. Hyundai Genesis 33.656 ks, Genesis EQ900 21.365 ks, Mercedes Benz 44.994 ks, BMW 37.285 ks...http://focus2move.com/south-korea-vehicles-market/...
Jaký div, že v Korei s 5x větší populací než ČR prodává Hujdaj 5x tolik vozů než VAG v ČR. Nejste vy génius :-DHm... 10% z korejského hujdaje kupují zámožní korejci. Tady jsme hold chudí, a prodeje Superbů a Passatů tvoří slabých 18% prodejů VAG. Moc děkujeme, že jste nám to vysvětlil.:-D
Co je to Hujdaj? Nová značka, či co? :-D Nepsal jsem o prodeji VW v ČR, ale o prodejích škodovky a Hyundaie v Jižní Korei. Porovnávám úspěch značek Hyundai a Škoda na jejich domácích trzích vs úspěch těchto značek na opačném trhu. A jelikož škodovka v Jižní Korei nic neprodává a patří pod VW, tak VW beru jako jejího zástupce, nutno dodat, že co se týče světového prodeje, tak úspěšnějšího. I tak se VW na jihokorejském trhu nechytá, natož škodovka. Hyundai tam prodává 40x víc aut než VW.:-D Naprosto průměrný Superb ani Passat bych zde vůbec nezmiňoval, to nejsou konkurenti luxusních Genesisů, EQ900 , BMW, MB, Porsche, Jaguárů aj., taková auta VW natož škodovka ani nevyrábí. Jižní Korea má sice 5x větší populaci než ČR, to ale nemění nic na faktu, že se tam na počet obyvatel prodávají více dražší modely všech automobilek včetně Hyundaie, než u nás, kde se hledí hlavně na cenu. Stačí se podívat do statistik nebo na nějaká videa jejich silnic.
Proč zrovna porovnáváte automobilky na "domácích trzích" (mimochodem Hujdaj je tu doma v Nosovicich), kdyz jedna z automobilek na trhu nepusobi, to je zrejme mimo ramec chapani normalne uvazujicicho jedince. Jeste ze neperacujete ve statistickem uradu. To by vas oblibeny politik jiste vyhral se 150% hlasů :-DBTW nezacina vam prave smena? Supky hupky k pasu montovat Tucsona;-)
Njn. Ne každý má problémy s chápáním psaného textu. Hyundai je globální megaznačka, která je doma v J. Korei (neplést s pojmem ,,české auto'', který je podle českého zastoupení H myšlen jako u nás vyrobené auto), v Nošovicích má jeden z mnoha svých výrobních závodů, stejně jako např. v USA, Číně, Rusku atd. atd.http://worldwide.hyundai.com/WW/Corporate/Network/Manu... ... BTW s firmou Hyundai nemám nic společného, jsem jen jejím velmi spokojeným zákazníkem a fandou (po nemilých zkušenostech s mnoha auty jiných výrobců, mj. hlavně koncernu VW), a je nás čím dál víc. Nebýt naprosto zbytečných a trapných předsudků, tak by nás (zákazníků Hyundai) byla v naší zemi většina.
Hyundai je jen "značka" firmy Hyundai automotive group, stejně jako škoda je "značka" firmy Volkswagen group. Hyundai je 5 největší automobilka, Volkswagen 2 největší (měřeno prodeji vozů). Okecávat to můžete jak chcete, jestli se VW rozhodne stejné auto prodávat jako Golf, Leon, Octavia, A3 s trochu odlišným cílením na zákazníky, nebo to bude prodávat pod jedním názvem jako to dělá hyundai s i30 a i 40 je čistě obchodní rozhodnutí. Je čistě obchodním rozhodnutím automobilky, jestli bude vše prodávat pod jedním brandem, nebo prodá tentýž produkt pod více značkami, stejně jako je čistě obchodním rozhodnutím automobilky, zda bude mít pro každý zákaznický segment jinou značku nebo to prodá pod jednou. Škoda je VW ať se vám to líbí nebo ne. Až bude Hujdai vyrábět auta typu Bentley, Bugatti, nebo Audi, dejte vědět. Do té doby můžete dále účelově kouzlit s čísly.Jestli jste spokojeným zákazníkem této korejské značky, dobře pro vás. Nikoho podobného osobně neznám, zato znám nasrané zákazníky Hyundai/Kia, kteří si rohodně znovu tuto značku nekoupí. Pravda, první rok se mi taky smáli, jaký jsem to blbec jezdící v autech VAG, dnes se směju já. Každému dle jeho potřeb.
Zato já znám spoustu nasr.ných zákazníků koncernu VW, kteří u něho měli neskutečné problémy. A když přešli k Hyundai, tak tvrdí, že už jinou značku nekoupí.BTW Na základě vašeho výše uvedeného příspěvku končím diskuzi, nenechám se urážet od někoho, kdo nechápe jednoduchý text a nezvládá uznat nepochybná fakta.
Ale VW neni u nas domaci znacka, takze to jaksi nejde porovnavat. Muzes s Nemeckem...
Hyundai u nás taky není domácí značka. VW mě na jeho domácím trhu nezajímá. Porovnávám úspěch značek Hyundai a Škoda na jejich domácích trzích vs úspěch těchto značek na opačném trhu. A jelikož škodovka v Jižní Korei nic neprodává a patří pod VW, tak VW beru jako jejího zástupce, nutno dodat, že co se týče světového prodeje, tak úspěšnějšího. I tak se VW na jihokorejském trhu nechytá, natož škodovka.
Jestli to nebude tim, ze ma Hjundaj v CR montovnu...;-) Ono to tak obvykle byva, ze znacka, ktera se v dane zemi vyrabi nebo kompletuje, ma na trhu slusne postaveni. Stejne tak jsem presvedceny, ze kdyby Skodovka mela tovarnu - montovnu v Korei a cpala do marketingu na korejskem trhu cca o 15% vic penez nez jejich domaci Hjundaj, tak by jeji vysledek byl podobny tomu korejskemu v CR.Vezmu-li v potaz fakt, ze Hjundaj vynalozi v CR pres pul miliardy Kc rocne na prodej ubohych 20.000aut, tak to by to mohli rovnou rozdavat :-D
Ale no tak, o tom to není. Podívejme se třeba na čínský trh, kde obě tyto značky mají závody-montovny, a škodovka se neustále chvástá její úspěšností a důležitostí na tomto trhu. ;-)Fakta jsou pro škodovku neúprosná, vloni tam totiž prodala cca 4x méně (ubohých 209.596 ks) aut než Hyundai (784.748 ks). Skončila tam na 28. místě, Hyundai byl 7. nejprodávanější značkou.http://focus2move.com/chinese-vehicles-market/... A při porovnání u nás nejprodávanějších konkurenčních modelů obou značek na tamním (čínském) trhu to vychází podobně. Hyundai Elantra, což je tamní i30, je 5. (302.034 ks), Octavia je až 45. (125.009 ks). B-]http://focus2move.com/best-selling-cars-models-... ...
Srovnejste si hujdai-kia vs. Volkswagen. Nevím proč srovnáváte "značky" místo automobilek. VW dělí svoji produkci do více značek než hujdai a evidentně je tato obchodní strategie úspěšnější. To že prodá jednou auto minimálně pod 4 brandy (např. Golf, O3, Leon, A3) je jen čistě obchodní rozhodnutí. Vaše umanutá snaha vzít jeden brand (škoda) a porovnávat to s celým koncernem (Hujdaj) je přihlouplá.
Tak jo, srovnáme si úspěšnost koncernu Hyundai s koncernem VW. Koncern Hyundai se skládá ze dvou značek, ročně prodá cca 8,2 milionů aut, koncern VW se skládá z jedenácti značek a ročně prodá 10,1 milionu aut. To mluví za vše. Tzn. že kdyby měl koncern Hyundai 11 značek jako VW, mohl by prodávat 45,1 milionů aut ročně. Když vezmeme průměrný objem prodejů na jednu značku, tak koncern Hyundai má 4,1 milionu, koncern VW 0,9 milionu. ;-)https://cs.wikipedia.org/wiki/Automobilový_průmysl... http://focus2move.com/world-car-group-ranking/...
Jasně. takže když se hujdaj rozhodne prodávat i30 pod jednou značkou, i40 pod druhou značkou, Tucson pod 3 značkou, tak podle vás prodá 3x tolik aut? Takový trotl jako vy to se jen tak nevidí :-D S vámi diskutovat je fakt radost.
Nápodobně! Končím diskuzi nenechám se urážet od někoho, kdo nechápe jednoduchý text a nezvládá uznat nepochybná fakta.
Člověče ty to motas pate přes deváté... Tak tu porovnavas domácí trhy a pak najednou vytáhne s někde z lesa Činu. Když jsi u Činy, tak se mrkni, jak ubohé pocty prodává na čínském asijský - tedy v podstatě "domácí" hjundaj a kolik kousku tam prodává evropský volkswagen... obecne nemá smysl porovnávat co do počtu prodaných kusů hjundaj a škodu, hjundaj jaksi nedevastoval bolševik čtyřicet let. Nicméně důležité je si uvědomit, ze "úspěch" hjundaje na českém trhu je tažen jen a pouze mega investicemi do reklamy. Přijde ti normální utratit víc jak půl miliardy Kč ročně za reklamu kvůli prodeji ubohých 20.000aut? Z toho se navíc tak 20-25% vyleze do EU. S takovou útratou za reklamu by těch mizernych 20.000 kousku u nás prodal i ssangyong :-D
Motáš??? Od počátku zde porovnávám Hyundai se Škodou, VW byl zmíněn jen pro pochopení absence škodovky na jihokorejském trhu. Čína byla zmíněna jako neutrální ,,půda" pro vyvrácení mýtu o souvislosti místa působení s úspěšností prodeje.Jestli myslíš, že cca 0,8 milionu prodaných Hyundaiů ročně na čínském trhu je ubohý výsledek, tak co potom 0,2 milionu škodovky, to je ultra ubohý výsledek. Úspěch Hyundaie na českém trhu rozhodně netáhne jen a pouze investice do reklamy. Racionálně uvažující zákazníci nepostižení předsudky si u nás postupně začínají uvědomovat, že existuje i jiná značka než JEN škodovka.25000 Kč investovaných do reklamy na jednoho Hyundaie je pořád méně než třeba 31000 Kč na jednoho Renaulta, to ti taky přijde nenormální?
No to ti tedy garantuju, ze je to dano tou investici do reklamy, ktera se opakuje jiz pet let. Jinak by po Hjundaji ani nestek pes. Jejich misto vidis na Kie, ktera je navic obecne hezcim autem, takze by Hjundaj byl spis za ni. Je to znacka, ktera tu nema zadnou tradici a svuj "uspech" si kupuje. Aby se dostali do firem srazi cenu slevami pres 30% a pokud si chce uzit svuj okamzik slavy a vykousnout skodovce policii, mestskou policii nebo treba hasice, tak se neboji jit se slevou vysoko pres 50%. Je uplne jedno, kolik kdo utrati penez na jedno prodane auto, jde o celkovou castku, za kterou si zaplatis poradnou vymyvacku mozku. Pokud tu Hjundaj za pet let utratil dve a pul miliardy za reklamu, tak je zrejme, ze Hjundaj byl vsude vcetne jogurtu... 😀
Ale, ale. Kde bereš tu jistotu? To je nejspíš jen tvé zbožné přání, aby Kia prodávala víc než Hyundai, realita je ale úplně jiná a Hyundai má celosvětově lepší prodeje než Kia, a není se čemu divit, Kia je vlastněná Hyundaiem a myslím, že ji zákazníci na celém světě berou jako druhořadou, méně hodnotnou a méně známou značku, stejně jako Škodovku pod VW, Dacii pod Renaultem atd. Stejně tak ti já můžu garantovat, že ten globální úspěch Hyundaie není dán investicí do reklamy. BTW Hyundai je momentálně mj. např. v Irsku jedničkou na trhu a nevěřím tomu, že je to dáno reklamou nebo nějakým podbízením se. Tamní zákazník není hloupý a moc dobře ví kdo momentálně nabízí lepší výrobky. http://focus2move.com/ireland-vehicles-market/...
Data jsou zde http://portal.sda-cia.cz/stat.php... Škoda má za letošek 83% fleet, VW 87,7%, jen pro info.
No tam sice nejsou jednotlivé modely, ale porad škodovka prodá v fyzickým osobám v absolutních číslech s přehledem nejvíc vozů. Ten pomer firemni vs. soukromý je pomerne bezny i u dalsich znacek.
Jistě, to ti nevyvracím ;-)Chtěl jsi data, tady je máš, nic víc. :-))Dalo by se předpokládat, že Octa, Kardio a Sup budou z více než 95% firemní, zato Fobie či Cígo spíš soukromé, tak půl na půl bude Yetina a Rapid.Celé je to hrátka čísel, ale procenta někdy řeknou víc, než pouze čísla, podotýkám někdy, né vždy!
Stejně tak je naprosto jasné, že kategorie "firemní" neznamená pouze firemní flotily ani firemní auta. Je v tom hromada "soukromých" aut, protože každý, kdo může, si svoje auto nakoupí na IČO. Ve skutečnosti takových soukromých aut na IČO budou desítky procent.Takže jsme tam, kde jsme byli na začátku. Kolik z prodejů dělají korporátní fleety se z těch čísel nedá zjistit.
Nechci se do toho míchat, ale pokud je auto koupeno na IČO, tak je firmní a je naprosto vedlejší, že ho kdokoliv používá soukromě. Takto bys mohl oddělit mnoho dalších aut, které manažeři mají od svého zaměstnavatele a mohou je používat i soukromě. Výsledek je naprosto stejný.
Tím se vracíme k původní otázce. K čemu je tak strašně důležitá informace, kolik z prodejů tvoří firemní a soukromé vozy, jak se snažil navodit autor prvního příspěvku?
Celkem k ničemu a já to tak i beru. Tady se řeší jen to, že od Škody dostanou asi nejvýhodnější nabídku a vzhledem k velikosti vozu a jistému patriotismu ke Škodě, tuto nabídku příjmou. Proto je ten prodej tímto ovlivněn. Na druhou stranu se považuje přijetí cizích firemních pracovníků do Škody, v jném než koncernovém voze, za určité faux pas, navíc, když chceš od nich získat nějakou práci. Tak asi.
Ono se jedná o patriotismus, ale trošku jinému směru. Jinak řečeno jde o malou domů od němců. Škodovka je z finančního geniální podnik. Za velmi malé mzdy částečně recykluje již vyřazenou historickou techniku VW (Rapid) či ji dodává různě osekanou (např. porovnání Octavia/Golf). Vzhledem k velkému podílu německých firem na českém trhu lze toto vidět, jak nákupem do fleetů svých českým poboček nechat čechy jezdit v horším produktu a pěkně na tom vydělat na slušný životní standard v Německu. Něco jako západní potraviny, které mají pro východní evropu při stejné nebo skoro stejné ceně méně kvalitní složení.
Tvrzení, že Octavia je osekaný golf je poněkud ujeté. Každé z těch aut má v některých parametrech navrch. O recyklaci nemůže být vůbec řeč, neboť naprostá většina stejných modelů jezdí na totožné technice.
Opravdu nemůže být o recyklaci řeč? Co je třeba Rapid. Nebo FII a Roomster v blízké historii. Yeti také není zrovna výkřik nové techniky...Ano, ostatní modely jezdí na aktuálně stejné technice, ale nějak osekané z hlediska výrobních nákladů. Jeden příklad je třeba vlečená zadní náprava u OIII i u silnějších modelů a lze najít mnoho dalších.
Vlečená zadní náprava je oblíbená mantra kritiků O3. Důvod, proč se tak rozhodli, oficiálně automobilka nesdělila, nicméně jedná se o jistý trend, neboť řada konkurentů multilink nikdy neměla a průkopník Honda se svým Civicem se k torzce vrátila. Tohle řešení má totiž také výhody - zejména co se týče životnosti či nákladů na servis. To není obhajoba, pouze konstatování, že nic není černobílé, a většina řidičů rozdíl nepozná.Tím ale výčet více-méně končí. Octavia má proti Golfu daleko širší nabídku lepších motorů, širší nabídku převodovek a pohonů. Na motor 1.8TSI v Golfu zapomeňte, těžiště nabídky je 1.0/1.2TSI 85kW a 1.4TSI 92kW, což je ohlodaná verze 1.4TSI 110kW nejenom co o výkonu, ale také konstrukčně (levnější turbo, variabilní časování jen na jedné straně, atd...) Plnohodnotnou 1.4 dostanete jen v Highline, V Octavii to je standard. Pohon 4x4 v benzínu vám Golf nenabídne, stejně tak vám nenabídne 4x4 s DSG ať už naftu nebo benzín. Tvrdit, že O3 je osekaný golf je podle mě absurdní, a můžře to tvrdit jen někdo, kdo v těch autech nejezdí. Prakticy totéž byse dalo napsat o Superbu. Zbylá auta jsou na konci výroby, nebo se už dávno nevyrábí (F2), takže tam je snad úplně jasné, že jsou na starší platformě než nově prodávané Polo nebo Tiguan.
To se tedy pleteš, to s tou vlečkou Škoda právě sdělila formou, že to stejně nikdo nepozná. Dodnes slyším, jak uváděli, že vývoji nápravy věnovali velkou péči a kvalitně ji naladili, že při testech byl rozdíl poznat jen při bezprostředním přesednutí mezi vozy, a to velmi málo. To nevymysleli novináři ani nikdo jiný. http://www.auto.cz/ceske-auto-ceske-remeslo-... ... Další věci je, že Škodovky nesmí nikdy přijít s novou technikou dříve než mateřské VW, proto jsou mnohdy nová auta ze Škody na starší platformě, neboť se čeká na auto této třídy od VW, přestože platforma je již ve výrobě. Také není žádným tajemstvím, že hodně techniky maji škodovky povolene až od faceliftu, aby byla zdůrazněno nižší postavení škodovek oproti VW.
Je tedy zajimave, ze se Civic v nove generaci k viceprvku vratil a i tenkrat byl prichod vlecky vysvetlovan nakladovou optimalizaci. Jinak receno...v rozpoctu nakladu na ni proste nezbylo.No, ze to ridic nepozna je takova Skoda mentalita. Lze tak pokracovat i dale...Na co automatickou klimu, kdyz si to muzu nastavit sam. A na co vlastne vubec klimu, muzu si otevrit okenko. A na co vlastne sterace..otru si to hadrem......asi tak. Pokud si nalejeme cisteho vina, tak to proste o vyrobnich nakladech nic min, nic vic.Rapid je konstrukcne pekny vylet do 90. let a neprijde mi, ze by nejak dobihal. Pak si lze položit otázku SUV od Škody. Velké SUV na platformě Tiguanu?.....V produktech od Superba pres Octavii az po Rapida travim svoje sluzebky. Golfa i Passata jsem taky měl možnost zkusit...
Asi tak, jedno se ale musí škodovce, uznat a to, že leasingovky a celkově fleet má v ČR celkem dobře zmáknutý. Vím o čtyřech firmách, kde dokonce nahradili Toyoty. Stejně tak ceny od 2 kusů a víc jsou celkem jiné, za plné by to asi nikdo nekupoval (z firem).
Ono jde i o celkové náklady. V některé z předcházejících diskuzí tady někdo ze slovenska zmiňoval celkové náklady u něj v práci, kdy migrovali z vozidel KIA na flotilu Škodovek a po nějaké době byla roční úspora docela zajímavá. Toyota je prostě dražší na servis, tam se to dá pochopit. Další důvod bude nabídka pohonu na CNG, které má škodovka spolu s koncernem velmi dobře vyřešené.
mal som tu cest sa starat o vozidlovy park vo viacerych firmach a v SR to je o:1. zlave2. cene za predpisany servis.vysvetlim:1. skodovka pri slusnom odbere da velmi velku zlavu (16% je minimum, da sa vyjednat aj zlava okolo 20% - aj z "akciovej" ponuky). Takuto zlavu neda nikto iny - maximalne Opel sa dokaze priblizit. Korejci su daleko a japonci uplne mimo, tam nedaju nic.2. skodovka sidi servis = predpisany servis je lacnejsi. Napr. dieselove filtre sa pri TDI menia pri 90tkm. Chladiaca kvapalina sa nemeni vobec. U korejcov a japoncov filter vymenite za rovnake obdobie 3x a kvapalinu 2x.. A to je v nakladoch na servis poznat.Samozrejme, fleet managera kvalita auta nejako nezaujima - to je dolezite pre kupca ojazdeneho vozu.Logicky som preto vzdy kupoval skodovky (max VW), lebo skratka firme da najlepsie podmienky. Spolahlivost ma nezaujimala - zaklad kryje zaruka, odkupna hodnota bola vysoka a ze si kupec v bazare kupi vydojeny srot miesto poctivo servisovaneho korejca.. :-) To je jeho blbost.
Blbost to fakt je. Vozidla z Fleetu mají tu nejhorší pověst, ale zájem o ojetiny se evidentně logikou neřídí. Každý chce TDI na hrkání po městě a pak se diví nad servisními náklady. :-D
A v cem tato informace meni vyznam clanku?
Původně jsem nechtěl reagovat, protože diskuse k obsahu tohoto článku je opravdu o ničem. Doporučuji pragmatický „nadhled“ nad „daty“, nejenom nad čísly prodejů jednotlivých značek. A nejenom v tomto konkrétním článku. Například srovnání stavu prodeje s rokem 2006. Tehdy byl jenom Renault a nyní figuruje i Dacia. Obdobnou koncernovou „stavebnici“ nabízí už dlouhou dobu koncern VW, kdy jednu platformu (díly, agregáty,…) nabízí „zabalenou“ do různých „plechů“ pod různými „značkami“ a „modely“.Ukazuje se, že to je možná cesta úspěchu v počtu prodaných aut na trhu. Naprostá většina zákazníků (cca 90%) bere auto jen jako dopravní prostředek k přemístění z místa A na místo B. Nic více a nic méně. Potom na auto pohlíží z ryze „spotřebitelského“ hlediska a požadavky se dají zobecnit na typické spotřebitelské „pocity“ - mít hodně designových variant, hodně barev, velikost zavazadlového prostoru, malá spotřeba, nízké servisní náklady, nízké pojištění, individualizace výbavy apod. Pokud na to dokáže výrobce reagovat a dobře to podpoří „marketingem“, tak úspěch musí být znát. Přiznejme, že koncern VW je v tom machr (no trošku se mu to vymknulo s tím dieselgate…). Co víc konstatovat, že Škoda šikovně do všech tabulek rozmístí své modelové reprezentanty a ukazuje že je naprostá „jednička“. Většina zákazníků na to slyší a tím je i dán další výsledek.Mne třeba zaujala informace, že Toyota prodala 900 000 aut a že z toho byla třetina hybridů. Stejně tak je i zajímavé, že ten Lexus si drží prodejnost hybridů. Z toho jsem si vzpomněl třeba i na Priuse, který se ukázal též jako dobrý a spolehlivý celosvětový produkt. (Jasně, že ne v Česku, kde vládně Škoda…). Pokud vezmu další informace o tom, kdo rozjíždí “nové“ technologie, jak jsou u toho Toyta, MercedesBenz, Honda a BMW. Další zajímavou informací je cena značky jako takové, se kterou souvisi i pověstné know-how.Když se na to pohlédne v širším měřítku a porovnají celosvětové prodeje a podobně, tak nám vycházejí poněkud jiná „čísla“ a jiné „tabulky“. O koncern VW a o Škodu ale obavy nemám, myslím si, že si svoji pozici na trhu udrží.A co se týče kvality a vlastností konkrétních aut/značek, tak je jasné, že konstrukční tým, který dostane „volné ruce“ a „úzce“ vymezené požadavky na vlastnosti vozu, tyk výsledek musí být znát ve srovnání s konstrukčním týmem, který dostane k dispozici koncernovou „stavebnici“ komponent a k tomu široce nastavené požadavky (navíc často protichůdné – veliký prostor, velká nosnost, velké dveře a na druhou stranu perfektní jízdní vlastnosti, perfektní pérování, perfektní tuhost, atd.). Jenže kdo to pozná v konečném důsledku? Tak akorát těch 10 procent zákazníků. No a ti si samozřejmě dokáží vybrat a vědí z čeho (dokazují to i tabulky prodeje, které reprezentují tyto zákazníky…).To, že je Škoda cenovou politikou nastavena zejména na fleet, je jasné. Je otázkou, jak na to bude časem reagovat retailový zákazník, který na základě dobré pověsti o spolehlivosti a nízkých provozních nákladech bude kupovat ojetiny ze škodováckého fleetu…Na závěr připomínám obecně platné pravidlo, aby si každý koupil auto na základě promyšlených požadavků, auto si před koupí pořádně vyzkoušel a informace z časopisů a z různých diskusí bral s velkou rezervou. Například jiné požadavky na prostor a pohodlí v autě bude mít cca 170 cm hubený „prcek“ a jiné cca 195 cm urostlý „otesánek“. A stejně tak i ten, pro kterého je řízení auta nutné zlo a na druhou stranu ten, pro kterého je řízení vášeň. Nemluvě o těch, kteří s autem soutěží (ti ale rozhodně nečtou zdejší „diskuse“ a stejně tak i nečtou různé „marketingové“ „objektivní“ „pravdy“).Ať si každý koupí auto, jaké se mu líbí a které mu vyhovuje a potom bude spokojen. Při nákupu nových aut dnes díky situaci na trhu nemůže šlápnout vyloženě vedle. A jestli je, nebo není, to „jeho“ auto na špici prodejnosti a jaké je zařazeno kategorii, na tom přece vůbec nezáleží.Přeji všechno nejlepší v novém roce a hodně štastných km za volantem všem zdejším čitatelům a „diskutérům“. :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.