Nejžádanějším autem v Česku zůstává octavia. I další tři místa patří Škodě

Lidé a firmy v Česku si během roku 2016 zaregistrovali rekordní počet nových vozů. Lídrem trhu je neochvějně domácí Škoda Auto.

Prodejci nových automobilů v České republice zažili vloni další rekordní rok. Podle čerstvých údajů Svazu dovozů automobilů se v roce 2016 v České republice zaregistrovalo do provozu 259 693 kusů, což je v porovnání se stavem roku 2015 o 12,5 procenta více.

Lídrem je opět Škoda, jejíž podíl dosáhl téměř 32 procent. Celkem prodala 82 tisíc svých aut, což je meziroční nárůst o více než 11 procent.  Za Škodou se na stupních vítězů umístily Volkswagen a Hyundai. V první desítce se nachází ještě Ford, Dacia, Renault, Kia, Opel, Peugeot a Mercedes-Benz. Tomu tak patří první místo v pořadí prémiových značek.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Škodě patří také první čtyři příčky v žebříčku nejžádanějších typů vozidel. Celkem se pro ni rozhodlo 28 zákazníků, tedy více než každý desátý zájemce o koupi nového auta u nás. Za octavií následují modely fabia, rapid a superb. Teprve pátý je Hyundai i30, který předstihl i nejprodávanější evropský automobil Volkswagen Golf. Od sedmého  do desátého místa následují Škoda Yeti, Volkswagen Passat, Ford Fiesta a Dacia Duster.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Ford | Mazda | Hyundai | Volvo | Infiniti

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

Spokojena s výsledky v Česku může být tentokrát i světová automobilka číslo 1 - tedy japonská Toyota. Její prodeje se meziročně zvýšily o 49 procent. Patří tak mezi značky s nejvyšším meziročním nárůstem.

Největší zájem měli Češi vloni o modely spadající do kategorie nižší střední třída, již na druhé místo postoupily sportovně-užitkové vozy. V pořadí obliby jednotlivých typů karosérií nadále vede kombi.

Největší procento zaregistrovaných vozů pohání benzinový agregát (54,5 procenta), elektromobilů přibylo pouhých dvě stě.

Vloni se v Česku podařilo prodat také více lehkých užitkových vozidel, motocyklů, nákladních automobilů i přívěsů a návěsů. Naopak meziroční pokles zaznamenala kategorie autobusů a traktorů.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků