Stálicemi prodejních statistik jednoho z velkých bazarů jsou Škodovky Octavia II a Fabia, následované Fordem Focus.
Čeští zájemci o ojetiny dávají přednost naftě (57 %) před benzínem (42 %). Nejžádanější je karoserie kombi, kterou volí víc zákazníků než varianty hatchback, sedan a MPV dohromady. A ze značek se nejlépe prodávají škodovky. Naznačují to obchodní výsledky autobazaru Auto Esa za první čtvrtletí roku 2014.
Při neexistenci jednotné centrální statistiky jsou přehledy velkých obchodníků s ojetinami nejspolehlivějším vodítkem, podle kterého si můžeme udělat představu o preferencích českých zájemců o auta z druhé ruky. Akciová společnost Autocentrum Esa prodala za 1. čtvrtletí celkem 2539 aut, což už představuje vzorek s nezanedbatelnou vypovídací hodnotou.
Bezmála každá desátá ojetina prodaná v Auto Esa je Škoda Octavia druhé generace. Prodá se jich přibližně dvakrát víc než „jedničkových“ Octavií. Stále velmi žádaná je Fabia, třetí příčku pro sebe uchvátil Ford Focus.
Z deseti nejprodávanějších ojetin v Auto Esa jsou čtyři škodovky, dva fordy, dva volkswageny a jeden opel. Na jiné značky se nedostalo.
Petr Broža , Libor Zezulka
Zveřejněné statistiky potvrzují bez nadsázky kultovní postavení motorizace 1.9 TDI na českém trhu ojetin. Celkem 333 aut neboli 13 % ze všech prodaných mělo pod kapotou turbodiesel s tímto obchodním označením.
Bližší podrobnosti včetně tabulek najdete v přiložené tiskové zprávě:
Obchodní výsledky Autocentra ESA za 1.Q 2014