Největší zemědělská pneumatika na světě váží 510 kilogramů

Největší zemědělskou pneumatiku na světě vyrobila firma Firestone. Má označení  DT23 a její rozměry jsou impozantní: má celkový průměr 2,32 metru, šířku 850 milimetrů a profilové číslo 75, přičemž je určena pro ráfek o průměru 42 palců (107 cm).

Klepněte pro větší obrázek
Pneumatika o hmotnosti 510 kg má nosnost 9,5 tuny při tlaku vzduchu 1,6 baru a rychlosti jízdy až 50 km/h.

Pneumatika DT23 používá novou technologii AD² (Advanced Deflection Design) společnosti Firestone, která v porovnání se standardními radiálními pneumatikami zvyšuje nosnost pneumatiky a zvětšuje styčnou plochu.

Větší styčná plocha poskytuje zemědělcům mnoho výhod. Traktory například vykonají práci na poli díky vylepšené trakci mnohem dříve, mají výrazně nižší spotřebu paliva. Těžké stroje také tolik nezhutňují obdělávanou půdu. A další předností je větší nosnost v porovnání se standardními radiálními pneumatikami při shodném tlaku vzduchu.

Největší zemědělskou pneumatiku na světě si budou moci prohlédnout návštěvníci veletrhu Agritechnica v Hannoveru ve dnech od 13. do 19. listopadu 2011.

Klepněte pro větší obrázek
Firestone vyrábí obrovskou pneumatiku DT23 s rozměrem IF 850/75 R 42 v USA pro novou generaci těžkých traktorů s výkonem více než 368 kW (500 k).


 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků