Největší nebezpečí českých silnic? Policejní vůz

Policie hrozí řidičům pro příští týdny maximální represí, začít by ale měla u sebe. Policejní prezidium totiž Hospodářským novinám sdělilo velmi zajímavou statistiku - za první pololetí loňského roku se zaměstnanci policie účastnili celkem 1 061 nehod, v prvním pololetí roku 2007 havarovalo dokonce 1 242 policejních vozů. Každý rok tak na českých silnicích nabourá okolo 2 200 policejních aut, což je neuvěřitelně vysoké číslo.

Dáme-li si tuto statistiku do souvislostí, zjistíme, že řidič policejního vozu je mnohonásobně nebezpečnějším než řidič běžný. Policie aktuálně jezdí necelými 9 000 vozy a 2 200 nehod ročně při tomto počtu znamená, že je každý rok nabouráno téměř 25 procent všech policejních aut. V České republice je přitom registrováno 4 400 000 aut a kdyby se 25 procent z nich mělo stát účastníkem nehody, znamenalo by to téměr 1 100 000 nehod ročně, reálně se jich přitom loni stalo 160 000, tedy necelá čtyři procenta. Rozdíl je to tak obrovský, že i kdyby čtvrtina českých aut nikdy nevyjela a čtvrtina nehod nebyla zaznamenána ve statistikách, pořád budou čeští řidiči proti policistům hotovým ztělesněním beránků za volantem. Naproti tomu policisté jsou zjevně nejnebezpečnější rozpoznatelnou skupinou řidičů. Těžko bychom tak velkou nehodovost našli u jakékoli jiné skupiny, kterou je možné už z dálky rozeznat podle vozu zářícího v disco stylu s hrdými nápisy typu pomáhat a chránit na bocích.

Z takové pozice se policisté odvažují označit současnou nehodovost za vysokou a řidiče chtěji s arogancí sobě vlastní usměrňovat k lepšímu chování? Troufalé.

Zmíněná statistika ovšem překvapí leda věčné optimisty. Slyšel jsem, jak to policisté mají těžké, že se přirozeně vystavují vyššímu riziku a jejich jízda prostě nemůže být tak bezpečná. Nesmysl, důvodem je jen jejich neschopnost a hloupost. Dnes a denně vídáme a slýcháme, jak se policisté nechovají rozumně a rozvážně. Spousta z nich jedná naprosto primitivně a raději si hraje na drsné osamělé bojovníky, kteří piráta silnic bez ohledu na rizika sami dohoní a zloděje prchájícího v autě stejně bezohledně sami rozstřílejí. A činí tak bez dostatečných schopností a zkušeností. Mnozí z nich tak při výkonu své služby své okolí spíše ohrožují, nečiní jej bezpečnějším. Jedné z nejviditelnějších absurdit chování české policie jsme se již poněkolikáté věnovali docela nedávno a to je opravdu jen médii zviditelněná špička ledovce. Takto jednající policisté nemohou ze statistik nehodovosti odejít s lepší bilancí.

Pozoruhodné je, že na otázku, proč policisté tak často havarují, neumí Policejní prezidium odpovědět. Příčiny dopravních nehod vlastních zaměstnanců totiž na prezidiu nesledují. Výborně, to je opravdu uvědomělý boj za bezpečnější silnce. Pánové, zkuste si před dalším kázaním zamést před vlastním prahem, jinak budete i za volanty sebelepších aut svému okolí leda pro smích...

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků