Nejucpanějším městem světa byl v roce 2014 Istanbul. Praha je 68.

Podle údajů společnosti TomTom je situace v Praze srovnatelná třeba s německým Frankfurtem. Nejvíce měst má v desítce „nejzacpanějších“ Brazílie.

Společnost TomTom sbírá každoročně data o tom, která města jsou na světě nejucpanější. V roce 2014 „vyhrál“ Istanbul, kde si normální třicetiminutovou cestu autem prodloužíte v průměru o 58 %. V ranní špičce vám cesta bude trvat o 76 % déle, ve večerní špičce dokonce o 109 % déle. Půlhodinová cesta tak večer zabere více než hodinu.

Zajímavosti | Život řidiče

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Nejhorší ranní špičku naopak zažívají v Ciudad de México, kde se čas protáhne o 93 %. Istanbul má rovněž nejucpanější městské a příměstské dálnice, Mexiko zase běžné ulice.

Nejméně zacpanými městy s více než 800 000 obyvateli jsou americký Richmond a Kansas City, kde se průměrná cesta protáhne jen o 11 % času. Americká velkoměsta vůbec spočívají v dolní části tabulky většinou s hodnotami zdržení do 20 %.

Deset nejucpanějších měst světa

pořadí město stát průměrné
zdržení
ranní
špička
večerní
špička
1. Istanbul Turecko 58 % 76 % 109 %
2. Ciudad de México Mexiko 55 % 93 % 89 %
3. Rio de Janeiro Brazílie 51 % 72 % 81 %
4. Moskva Rusko 50 % 77 % 103 %
5. Salvador Brazílie 46 % 62 % 75 %
6. Recife Brazílie 45 % 81 % 82 %
7. Petrohrad Rusko 44 % 67 % 96 %
8. Bukurešť Rumunsko 41 % 78 % 82 %
9. Varšava Polsko 40 % 69 % 75 %
10. Los Angeles USA 39 % 60 % 80 %
...          
68. Praha Česko 27 % 54 % 48 %

Praha je na 68. místě ze 146 sledovaných měst a její „zacpání“ je v průměru 27%. Ranní špička přidá k půl hodině 54 % času, odpolední a večerní pak 48 %. Podobná data získal TomTom třeba z Frankfurtu nad Mohanem nebo z Miami.

Technika | Honda

Honda už ví, jak na dopravní zácpy  

Co se Prahy týče, nejhorším dnem pro ranní cestu do práce je pondělí s průměrným zdržením 59 %, pátek je s 41 % naopak nejlepší. Nicméně večerní špička je nejhorší právě v pátek, kdy dosahuje v průměru na 53 %, v pondělí jen na 43 %.

Pokud vaše cesta do práce trvá 30 minut, v průměru v Praze každý rok strávíte v koloně 77 hodin. Sledovaná auta najezdila v roce 2014 po Praze dohromady 16 354 268 kilometrů a vůbec nejzacpanější den roku 2014 byla středa 30. dubna před prodlouženým víkendem a státním svátkem.

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků