Nejspolehlivější auta pro rok 2011: nyní dle Dekry

Máme pro vás další statistiku spolehlivosti aut z Německa, dnes podle zkušebny Dekra. Jak moc se výstupy liší od závěrů TÜV?

Konec každého roku je již tradičně spjat s vyhlašováním statistik všeho druhu a automobily tato tradice rozhodně nemíjí, právě naopak. Těmi nejzajímavějšími jsou všemožné statistiky spolehlivosti automobilů, z nichž vám obvykle přinášíme pohledy TÜV, Dekry a J.D.Power. První dvě jmenované jsou vyhlašovány obvykle konce koncem prosince či začátkem leda, letos byly ale obě publikovány o něco dříve a prakticky současně. Té přece jen rozsáhlejší z německých „STK” s logem TÜV jsme se velmi podrobně věnovali jako první, s menším odsupem vám nabízíme i tu druhou z dílen Dekry. I následující statistika vychází z technických kontrol vozů, s obdobnými daty ale pracuje poněkud odlišně.

Metodika Dekry je totiž zcela jiná než u TÜV, přesto ani v tomto případě nelze hovořit o neprůstřelné objektivitě. Podobně jako v minulých dvou ročnících, také v tom pro rok 2011 byly využity stejné kategorie, což nám umožňuje pohodlné a rychlé porovnání meziročních změn. Za pozornost stojí, že na rozdíl právě od TÜV je při celkovém hodnocení zohledňován primárně kilometrový nájezd namísto roku výroby, což zřejmě o stavu opotřebení auta vypovídá lépe, také srovnání v rámci třídy působí přinejmenším přehledněji. Do hodnocení se započítávají pouze relevantní závady vzniklé opotřebením, tedy nikoliv takové, které majitel vozu způsobí zanedbáním péče o automobil (například opotřebené lišty stěračů či pneumatiky se sjetým vzorkem).

Vyhlášeno tedy bylo celkem 24 kategorií, z nichž plných 18 ovládly výrobky německých automobilek. Pánové z Dekry zpracovali údaje z kontrol patnácti milionů automobilů z posledních dvou let. Každá třída je rozdělena podle kilometrového náběhu do tříd do 50 tis. km, do 100 tis. km a do 150 tis. km (stejně jako vloni uvádíme vždy tři nejlepší).

Nejprve se ale podívejme na dvě absolutní hodnocení. Prvním je pořadí vozů bez ohledu na třídu s nájezdem do 50 tis. km. V tomto ohledu zvítězil Opel Insignia (vloni to byla Corsa), neboť 96,1 % ze zkoušených aut tohoto typu prošlo testy bez problémů, následovaly vozy Ford Fiesta a Toyota Prius.

Absolutně nejspolehlivější auta s nájezdem do 50 tisíc kilometrů

  1. Opel Insignia
  2. Ford Fiesta
  3. Toyota Prius
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Insignia / Ford Fiesta / Toyota Prius - podle Dekry nejspolehlivější auta vůbec

Stejně jako v ročnících 2009 a 2010, také pro rok 2011 byla vyhlášeno pořadí absolutně nejspolehlivějších napříč všemi třídami. Nejúspěšnější jsou zde vozy s nejlepším průměrným výsledkem ve všech třech kategoriích kilometrového nájezdu. A v této svým způsobem prestižní disciplíně již třetí rok v řadě uspělo nejlépe Audi A6, následované tentokrát modely BMW 3 a Volkswagen Passat (oproti loňsku Passat nahradil BMW X3).

Absolutně nejspolehlivější auta napříč třídami a kilometrovými nájezdy

  1. Audi A6
  2. BMW 3
  3. Volkswagen Passat
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A6 / BMW 3 / VW Passat - Dekra říká, že jde o nejspolehlivější auta napříč všemi sledovanými třídami a nájezdy

Oproti předchozím ročníkům tu máme jednu systémovou změnu. Dekra totiž vůbec poprvé do svého hodnocení také užitková vozidla, přičemž výpis příslušných výsledků ale nemáme k dispozici, takže jej ani v niže připojeném přehledu nenajdete. V kategorii do 50 tis. km zvítězil Mercedes-Benz Sprinter a dvě zbývající opanoval Volkswagen Crafter.

Výsledky jednotlivých dílčích kategorií přikládáme. K druhé uvedené se sluší dodat, že čeští patrioti mají vůbec poprvé důvod k radosti, neboť se do výběru těch nejlepších propracovala vůbec poprvé také Škodovka. V nižší střední třídě se mezi auty s nájezdem do 150 tis. km Octavia umístila na velmi pěkném druhém místě. A ještě poslední upozornění na závěr, německé řazení do kategorií se může od našich zvyklostí mírně lišit.

Tip: Porovnejte si aktuální výsledky se stejným přehledem z loňského roku a nebo z předloňska.

Minivozy

  • Do 50 000 km: Ford Fiesta, Renault Twingo, Toyota Yaris
  • Do 100 000 km: Toyota Yaris, Opel Corsa, Mazda2
  • Do 150 000 km: Honda Jazz, Audi A2, Ford Fiesta
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta / Toyota Yaris / Honda Jazz

Nižší střední třída

  • Do 50 000 km: Toyota Prius, Volkswagen Golf VI, Volvo C30
  • Do 100 000 km: Toyota Prius, Toyota Auris, Volkswagen Jetta
  • Do 150 000 km: Volkswagen Golf V, Škoda Octavia, Mercedes-Benz A
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius / Volkswagen Golf V

Střední třída

  • Do 50 000 km: Opel Insignia, Audi A4, Ford Mondeo
  • Do 100 000 km: Mercedes-Benz C, BMW 3, Volkswagen Passat
  • Do 150 000 km: Volkswagen Passat, BMW 3, Volvo S40
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Insignia / Mercedes-Benz C / Volkswagen Passat 

Vyšší střední třída

  • Do 50 000 km: Audi A6, BMW 5, Mercedes-Benz S
  • Do 100 000 km: Audi A8, Volkswagen Phaeton, Audi A6
  • Do 150 000 km: Audi A6, Audi A8, BMW 7
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A6 / Audi A8

Sportovní vozy

  • Do 50 000 km: Mazda MX-5, Volkswagen Eos, Audi TT
  • Do 100 000 km: Volkswagen Eos, Porsche 911, BMW 6
  • Do 150 000 km: Porsche 911, Mercedes-Benz CLK, Mercedes-Benz SL
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 / Volkswagen Eos / Porsche 911

SUV a off-road

  • Do 50 000 km: Honda CR-V, Toyota RAV4, Nissan Qashqai
  • Do 100 000 km: Porsche Cayenne, Toyota RAV4, BMW X3
  • Do 150 000 km: BMW X3, Volkswagen Touareg, Mercedes-Benz M
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-V / Porsche Cayenne / BMW X3

Velkoprostorové vozy

  • Do 50 000 km: Volkswagen Golf Plus, Nissan Note, Toyota Corolla Verso
  • Do 100 000 km: Volkswagen Golf Plus, Toyota Corolla Verso, Ford Galaxy
  • Do 150 000 km: Ford Galaxy, Volkswagen Golf Plus, Toyota Corolla Verso 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf Plus / Ford Galaxy
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků