Nejspolehlivější auta pro rok 2010 dle Dekry

Do plejády statistik těch nejspolehlivějších automobilů přispěl se svou troškou do mlýna i německý ústav Dekra. Kdo uspěl?

Ocenění získávají od odborníků společnosti Dekra ty modely, které při stanoveném maximálním počtu ujetých kilometrů vykazují nejmenší počet závad a vyznačují se tak vysokou odolností. Na rozdíl od většiny ostatních vám nyní nabízíme kompletní žebříček všech laureátů této studie. Pro statistiku četnosti závad pro rok 2010 byly využity údaje z 15 milionů technických kontrol provedených za poslední dva roky. Do hodnocení se započítávají pouze relevantní závady vzniklé opotřebením, tedy nikoliv takové, které majitel vozu způsobí zanedbáním péče o automobil (například opotřebené lišty stěračů či pneumatiky se sjetým vzorkem).

Vyhlášeno bylo celkem 21 kategorií a 13 z nich opanovaly německé značky. Ve snaze o poněkud objektivnější výsledky hledí Dekra spíše na kilometrový náběh vozů než na jejich stáří, třeba v porovnání s populární statistikou TUV.

Než se dostaneme k ostatním premiantům, zdůrazníme absolutní vítěze. Dekra tradičně vyhlašuje dva globální výsledky.

Prvním je absolutní pořadí bez bez ohledu na třídu vozu při náběhu do 50 000 km. V tomto žebříčku zvítězil vůz Opel Corsa řady D s hodnotou 97,6 % bezporuchových vzorků, následován modely Audi A4 a Mercedesem třídy C.

Druhý, ještě globálnější vzešel z průměrování výsledků ve všech třech kategoriích kilometrových nájezdů. V tomto absolutním pořadí zvítězilo stejně jako loni Audi A6 následované vozy BMW X3 a 3.

Také v následujícím přehledu uvádíme v podobném pořadí vždy tři nejlepší stroje v dané třídě. Pokud patříte k těm, kdo nemají rádi škodovky, snad raději ani nečtěte dále (s Fabií ani Superbem se zde ale nesetkáte). A ještě poslední upozornění, německé řazení do kategorií se může od našich zvyklostí mírně lišit.

Tip: Porovnejte si aktuální výsledky se stejným přehledem z loňského roku.

Minivozy

Do 50 000 km: Opel Corsa, Smart ForTwo, Toyota Yaris
Do 100 000 km: Toyota Yaris, Renault Clio, Mazda 2
Do 150 000 km: Honda Jazz, Audi A2, Ford Fiesta

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa / Toyota Yaris / Honda Jazz

Nižší střední třída

Do 50 000 km: Toyota Prius, Seat Leon, Mazda 3
Do 100 000 km: Mercedes-Benz B-Class, VW Golf (vč. Golf Plus a Jetta), Škoda Octavia
Do 150 000 km: Škoda Octavia, VW Golf (vč. Golf Plus a Jetta), Ford Focus

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius / Mercedes - Benz B 150 / Škoda Octavia

Střední třída

Do 50 000 km: Audi A4, Mercedes-Benz C-Class, BMW 3
Do 100 000 km: BMW 3, Volvo S40/V50, VW Passat
Do 150 000 km: Volvo S40/V50, BMW 3, VW Passat

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 / BMW 3 / Volvo S40

Vyšší střední třída

Do 50 000 km: Audi A6, Mercedes-Benz S-Class, BMW 5
Do 100 000 km: Audi A6, Audi A8, Mercedes – Benz S-Class
Do 150 000 km: Audi A8, Audi A6, BMW 5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A6 / Audi A8

Sportovní vozy

Do 50 000 km: Mazda MX-5, VW Eos, BMW 6
Do 100 000 km: Mercedes-Benz SLK, Opel Tigra Twin Top, BMW Z4
Do 150 000 km: Porsche 911, Mercedes – Benz CLK, Mazda MX-5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 / Mercedes-Benz SLK / Porsche 911 GT3

SUV

Do 50 000 km: BMW X3, Toyota RAV4, Porsche Cayenne
Do 100 000 km: Porsche Cayenne, BMW X3, Toyota RAV4
Do 150 000 km: BMW X3, VW Touareg, BMW X5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X3 / Porsche TechArt Cayenne

MPV

Do 50 000 km: Nissan Note, Škoda Roomster, Ford Galaxy/S-Max
Do 100 000 km: Mazda 5, Seat Toledo/Altea, Ford Galaxy/S-Max
Do 150 000 km: Opel Zafira, VW Touran, Ford C-max

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Note / Mazda 5 / Opel Zafira

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků