Nejspolehlivější auta pro rok 2010 dle Dekry

Do plejády statistik těch nejspolehlivějších automobilů přispěl se svou troškou do mlýna i německý ústav Dekra. Kdo uspěl?

Ocenění získávají od odborníků společnosti Dekra ty modely, které při stanoveném maximálním počtu ujetých kilometrů vykazují nejmenší počet závad a vyznačují se tak vysokou odolností. Na rozdíl od většiny ostatních vám nyní nabízíme kompletní žebříček všech laureátů této studie. Pro statistiku četnosti závad pro rok 2010 byly využity údaje z 15 milionů technických kontrol provedených za poslední dva roky. Do hodnocení se započítávají pouze relevantní závady vzniklé opotřebením, tedy nikoliv takové, které majitel vozu způsobí zanedbáním péče o automobil (například opotřebené lišty stěračů či pneumatiky se sjetým vzorkem).

Vyhlášeno bylo celkem 21 kategorií a 13 z nich opanovaly německé značky. Ve snaze o poněkud objektivnější výsledky hledí Dekra spíše na kilometrový náběh vozů než na jejich stáří, třeba v porovnání s populární statistikou TUV.

Než se dostaneme k ostatním premiantům, zdůrazníme absolutní vítěze. Dekra tradičně vyhlašuje dva globální výsledky.

Prvním je absolutní pořadí bez bez ohledu na třídu vozu při náběhu do 50 000 km. V tomto žebříčku zvítězil vůz Opel Corsa řady D s hodnotou 97,6 % bezporuchových vzorků, následován modely Audi A4 a Mercedesem třídy C.

Druhý, ještě globálnější vzešel z průměrování výsledků ve všech třech kategoriích kilometrových nájezdů. V tomto absolutním pořadí zvítězilo stejně jako loni Audi A6 následované vozy BMW X3 a 3.

Také v následujícím přehledu uvádíme v podobném pořadí vždy tři nejlepší stroje v dané třídě. Pokud patříte k těm, kdo nemají rádi škodovky, snad raději ani nečtěte dále (s Fabií ani Superbem se zde ale nesetkáte). A ještě poslední upozornění, německé řazení do kategorií se může od našich zvyklostí mírně lišit.

Tip: Porovnejte si aktuální výsledky se stejným přehledem z loňského roku.

Minivozy

Do 50 000 km: Opel Corsa, Smart ForTwo, Toyota Yaris
Do 100 000 km: Toyota Yaris, Renault Clio, Mazda 2
Do 150 000 km: Honda Jazz, Audi A2, Ford Fiesta

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa / Toyota Yaris / Honda Jazz

Nižší střední třída

Do 50 000 km: Toyota Prius, Seat Leon, Mazda 3
Do 100 000 km: Mercedes-Benz B-Class, VW Golf (vč. Golf Plus a Jetta), Škoda Octavia
Do 150 000 km: Škoda Octavia, VW Golf (vč. Golf Plus a Jetta), Ford Focus

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius / Mercedes - Benz B 150 / Škoda Octavia

Střední třída

Do 50 000 km: Audi A4, Mercedes-Benz C-Class, BMW 3
Do 100 000 km: BMW 3, Volvo S40/V50, VW Passat
Do 150 000 km: Volvo S40/V50, BMW 3, VW Passat

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 / BMW 3 / Volvo S40

Vyšší střední třída

Do 50 000 km: Audi A6, Mercedes-Benz S-Class, BMW 5
Do 100 000 km: Audi A6, Audi A8, Mercedes – Benz S-Class
Do 150 000 km: Audi A8, Audi A6, BMW 5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A6 / Audi A8

Sportovní vozy

Do 50 000 km: Mazda MX-5, VW Eos, BMW 6
Do 100 000 km: Mercedes-Benz SLK, Opel Tigra Twin Top, BMW Z4
Do 150 000 km: Porsche 911, Mercedes – Benz CLK, Mazda MX-5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 / Mercedes-Benz SLK / Porsche 911 GT3

SUV

Do 50 000 km: BMW X3, Toyota RAV4, Porsche Cayenne
Do 100 000 km: Porsche Cayenne, BMW X3, Toyota RAV4
Do 150 000 km: BMW X3, VW Touareg, BMW X5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X3 / Porsche TechArt Cayenne

MPV

Do 50 000 km: Nissan Note, Škoda Roomster, Ford Galaxy/S-Max
Do 100 000 km: Mazda 5, Seat Toledo/Altea, Ford Galaxy/S-Max
Do 150 000 km: Opel Zafira, VW Touran, Ford C-max

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Note / Mazda 5 / Opel Zafira

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků