Agentura Consumer Reports zveřejnila výsledky své nové studie spolehlivosti automobilů. Zázraky nečekejte, překvapení se najdou.
V prvé řadě je třeba říci, že Consumer Reports je americká agentura, a tak se soustředí na vozy prodávané na americkém trhu. Mnoho z nich je ale prodáváno též na starém kontinentu a navíc sleduje též spolehlivost značek, které jsou na obou trzích prakticky totožné. Přesto se i zde pár odlišností najde a nelekejte se třeba Scionu, což je jakási „trendy” odnož Toyoty, která v Evropě vůbec nepůsobí.
Japonci vedou, Američané se zlepšují
Mezi samotnými výsledky zázraky opravdu nečekejte, tabulkám stále vévodí asijské vozy. Jistým překvapením se staly americké automobily Ford, jimž se podařilo umístit na úrovní, nebo dokonce nad úrovní těch nejlepších japonských modelů. Výroční studie Consumer Reports totiž ukazuje, že se 90 % (46 z 51 modelů) vozů Ford, Lincoln a Mercury umístilo v kategorii průměrných a nadprůměrných.
Nejdůležitější modely včetně Fordu Fusion (pozor, jedná se o domácí velký sedan, nikoli obstarožní kompakt, který u nás trhá prodejní rekordy) a Mercury Milan se dokonce ve své třídě dostaly před Hondu Accord a Toyotu Camry. Ford Motor Comany však zaznamenala i prohry, jež mj. naznačily, že pohon všech kol není zatím její silnou stránkou: vozy Lincoln MKS, MKX a MKZ se totiž umístily pod průměrem. Lincoln MKZ bez této soustavy však pokořil své rivaly mezi komfortními vozy v podobě Acury (odnož Hondy) TL a Lexusu ES, což potvrzuje, že i Američané jsou schopni vyrábět spolehlivá auta.
General Motors svojí snahou umístil alespoň 20 z hodnocených 48 modelů na hladinu průměrné kvality, přičemž plná třetina Chryslerů skončila pod tímto průměrem.
Evropané vesměs s úspěchy, až na BMW
Z nových údajů plyne, že spolehlivost vesměs roste i u evropských vozů. Značky Mercedes-Benz, Volkswagen a Porsche zaznamenaly oproti loňskému roku pokrok, i když třeba takové Porsche Boxster letos vysloveně propadlo. Audi si lehce pohoršilo a BMW zaznamenlo drtivý propad. Obě značky koncernu šly se spolehlivostí meziročně výrazně dolů (BMW o šest, Mini dokonce o čtrnáct míst, což je největší propad v celém žebříčku) a pořadí evropských automobilek uzavírají. Tento výsledek ale překvapí jen toho, kdo si v uplynulých létech nevšiml takřka po všech stránkách upadající kvality vozů koncernu BMW. Dobrou zprávou pro příznivce značky může být, že o mnoho hůře už být nemůže, dno tohoto žebříčku je velmi blízko...
Čeští majitelé Volkswagenu Touareg budou zřejmě poněkud zklamaní, nejhůře ze všech zkoumaných vozů všech značek a národností skončil v USA právě jejich vůz. Podle dané statistiky má jeho majitel sedmadvacetinásobně vyšší pravděpodobnost, že se jeho vůz porouchá, než vlastník Hondy Insight, která naopak dopadla ze všech vozů nejlépe. Na chvostu svých tříd se poněkud překvapivě objevily vozy Lexus GS s pohonem všech kol, sedan Nissan Versa a v Evropě glorifikované Subaru Impreza WRX.
Zmíněná studie navíc vypovídá o tom, že pět z devíti nejlepších rodinnýchvozů jsou hybridy, a sice Toyota Prius, Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan Hybrid, Nissan Altima Hybrid a Toyota Camry Hybrid.
V připojených přehledech vám nabízíme příslušné tabulky, podle kterých snadno zjistíte, jakým značkám a vozům se letos ve statistice Consumer Reports dařilo a kterým nikoli. Podklady pro sestavení této statistiky vytvořily údaje od 1,4 mil. respondentů z řad majitelů nových vozů a leasingových společností.
Spolehlivost automobilů dle značek
Pořadí | Značka | Nejhorší model | Nejlepší model | Meziroční změna v pořadí |
1 | Scion | xB | xD | - |
2 | Honda | Accord (V6) | Insight | -1 |
3 | Toyota | Tundra (V8, 4WD) | Venza (R4) | -1 |
4 | Infiniti | QX56 | M35 (RWD) | -2 |
5 | Acura | RL | TL (AWD) | +3 |
6 | Mitsubishi | Outlander | Eclipse | -3 |
7 | Lexus | GS (AWD) | SC | +2 |
8 | Hyundai | Veracruz | Tucson | - |
9 | Porsche | Boxster | Cayman | -10 |
10 | Mercury | Mariner (V6, AWD) | Milan (R4) | -5 |
11 | Saab | 9-5 | 9-3 Cabrio | -12 |
12 | Subaru | Impreza WRX | Impreza Outback Sport | +5 |
13 | Suzuki | XL-7 | SX4 | -8 |
14 | Kia | Sedona | Sportage | +4 |
15 | Mazda | CX-7 | 3 Sedan | +3 |
16 | Ford | F-250 (diesel, 4WD) | Fusion (R4) | -1 |
17 | Nissan | Versa sedan | Altima Hybrid | +3 |
18 | Volvo | XC90 (V8) | S40 (FWD) | +2 |
19 | Buick | Enclave (FWD) | Lucerne (V8) | +1 |
20 | Lincoln | MKS (FWD) | MKZ (FWD) | +9 |
21 | Volkswagen | Touareg | Golf | -4 |
22 | Pontiac | Solstice (non-turbo) | Vibe | +7 |
23 | Mercedes-Benz | GL320 (diesel) | GLK | -4 |
24 | Audi | Q7 | A6 (V6) | +2 |
25 | Chevrolet | Colorado (4WD) | Malibu (V6) | +1 |
26 | BMW | 535i (AWD) | 328i (RWD) | +6 |
27 | Mini | Cooper Clubman S | Cooper Clubman | +14 |
28 | GMC | Canyon (4WD) | Sierra 1500 (V8, 4WD) | +2 |
29 | Saturn | Vue (V6) | Aura (R4) | -4 |
30 | Jeep | Commander | Patriot | +2 |
31 | Dodge | Grand Caravan | Caliber | +1 |
32 | Cadillac | STS (V6) | Escalade | +1 |
33 | Chrysler | Town & Country | PT Cruiser (non-turbo) | +1 |
Tentýž přehled obrazem i s procentuelními ochylkami proti průměru
Spolehlivost automobilů dle tříd
Vozy jsou v každé ze tříd seřazeny vždy dle spolehlivosti od nejlepšího k nejhoršímu. Řazení vozů do tříd odpovídá pravidlům Consumer Reports.
Třída | Nejspolehlivější vozy | Nejméně spolehlivé vozy |
Malé a kompaktní vozy | Honda Insight | Nissan Versa |
| Toyota Yaris | Chevrolet Aveo |
| Honda Fit (Jazz) | |
| Scion xD | |
| Toyota Yaris | |
| Volkswagen Golf | |
| Subaru Impreza Outback Sport | |
| Honda Civic sedan | |
| Hyundai Elantra | |
Rodinné vozy | Toyota Prius | Chrysler Sebring |
| Volvo S40 (FWD) | Dodge Avenger |
| Ford Fusion (FWD) | |
| Mercury Milan (FWD) | |
| Ford Fusion Hybrid | |
| Mercury Milan Hybrid | |
| Nissan Altima Hybrid | |
| Toyota Camry Hybrid | |
Vyšší třída, luxusní vozy | Infiniti M35 (RWD) | Jaguar XF |
| Lincoln MKZ (FWD) | BMW 535i |
| Acura TL (AWD) | Lincoln MKS (FWD) |
| Lexus LS | Cadillac STS (V6) |
| Inifniti M35 | Cadillac CTS (V6, AWD) |
| Volkswagen CC (R4) | Lexus GS (AWD) |
Sportovní vozy, kupé a kabria | Lexus SC | Chrysler Sebring Cabrio |
| Porsche Cayman | Pontiac Solstice (non-turbo) |
| Scion tC | Saturn Sky (non-turbo) |
| Ford Mustang (V6) | |
| Porsche 911 | |
| Inifniti G Coupe | |
Minivany | Toyota Venza (R4) | Chrysler Town & Country |
| Subaru Outback (R4) | Dodge Grand Caravan |
| Toyota Sienna | |
| Honda Oddyssey | |
Malá SUV | Honda CR-V | Saturn Vue |
| Toyota RAV4 | Dodge Nitro |
| Subaru Forester (non-turbo) | |
| Hyundai Tucson | |
| Kia Sportage | |
| Honda Element | |
Střední SUV | Toyota FJ Cruiser | Jeep Commander |
| Toyota 4Runner | Dodge Journey |
| | Jeep Wrangler |
Luxusní SUV | Mercedes-Benz GLK | Volkswagen Touareg |
| Lexus RX Hybrid | Mercedes-Benz GL |
| Lexus RX | BMW X5 |
| | Mercedes-Benz R |
| | Land Rover LR2 |
| | Audi Q7 |
Velká SUV | Toyota Sequioa | Chrysler Suburban 2500 |
| | GMC Yukon XL 2500 |
| | Chrysler Suburban 1500 |
| | GMC Yukon XL 1500 |
Pickupy | Toyota Tundra (V6) | Chevrolet Colorado (4WD) |
| Toyota Tacoma (V6, RWD) | GMC Canyon (4WD) |
| Honda Ridgeline | Ford F-250 (diesel, 4WD) |
| | Nissan Titan (RWD) |
Doporučené a nedoporučené modely
Dle Consumer Reports, vozy jsou seřazeny dle abecedy.
Nově doporučené vozy |
Modely s lepší spolehlivostí | Nově zařazené vozy v přehledu |
Audi A3 | Audi A4 |
Buick Enclave (AWD) | Chevrolet Traverse (AWD) |
Porsche Cayenne | Dodge Ram 1500 (4WD) |
Saab 9-3 Cabrio | Ford Flex |
Suzuki XL-7 | Hyundai Genesis sedan (V6) |
Volkswagen Passat | | Infiniti FX35 |
| Lexus RX |
| Mercedes-Benz GLK |
| Mazda6 (R4) |
| Mazda6 (V6) |
| Nissan Maxima |
| Pontiac G8 (V8) |
| Saturn Aura (R4) |
| Toyota Venza (V6) |
| Volkswagen Jetta (diesel) |
| Volkswagen CC (R4) |
| Volkswagen Tiguan |
Nedoporučené vozy |
Modely se zhoršující se spolehlivostí | Nově zařazené vozy v přehledu |
BMW 535i (RWD) | BMW 135i |
BMW X3 | Dodge Journey |
Cadillac DTS | Jaguar XF |
Chevrolet Avalanche | Lincoln MKS (FWD) |
Lexus GS (AWD) | Saturn Aura |
Lincoln MKX (AWD) | |
Mazda CX-7 | |
Mini Cooper S | |
Porsche Boxster | |
Subaru Impreza WRX | |
Volvo XC90 (V8) | |
Spolehlivost amerických aut oproti dováženým
Viz přiložené grafy. Modrá část „koláče” ukazuje podíl nadprůměrně spolehlivých vozů, zelená průměrně a fialová podprůměrně. Daleko nejlépe tedy dopadly japonské vozy, americké a evropské se projevují podobnou spolehlivostí - japonské a korejské automobily jsou z 69 % kvalitativně nadprůměrné a vládnou celé této statistice, evropským vozům se to podařilo z 47 % a těm americkým jen z 42 %.