Nejrychleji rostoucí značkou aut na Facebooku je Mercedes-Benz

Trojcípá hvězda si v loňském roce vedla nejúspěšněji co do získávání nových fanoušků i jejich aktivity, říká firma SocialBakers. Automobilky patří na Facebooku k nejatraktivnějším značkám.

Značka Mercedes-Benz německého koncernu Daimler získala v roce 2013 více než tři miliony nových fanoušků na Facebooku a byla tak v tomto směru nejúspěšnější ze všech automobilek. Vyplývá to z přehledu společnosti SocialBakers.

Za Mercedesem skončily s výrazným odstupem BMW a Ferrari.

Česká společnost zaměřená na analytiku sociálních sítí zveřejnila také žebříček automobilových značek, které v roce 2013 zaznamenaly na Facebooku nejvíce interakcí (komentáře, sdílení, to se mi líbí...). I tentokrát zůstává pořadí stejné.  

Že značky aut na Facebooku „fungují“, dokazuje i další přehled z dílny SocialBakers. V žebříčku deseti globálních značek s největším počtem interakcí na Facebooku v roce 2013 jsou hned čtyři automobilové a jedna motocyklová. 

Socialbakers zahrnuli do svých statistik značky, které se objevily v žebříčku Best Global Brands 2013 společnosti Interbrands. Ve většině případů se jedná o globální stránky značek. Automobilky však mají také regionální stránky. 

Například oficiální stránka „vítězné“ značky Mercedes-Benz na Facebooku se aktuálně líbí 13 153 847 lidí. Stránka Mercedes-Benz Česká republika má 19 824 fanoušků.

Top 10 automobilových značek 

dle nárůstu počtu fanoušků v roce 2013

  1. Mercedes-Benz   + 3 207 507
  2. BMW                     + 2 526 627
  3. Ferrari                   + 2 232 524
  4. Nissan                  + 1 378 391
  5. Audi USA             + 1 282 030
  6. Porsche                + 1 234 457
  7. Volkswagen         + 739 810
  8. Hyundai                + 661 313
  9. Toyota USA         +  521 996
  10. Honda                   + 511 251

Top 5 automobilových značek

dle celkového počtu interakcí na Facebooku v roce 2013

  1. Mercedes-Benz   21 999 293
  2. BMW                     17 243 437
  3. Ferrari                   12 803 640
  4. Audi USA             9 959 737
  5. Porsche                5 378 191 

Top 10 značek

dle celkového počtu interakcí na Facebooku v roce 2013

  1. Disney                   35 644 497
  2. Mercedes-Benz  21 999 293
  3. BMW                     17 243 437
  4. Harley-Davidson 15 136 907
  5. Intel                       14 943 231
  6. Discovery             13 415 062
  7. Ferrari                  12 803 640
  8. MTV                      12 525 640
  9. Tiffany & Co.        11 439 733
  10. Audi USA             9 959 737

Zdroj: SocialBakers

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků