Nejprve prosazovali úsporné diesely. Teď je budou ještě více danit

27 komentářů

bubulak
29. července • 14:39

Upřímně řečeno, pokud si někdo kupuje auta (ale nejen ta) podle toho, co říká vláda a mozek přitom nechá doma, ať se nediví. Já jsem si i v roce 2015 koupil ó hrůzo šestiválec. Společně žereme kočárky i s matkami a kvůli nám tajou alpský ledovce. Ale ten pocit z jízdy - k nezaplacení.

Jozef Kostelansky
14. srpna • 6:36

Najlepšie by bolo vrátiť sa ku konským a kravským povozom. Okrem zimy bolo "paliva", navyše ekologického, pre takýto pohon všade dosť a dosť.
Možno to úradníkov v Bruseli raz napadne. :-D

vrtule
13. srpna • 15:27

Kdy uz bude ta dan u nas a sibenice za vykuchani DPF?

Jiří Kokoška
14. srpna • 9:59

Stačilo by jen zabavit vozidlo a sešrotovat jako vrak!!!:-D

Zelí
13. srpna • 9:02

Stát čili erár je v eurosocislismu neskutečně zbytnělý a potřebuje stále víc peněz. Každá záminka je mu dobrá k dalšímu zdanění. Erár si prosadil takové mechanismy, že může zavádět zdanění jak se mu líbí. Občan je pro něj skutečně jenom tupé zvíře, které může dojit dle libosti . Erár se samozřejmě brání všemu, co by směřovalo k jeho odtučňovací kůře. Momentálně se nejvíce bojí zvýšení váhy přímého rozhodování obyvatel ... viz. švýcarsko ... bohatý stát s nízkými daněmi a s přímou demokracií.

Brouk
13. srpna • 9:17

Souhlas. Tohle vsechno uz davno predvidal Klaus, vzpomenme si na jeho drahoty s Lisabonskou smlouvou. Misto toho, aby se lidi soustredili na zasadni veci, se bavili nad tim, ze si dal do kapsy pero, ktere mu patrilo.

Zelí
13. srpna • 10:13

Tady je nebezpečné navíc to, že vlastně velká část tzv. daňových poplatníků je vlastně příjemcem peněz eráru ať už přímo jako jeho zaměstnanci nebo jako fiktivní podnikatelská sféra přisátá na erárním cecku. A ti se taky jakýchkoli změn bojí a stojí proti nim. Zjednodušeně se dá říct, že celá praha žije z eráru a je proti jakýmkoliv změnám.

Antiautomat
13. srpna • 8:32

Nuz, dalsi dokaz ze velkokapital si robi so statom co chce (ostatne to uz plati od priemyselnej revolucie a prvej svetovej, kde bolo primarnym cielom rozbit monarchie aby sa kapital mohol dostat k moci). Pekna symbioza, ale na nas ukor. Kedy sa uz tomuto konecne ucini razny koniec.

Shimi
13. srpna • 9:26

Antiautomat: Tak to je stará známá věc. Kdyby to byl ale alespoň národní velkokapitál, tak bych ještě přivřel jedno oko. On je to ale vesměs nadnárodní velkokapitál a to je kámen úrazu, to je průser.

WinDiesel
13. srpna • 8:57

Pán je bolševik? Nebo snad anarchista?
Velice pěkně prosím o nějaký recept jak to udělat, ale prosím bez zavírání lidí, bez krádeže jejich majetku, bez teroru a dalších excesů.
Potom přijdete na to že (bohužel) lepší systém neexistuje. pro znatelnou většinu lidí, nemyslím tím o 15% lidí za bývalého režimu, kteří se měli dobře díky spojení s režimem.

Tom
13. srpna • 18:28

Si precti kterykoliv jeho post a budes mit o tomto staromilcovi jasno ;-)

Petr
12. srpna • 23:46

vůbec se nemluví o vysoké karcinogennosti diselů, několikanásobné oproti benzínovým autům

WinDiesel
13. srpna • 6:24

Protoze to uz je zastarale klise. Euro 6 diesely vypousti emise zhruba na urovni benzinu. Benziny ale nemaji filtr pevnych castic takze diky primemu vstriku paliva vypousteji 1000 x vice pevnych castic nez diesely. Basta, takova je skutecnost u Euro 5 a Euro 6 motoru s primym vstrikem.

ctrl
13. srpna • 7:22

Euro 6 zavedlo pro zážehové motory s přímým vstřikem limit pevných částic.Vozidla se zážehovými motory s přímým vstřikem produkují více (cca 20x) více částic co se týká množství. Pokud se týká hmotnosti těchto částic, je tato hmotnosti stejná jako limit pro vznětové motory s Euro 5 tj. 0,0050 g/km (resp. max. 0,0080g/km). Výše zmíněná čísla pocházejí z měření provedená na vozidlech VW Golf 1,2TSI a BMW116i.
Politická reprezentace stanovila, za souhlasu voličů, že CO2 je toxický plyn nejvyšší nebezpečnosti. Další emise nikoho nezajímají. Klima na planetě se přece mění ne?
P.S. Co se týká pevných částic, proběhla jistá studie. Tato studie zjistila, že v zimním období je doprava celkově odpovědna za cca 20 % znečištění pevnými částicemi. Lokální topeniště se podílely cca 60 %. Takže pouze záleží na úhlu pohledu :-).

WinDiesel
13. srpna • 8:52

Největší hrozbou je CNG ale nikdo s výjimkou EPA TO nevnímá ..... Metan má 30 x vyšší footprint než CO2. A u tankování CNG a jeho dobývání ze země, transportování unikají obrovská množství do vzduchu.
U škodlivých emisí na tom diesel nyní dobře.
Jinak politická reprezentace se nechá zvolit a potom si dělá co chce ....
Jinak co se týče změny klimatu, tady sdílím názor jednoho bývalého prezidenta kterého jinak nemusím, že země je MODRÁ, ne zelená.

ctrl
13. srpna • 23:00

Souhlas, naše planeta není zelená ale modrá.;-) A osobně volím vozy zásadně červené nikoli zelené. :-):-)):-D.
Naprostou dokonalostí boje s CO2 jsou harmonogramy na jeho snižování. T.j. plán snižování "flotilových" emisí "smrtícího plynu". Tuším-li správně plán stanovil 130 g CO2/km na rok 2015 a 95 g CO2/km pro rok 2020. Plán na snížení včetně penále za neplnění schválen. Automobilky uvádějí produkci CO2 na základě "standardizovaného" cyklu. Použijí všech dostupných postupů na snížení spotřeby. A ve finále se spotřebitel "diví" jak se skutečná spotřeba liší od "papírové". Výsledkem je zázračné snížení papírové spotřeby mezi jednotlivými generacemi vozidel. Projevuje se to třeba na likvidaci některých kombinaci motorizací zážehových motorů a mechanických převodovek. Prostě se počítá každý gram CO2 resp. pokuta :-/.
P.S. Pokud bude zřízena "ekopolicie" skončím v "ekogulagu" mezi prvními. Hlásím že používám "zakázané" spotřebiče typu žárovka, vysavač, automobil (červený čili kategorie G)..:-(.

Dr.Norge
13. srpna • 9:18

..zem je aj zelena aj modra a NIE IBA modra ci zelena .
Preto tolko otaznikov vo svete, lebo ludia radi zlahcuju ci upravuju fakty, skutocnosti ci pravdu podla seba, cierno-bielo :-/

o.m.p
12. srpna • 23:34

Asi jim měli už tehdy říct že o CO2 jde až na druhém místě, nafťáky vypouští horší věci, ty opravdu škodlivé.

Pamětník
12. srpna • 21:20

Teď někde prosazují elektromobily a za pár let (pokud se ovšem vůbec prosadí) je budou ještě více danit ... tak to prostě v životě chodí.

Tycoon
12. srpna • 20:52

Při troše štěstí by na to mohli v desetiletém horizontu přijít i evropští politici.

Dr.Norge
12. srpna • 17:23

..podobne to spravili v Norsku zo vznetovými motormi ...skorej podpora, ludia nakupili a ked bola spravna poda, "plesk" ...zdanili vsetky diesel vozidla ;-)
Ludia su vazne ovce a urady a pokladnice sa tesia, .. servisy a dalsie clanky mozajky tiez.
Cela ta diesel propaganda v osobných vozidlach nebola spustena iba tak ..., ale kazdy nech kona ako mu vyhovuje.

WinDiesel
13. srpna • 6:28

Co ja vim je ze naopak do doby nez se zacaly do dieselu montovat filtry pevnych castic, Norsko silne diesely penalizovalo. Po zavedeni DPF Norsko penalizace zrusilo. Pokud se podivam na cisla, na ACEA, nad 60% prodanych vozidel v Norsku ma porad diesel. Kdyby tam nastoupila nejaka nova dan, prodeje by jiste vyrazne klesly.....

Dr.Norge
13. srpna • 9:04

..kedze som v Norsku zil vela rokov napoviem ti : ..zvysila sa dan na palivo Diesel, kazdy kto pouziva diesel v mestach plati vyssi "avgift" za pouzivanie cestnej siete, kedze v Norsku funguje Bomstasjonene pa veier . Kapis ;-)
Takze iba pri fakte ze cena benzinu je napr. 15,30kr/L a diesel 14,80kr/L + vyssie poplatky pri kupe vozidla s diesel motorom, poistka, servis, jazdne vlastnosti, ..atd., ..tak uspora jednoho ci dvoch litrov phm je zakonite matematicky nevyhodna a jedina vyhoda je pre ludi, ktory robia vysoke najazdy km cez 50.tis, kde ma vznetovy motor svoje opodstatnenie a aj to iba v pripade, ze sa vyrobca poskladal svoj výrobok poriadne a kurvitka budu ticho aspon so 150.tis najazdu vozidla
Tak bud taky laskavy pls., ..neohanaj sa nejakymi tabulkami predaja

Jakub
12. srpna • 21:50

Označení "ovce" neni úplně správný. Pokud máš zvýhodněný nákup dieslového auta, platíš menší silniční daň, máš menší spotřebu, tak je koupě dieslového auta nejen ovčí volba, ale i ekonomicky výhodnější.

Martin Motyčka
12. srpna • 23:09

ano.. diesel je ekonomicky výhodnější, ale pouze při správném zacházení... Pokud budeš s dieslem víceméně jen hopsat po městě, tak veškerá ekonomika provozu pujde do pryč až se to začne sr... A to začne, protože na takovej typ provozu diesel stavěnej není...

bubulak
29. července • 14:43

Naftu jsem měl taky - ono to špatně nejezdí, turbodiesely mají větší točky a skutečně o něco méně žerou a od dob, co jsou common raily už to ani s kultivovaností chodu není tak zlé. Jenže, v zimě je v tom zima, člověk pořád přemýšlí, jestli v zimě nastartuje, po 100.000 km tomu odešla spojka a po 120.000 km jsem to radši prodal. Pokud někdo nejezdí ročně víc než 30t km a dálkové trasy, nemůže se mu to vyplatit.

Fantomas
12. srpna • 18:18

Souhlas. Celé nedorozumění je v tom, že pořád naivně věříme, že stát je tu pro nás.

Doporučujeme

Články odjinud