Nejprodávanější velké luxusní SUV v Evropě je BMW X5. Model X6 ztrácí

Trh luxusních SUV v Evropě rostl meziročně tempem 11 % a automobilky, aspoň tedy některé, z toho mohou mít radost. Nejprodávanějším modelem je BMW X5, ale na druhém místě jsou luxusní Range Rovery, jehichž společné prodeje zaostávají za BMW X5 jen o kousek. Tahounem je model Sport.

Zajímavosti | SUV | Život řidiče | Statistiky | Palivo

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Propad zaznamenalo BMW X6, jemuž prodeje klesaly každým rokem. Zákazníci evidentně čekali na nový model, který se začal prodávat na konci roku 2014. Přišel ovšem i konkurenční Mercedes-Benz GLE Coupé. Nové Volvo XC90 se teprve rozjíždí (a nutno říci, že s 16 000 objednávkami velmi slibně), ve statistikách tak figuruje ještě starý, ale velmi úspěšný model XC90. I nové Audi Q7 do statistik promluví ve velkém až příští rok. Slušná prodejní čísla zaznamenává i Jeep Grand Cherokee.

Prodeje v roce 2014 uvádíme v tabulce a pro srovnání přidáváme i data z roku 2013. Celkem se v roce 2014 prodalo v Evropě 191 033 velkých luxusních SUV.

  model prodeje v roce 2014 prodeje v roce 2013 rozdíl
1. BMW X5 38 229 16 643 + 130 %
2. Range Rover Sport 25 779 15 843 + 63 %
3. Mercedes-Benz ML 23 774 29 092 - 18 %
4. Volkswagen Touareg 18 079 17 098 + 6%
5. Jeep Grand Cherokee 13 820 11 155 + 24 %
6. Porsche Cayenne 12 323 16 855 - 27 %
7. Range Rover 12 134 11 094 + 9 %
8. Land Rover Discovery 11 239 10 325 + 9 %
9. Audi Q7 10 491 11 037 - 5%
10. Volvo XC90 6931 7690 - 10 %
11. BMW X6 4936 8597 - 43 %
12. Lexus RX 4452 5707 - 22 %
13. Mercedes-Benz GL 4187 4829 - 13 %
14. Mercedes-Benz G 2406 2632 - 9%
15. Land Rover Defender 1147 810 + 42 %
16. Infiniti QX70 1077 1319 - 18 %
17. Mercedes-Benz R 29 1133 - 97 %
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků