Nejprodávanější asijskou značkou v Evropě už není Toyota, ale Nissan

Nissan se stal nejprodávanější asijskou značkou v Evropě za prvních šest měsíců roku 2015, když díky silným trhům ve Velké Británii, Francii a Německu předběhl Toyotu, která utrpěla především kvůli velkému propadu svých prodejů v Německu.

Toyota se na první místo v Evropě dostala v roce 1998, když přeskočila právě Nissan. Ten se po dlouholeté snaze vrátil na první příčku až nyní. Nutno ale podotknout, že aktuální modelová paleta Toyoty je už poměrně zastaralá, zatímco Nissan těží z nových populárních modelů. Prodeje táhne třeba nový Qashqai.

Statistiky | Volkswagen | Byznys | Volkswagen Golf

Nejprodávanějším autem v Evropě je s velkým náskokem stále VW Golf

Registrace nových Nissanů poskočily meziročně o 21 % na 303 507 aut za prvních šest měsíců roku. Zvýšil se i tržní podíl Nissanu a to z 3,7 na 4,1 %. Prodeje rostly i Toyotě, ale ne takovým tempem. Polepšila si jen o 4,2 %, když prodala 293 968 aut. Její tržní podíl jsou čtyři procenta.

Nissan Qashqai stojí za velkým úspěchem značky. Za prvních pět měsíců se ho prodalo 101 579 kusů z celkového počtu 249 164 vozů této automobilky. Toyota pak v reakci na klesající prodeje v Německu (čísla padla o 7 %) zavře až 100 dealerů, píší Autonews.

Na našem trhu udala Toyota za prvních šest měsíců letošního roku 2068 aut, to je o 105 aut více než v loňském roce. Její tržní podíl je 1,83 %. Nissan si polepšil z 1406 na 2436 aut a drží podíl 2,15 %.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků