Nejprodávanější asijskou značkou v Evropě už není Toyota, ale Nissan

Nissan se stal nejprodávanější asijskou značkou v Evropě za prvních šest měsíců roku 2015, když díky silným trhům ve Velké Británii, Francii a Německu předběhl Toyotu, která utrpěla především kvůli velkému propadu svých prodejů v Německu.

Toyota se na první místo v Evropě dostala v roce 1998, když přeskočila právě Nissan. Ten se po dlouholeté snaze vrátil na první příčku až nyní. Nutno ale podotknout, že aktuální modelová paleta Toyoty je už poměrně zastaralá, zatímco Nissan těží z nových populárních modelů. Prodeje táhne třeba nový Qashqai.

Statistiky | Volkswagen | Byznys | Volkswagen Golf

Nejprodávanějším autem v Evropě je s velkým náskokem stále VW Golf

Registrace nových Nissanů poskočily meziročně o 21 % na 303 507 aut za prvních šest měsíců roku. Zvýšil se i tržní podíl Nissanu a to z 3,7 na 4,1 %. Prodeje rostly i Toyotě, ale ne takovým tempem. Polepšila si jen o 4,2 %, když prodala 293 968 aut. Její tržní podíl jsou čtyři procenta.

Nissan Qashqai stojí za velkým úspěchem značky. Za prvních pět měsíců se ho prodalo 101 579 kusů z celkového počtu 249 164 vozů této automobilky. Toyota pak v reakci na klesající prodeje v Německu (čísla padla o 7 %) zavře až 100 dealerů, píší Autonews.

Na našem trhu udala Toyota za prvních šest měsíců letošního roku 2068 aut, to je o 105 aut více než v loňském roce. Její tržní podíl je 1,83 %. Nissan si polepšil z 1406 na 2436 aut a drží podíl 2,15 %.

Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2006
Stav: 195 954 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Land Cruiser 2.982
Rok výroby: 2007
Stav: 208 503 km
Cena: 295 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků