Nejošklivější auta všech dob podle Britů

Daily Telegraph se spolu se svými čtenáři tentokrát podíval na odvrácenou stranu automobilového designu. Kdo „zvítězil”?

Přední britský deník Daily Telegraph nedávno odstartoval další čtenářskou anketu, podle které sestavil žebříček sta nejošklivějších aut všech dob. Anketa je tedy přímým opakem té předešlé, v niž čtenáři vybírali ta nejkrásnější auta.

Tip: Sto nejkrásnějších aut všech dob.

Zatímco v oné první, reprezentativní anketě nebyla nouze o britské vozy, v této druhé je jich už podstatně méně, což logicky vyplývá i z národnosti většiny hlasujících. Hned na úvod je nutno si uvědomit, že vytvořit jakési objektivní zhodnocení o tom, které vozy patří do té, či oné kategorie je prakticky nemožné. Auta bychom mohli rozdělit akorát tak do dvou hlavních kategorii - ta která se obecně líbí, a ta která se obecně nelíbí. Na obhajobu těch „ošklivých“ však můžeme uvést, že v mnoha případech byly právě tyto vozy v něčem revoluční, nebo byly z hlediska celkového vývoje automobilového průmyslu zlomové či jinak podstatné. I přestože nelze vytvořit objektivní žebříček, jsou témata „nejškaredší a nejkrásnější vozy“ velice oblíbenými a to nejen na různých diskusních fórech, ale i v seriozních plátcích. Tak co se tedy Britům nelíbí?

Čtenáři v mnoha případech překvapili, protože do seznamu zařadili třeba Porsche Cayenne, BMW 1 a 7, které jsou oblíbené zejména mezi lépe zabezpečenými vrstvami. Na nižších příčkách seznamu se ocitl dokonce i Rolls Royce Camarque, který byl svého času považován za britskou chloubu, z britských vozidel se zde umístnil třeba Jaguar XKR, nebo Austin Princess.

Podívejme se však na první dvě místa, podle níž se zdá, že odpor vůči designu předešlého Fiatu Multipla je stejný všude na světě, vůz zde obsadil druhou pozici. Smutným vítězem ankety se stal americký Pontiac Aztec, který se u nás naštěstí neprodává.

Kompletní žebříček naleznete níže. Zajímalo by nás, jak by podobná anketa dopadla u nás. Tipujeme, že přední příčky by i zde obsadila Multipla a horkým favoritem na vítěze by bezpochyby byl i nějaký model z pestrého portfolia značky Ssangyong. A nebo by tomu bylo jinak? Neváhejte a zapojte se do diskuse - z jakého vozu se vám na ulici dělá špatně?

Sto nejošklivějších vozů všech dob podle Daily Telegraph

1 - Pontiac Aztec

Klepněte pro větší obrázek

2 - Fiat Multipla

Klepněte pro větší obrázek

3 - SsangYong Rodius

Klepněte pro větší obrázek

4 -Austin Allegro/Vanden Plas

Klepněte pro větší obrázek

5 - Porsche Cayenne

Klepněte pro větší obrázek

6 - AMC Pacer

Klepněte pro větší obrázek

7 - Ford Scorpio

Klepněte pro větší obrázek

8 - Hummer

Klepněte pro větší obrázek

9 - Austin Princess/Ambassador

Klepněte pro větší obrázek

10 - Chrysler PT Cruiser

Klepněte pro větší obrázek

11 - BMW 1er

Klepněte pro větší obrázek

12 - Ford Ka

Klepněte pro větší obrázek

13 - Morris Ital

Klepněte pro větší obrázek

14 - Triumph TR7

Klepněte pro větší obrázek

15 - Audi Q7

Klepněte pro větší obrázek

16 - Trabant

Klepněte pro větší obrázek

17 - Ford Edsel

Klepněte pro větší obrázek

18 - Nissan Micra

Klepněte pro větší obrázek

19 - AMC Gremlin

Klepněte pro větší obrázek

20 - Range Rover

Klepněte pro větší obrázek

21 - Austin Maxi

Klepněte pro větší obrázek

22 - Volvo 340/360

Klepněte pro větší obrázek

23 - Daimler SP250 

Klepněte pro větší obrázek

24 - SsangYong Musso

Klepněte pro větší obrázek

25 - Morris Marina

Klepněte pro větší obrázek

26 - Mini/Mini Clubman

Klepněte pro větší obrázek

27 - Toyota Scion XB

Klepněte pro větší obrázek

28 - Rolls-Royce Phantom

Klepněte pro větší obrázek

29 - Datsun 120Y

Klepněte pro větší obrázek

30 - Toyota Yaris Verso

Klepněte pro větší obrázek

31 - Marcos Mantis

Klepněte pro větší obrázek

32 - Ford Anglia 

Klepněte pro větší obrázek

33 - Citroen Ami 6/8

Klepněte pro větší obrázek

34 - Toyota Prius 

Klepněte pro větší obrázek

35 - VW Beetle

Klepněte pro větší obrázek

36 - Lea Francis Lynx

Klepněte pro větší obrázek

37 - Reliant Regal/Robin

Klepněte pro větší obrázek

38 - Subaru Impreza

Klepněte pro větší obrázek

39 - Warthburg 353

Klepněte pro větší obrázek

40 - Ford Corsair

Klepněte pro větší obrázek

41 - Cadillac Escalade 

Klepněte pro větší obrázek

42 - Tatra T603

Klepněte pro větší obrázek

43 - Jaguar XJ-S

Klepněte pro větší obrázek

44 - Vauxhall Viva HA

Klepněte pro větší obrázek

45 - Hillman Imp

Klepněte pro větší obrázek

46 - BMW 6er

Klepněte pro větší obrázek

47 - Ford Zephyr/Zodiac MkIV

Klepněte pro větší obrázek

48 - Smart ForTwo

Klepněte pro větší obrázek

49 - Renault Fuego

Klepněte pro větší obrázek

50 - Chrysler LeBaron

Klepněte pro větší obrázek

51 - Chevrolet HHR

Klepněte pro větší obrázek

52 - Škoda Estelle

Klepněte pro větší obrázek

53 - Moskvich 412

Klepněte pro větší obrázek

54 - FSO Polonez

Klepněte pro větší obrázek

55 - Chrysler 300C

Klepněte pro větší obrázek

56 - Citroen 2CV

Klepněte pro větší obrázek

57 - Aston Martin Lagonda

Klepněte pro větší obrázek

58 - Honda Element

Klepněte pro větší obrázek

59 - Ford Mustang

Klepněte pro větší obrázek

60 - Saab 95 V4

Klepněte pro větší obrázek

61 - Renault Twingo

Klepněte pro větší obrázek

62 - Lada 1200/Fiat 124 

Klepněte pro větší obrázek

63 - BMW X6

Klepněte pro větší obrázek

64 - Mohs Ostentatienne Opera

Klepněte pro větší obrázek

65 - Renault Vel Satis

Klepněte pro větší obrázek

66 - Perodua Kenari 

Klepněte pro větší obrázek

67 - Suzuki X90

Klepněte pro větší obrázek

68 - Lexus 430 SC

Klepněte pro větší obrázek

69 - Hillman Avenger

Klepněte pro větší obrázek

70 - Nissan Figaro

Klepněte pro větší obrázek

71- Lightburn Zeta Sedan

Klepněte pro větší obrázek

72 - FSO Syrena

Klepněte pro větší obrázek

73 - Daf Daffodil

Klepněte pro větší obrázek

74 - Mini Metro

Klepněte pro větší obrázek

75 - Alfa Romeo SZ

Klepněte pro větší obrázek

76 - Yugo 55

Klepněte pro větší obrázek

77 - Renault 16

Klepněte pro větší obrázek

78 - Bond Bug

Klepněte pro větší obrázek

79 - Lamborghini LM002

Klepněte pro větší obrázek

80 - Ford Consul Classic

Klepněte pro větší obrázek

81 - Peugeot 308

Klepněte pro větší obrázek

82 - NSU Prinz IV

Klepněte pro větší obrázek

83 - Renault 4 

Klepněte pro větší obrázek

84 - Mitsubishi Lancer Evo

Klepněte pro větší obrázek

85 - Citroen Visa

Klepněte pro větší obrázek

86 - BMW Z3 Coupé

Klepněte pro větší obrázek

87 - Leyland P76

Klepněte pro větší obrázek

88 - Aston Martin Bulldog

Klepněte pro větší obrázek

89 - Hyundai Pony 

Klepněte pro větší obrázek

90 - Ford Sierra

Klepněte pro větší obrázek

91 - Mercedes R-klasse

Klepněte pro větší obrázek

92 - Rolls Royce Camarque

Klepněte pro větší obrázek

93 - VW Touareg

Klepněte pro větší obrázek

94 - Porsche Boxster

Klepněte pro větší obrázek

95 - Fiat Doblo

Klepněte pro větší obrázek

96 - Honda Insight

Klepněte pro větší obrázek

97 - Bristol Blenheim

Klepněte pro větší obrázek

98 - BMW 7-er

Klepněte pro větší obrázek

99 - Subaru B9 Tribeca

Klepněte pro větší obrázek

100 - Austin-Healey Sprite Mk1

Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků