Nejoblíbenější Ford v ČR? Šedý, pětidveřový a s benzinovým motorem

Ford zveřejnil studii Ford Car Buying Trends 2014, ve které (jak název napovídá) automobilka zkoumá trendy u svých zákazníků. Studie se týká 22 evropských států a zhruba půl milionu prodaných vozů. Celkové výsledky jsou poměrně zajímavé a v jistých ohledech se na předních místech objevuje také český trh.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Ford

Dali byste 6 milonů za Ford Mustang nebo 20 milionů za Corvette Z06?

Začít můžeme motorizacemi. Ford uvádí, že 99 % procent zákazníků zvolilo klasický motor (benzin/diesel), zbytek sáhl po alternativě. To ale není překvapení. Celkově se větší oblibě u Fordů těší benzinové jednotky (58 %). Statistická čísla zážehovým agregátům zvyšuje především Rusko, kde se jich prodá 97 %, hned na druhém místě je Česká republika. Podle Fordu se u nás prodá 80 % modelů této značky s benzinovou jednotkou pod kapotou.

Dieselový Ford je nežádanější v Turecku (64 %), v Itálii (63 %) a v Portugalsku (61 %). Více než osmdesát procent Evropanů (přesně 85 %), kteří si zašli pro vůz této značky, zvolilo manuální převodovku.

Video | Technika | Sportovní auta | Ford

Nový Ford Mustang předvádí svůj systém na „zahřátí“ zadních gum

Zvláštní výsledky pak nabídne část týkající se další výbavy. Kde byste hledali největší zájem o střešní okno? U států kdesi na jihu? Podle výsledků Fordu si kupují střešní okno nejčastěji Norové, Francouzi a Němci. Ve Španělsku se střešní okno objevilo u pěti procent Fordů, v Itálii to jsou procenta tři a v Řecku dvě. Samozřejmě je dost pravděpodobné, že tyto výsledky nesouvisí s nezájmem o slunný interiéru u posledních jmenovaných států, ale s finančními možnostmi zákazníků.

V Norsku se také těší velké oblibě automatická klimatizace (80 %), druhým trhem v pořadí je v tomto směru Belgie (77 %) a Holandsko (71 %). Naopak manuální klimatizaci nejvíce kupují zákazníci v Turecku (96 %) a ve Španělsku (53 %).

Testy | Sportovní auta | Ford | Ford Focus

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Řecko nakonec má také jedno své prvenství. Více než kdekoliv jinde se zde prodává popelník se zapalovačem. Požaduje ho 73 % řeckých zákazníků, následuje Španělsko (53 %) a Rumunsko (35 %).

Po stránce karoserií vévodí Evropě jako celku pětidveřový Ford. Po něm sáhla polovina zákazníků. Kombi zvolilo 35 % a zbytek patří čtyřdveřovým sedanům. Ty nejvíce „frčí“ v Turecku, Rusku a Rumunsku.

A konečně barvy. Evropě vládne bílá (23 %), která přeskočila dříve nejoblíbenější černou (20 %). Třetí je se sedmnácti procenty šedá. Ta mimochodem vévodí českému trhu (17 %), těsně u nás následuje černá a bílá. Speciálně v ČR pak Ford eviduje také poptávku po zlaté.

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Ford

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků