Nejoblíbenější barva? Bílá! A stříbrná mýtů zbavená!

Nejčastější radou, kterou můžete slýchat, je, že když chcete dobře prodat auto, pořiďte si stříbrné, nebo šedé. Není na něm vidět tolik špína, je to nejběžnější barevné provedení na našich silnicích. Velké autobazary tuto pravdu sice potvrzují – kupující se na tyto odstíny zaměřují, ale jen v ojetinách. Při nákupu nových automobilů se Češi chovají zcela opačně a už mnoho let na stříbrnou neslyší.

U nových automobilů v letech 2010 až 2012 vládly šedá s bílou, ze sedmi nejžádanějších odstínů je stříbrná většinou až na sedmém, posledním místě.

Například v prvních měsících letošního roku zaregistroval Svaz dovozců automobilů ČR bez tří desetin procenta plnou čtvrtinu nových aut v bílé barvě.

Vloni bylo zaregistrováno v této barvě 21,6 nových vozů, o rok dříve 17,4 procenta a v roce 2010, odkdy se centrální registrace barev v SDA vedou, měla bílá 12,6 procenta (ale až na 4. místě.

Ještě v letech 2010 a 2011 dávali zákazníci přednost šedé barvě (2010 – 20 procent, 2011 – 19,4 procenta). Za bílou a šedou se při objednávkách nejčastěji vyskytuje červená, tu si v průměru objednává 12 až 15 procent klientů. Černá se v oblíbenosti pohybuje mezi čtvrtým až pátým pořadím, žádá si ji plus minus 11,5 procenta jednotlivců a firem. V sedmičce nejoblíbenějších odstínů ještě figuruje modrá a hnědá a jak už bylo řečeno, pořadí uzavírá stříbrná.

Barvy roku 2013 (leden – březen)

1.bílá24,7 %
2šedá13,7 %
3.červená13,3 %
4.černá12,5 %
5.hnědá11,7 %
6.modrá10,8 %
7.stříbrná8,5 %

Zcela u zákazníků letos propadá fialová – tvoří jen 0,3 procenta nových karoserií (39 ks u Nissanu, 35 ks u Fordu). Lépe na tom s 0,4 procenta není ani modrozelená (ze 136 vozů jich 115 měla Škoda). Půl procentem zaujala žlutá, nejvíce u Škody, Mercedes-Benzu, Renaultu a Fordu.

A které značky letos v prvních třech měsících v bílé nejvíce bodovaly?

2299 kusů objednala v lakovnách Škoda, 965 VW a 986 jich měl Hyundai. Z opačného konce první sedmičky vyjelo na silnice ve stříbře 1442 škodovek, 395 volkswagenů a 321 hyundaiů.

Pro zajímavost – černá jako hlavní barva nebyla například ani u Mercedesů – tam je letos nejžádanější bílá, černá je na 2. až 3. místě s šedou. Černá dominuje u BMW, Alfy Romeo, Jeepu, Volva a Porsche.
 

Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 172 154 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 126 389 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2010
Stav: 140 312 km
Cena: 160 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků