Nejoblíbenější barva? Bílá! A stříbrná mýtů zbavená!

Nejčastější radou, kterou můžete slýchat, je, že když chcete dobře prodat auto, pořiďte si stříbrné, nebo šedé. Není na něm vidět tolik špína, je to nejběžnější barevné provedení na našich silnicích. Velké autobazary tuto pravdu sice potvrzují – kupující se na tyto odstíny zaměřují, ale jen v ojetinách. Při nákupu nových automobilů se Češi chovají zcela opačně a už mnoho let na stříbrnou neslyší.

U nových automobilů v letech 2010 až 2012 vládly šedá s bílou, ze sedmi nejžádanějších odstínů je stříbrná většinou až na sedmém, posledním místě.

Například v prvních měsících letošního roku zaregistroval Svaz dovozců automobilů ČR bez tří desetin procenta plnou čtvrtinu nových aut v bílé barvě.

Vloni bylo zaregistrováno v této barvě 21,6 nových vozů, o rok dříve 17,4 procenta a v roce 2010, odkdy se centrální registrace barev v SDA vedou, měla bílá 12,6 procenta (ale až na 4. místě.

Ještě v letech 2010 a 2011 dávali zákazníci přednost šedé barvě (2010 – 20 procent, 2011 – 19,4 procenta). Za bílou a šedou se při objednávkách nejčastěji vyskytuje červená, tu si v průměru objednává 12 až 15 procent klientů. Černá se v oblíbenosti pohybuje mezi čtvrtým až pátým pořadím, žádá si ji plus minus 11,5 procenta jednotlivců a firem. V sedmičce nejoblíbenějších odstínů ještě figuruje modrá a hnědá a jak už bylo řečeno, pořadí uzavírá stříbrná.

Barvy roku 2013 (leden – březen)

1.bílá24,7 %
2šedá13,7 %
3.červená13,3 %
4.černá12,5 %
5.hnědá11,7 %
6.modrá10,8 %
7.stříbrná8,5 %

Zcela u zákazníků letos propadá fialová – tvoří jen 0,3 procenta nových karoserií (39 ks u Nissanu, 35 ks u Fordu). Lépe na tom s 0,4 procenta není ani modrozelená (ze 136 vozů jich 115 měla Škoda). Půl procentem zaujala žlutá, nejvíce u Škody, Mercedes-Benzu, Renaultu a Fordu.

A které značky letos v prvních třech měsících v bílé nejvíce bodovaly?

2299 kusů objednala v lakovnách Škoda, 965 VW a 986 jich měl Hyundai. Z opačného konce první sedmičky vyjelo na silnice ve stříbře 1442 škodovek, 395 volkswagenů a 321 hyundaiů.

Pro zajímavost – černá jako hlavní barva nebyla například ani u Mercedesů – tam je letos nejžádanější bílá, černá je na 2. až 3. místě s šedou. Černá dominuje u BMW, Alfy Romeo, Jeepu, Volva a Porsche.
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků