Nejoblíbenější barva? Bílá! A stříbrná mýtů zbavená!

Nejčastější radou, kterou můžete slýchat, je, že když chcete dobře prodat auto, pořiďte si stříbrné, nebo šedé. Není na něm vidět tolik špína, je to nejběžnější barevné provedení na našich silnicích. Velké autobazary tuto pravdu sice potvrzují – kupující se na tyto odstíny zaměřují, ale jen v ojetinách. Při nákupu nových automobilů se Češi chovají zcela opačně a už mnoho let na stříbrnou neslyší.

U nových automobilů v letech 2010 až 2012 vládly šedá s bílou, ze sedmi nejžádanějších odstínů je stříbrná většinou až na sedmém, posledním místě.

Například v prvních měsících letošního roku zaregistroval Svaz dovozců automobilů ČR bez tří desetin procenta plnou čtvrtinu nových aut v bílé barvě.

Vloni bylo zaregistrováno v této barvě 21,6 nových vozů, o rok dříve 17,4 procenta a v roce 2010, odkdy se centrální registrace barev v SDA vedou, měla bílá 12,6 procenta (ale až na 4. místě.

Ještě v letech 2010 a 2011 dávali zákazníci přednost šedé barvě (2010 – 20 procent, 2011 – 19,4 procenta). Za bílou a šedou se při objednávkách nejčastěji vyskytuje červená, tu si v průměru objednává 12 až 15 procent klientů. Černá se v oblíbenosti pohybuje mezi čtvrtým až pátým pořadím, žádá si ji plus minus 11,5 procenta jednotlivců a firem. V sedmičce nejoblíbenějších odstínů ještě figuruje modrá a hnědá a jak už bylo řečeno, pořadí uzavírá stříbrná.

Barvy roku 2013 (leden – březen)

1.bílá24,7 %
2šedá13,7 %
3.červená13,3 %
4.černá12,5 %
5.hnědá11,7 %
6.modrá10,8 %
7.stříbrná8,5 %

Zcela u zákazníků letos propadá fialová – tvoří jen 0,3 procenta nových karoserií (39 ks u Nissanu, 35 ks u Fordu). Lépe na tom s 0,4 procenta není ani modrozelená (ze 136 vozů jich 115 měla Škoda). Půl procentem zaujala žlutá, nejvíce u Škody, Mercedes-Benzu, Renaultu a Fordu.

A které značky letos v prvních třech měsících v bílé nejvíce bodovaly?

2299 kusů objednala v lakovnách Škoda, 965 VW a 986 jich měl Hyundai. Z opačného konce první sedmičky vyjelo na silnice ve stříbře 1442 škodovek, 395 volkswagenů a 321 hyundaiů.

Pro zajímavost – černá jako hlavní barva nebyla například ani u Mercedesů – tam je letos nejžádanější bílá, černá je na 2. až 3. místě s šedou. Černá dominuje u BMW, Alfy Romeo, Jeepu, Volva a Porsche.
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků