Nejnespolehlivější motory v Anglii mají MG Rover, Audi a Mini

Britská pojišťovací společnost Warranty Direct zveřejnila žebříčky automobilových značek, jež mají v současnosti nejspolehlivější, resp. nejnespolehlivější motory.

Firma Warranty Direct se specializuje na přímé záruky na nová a ojetá auta, jakož i na dodávky rozšířených záruk a záruk na extrémně drahá vozidla. Jejich záruku si formou pojištění můžete sjednat kdykoli a na jakékoli auto, což může být zajímavé zvláště u těch vozů, jimž skončily záruky výrobce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnespolehlivější: 1. MG Rover, 2. Audi, 3. Mini

V nejnovější statistice se Warranty Direct zaměřuje na spolehlivost motorů jednotlivých značek přítomných na britském trhu, přičemž tabulky desítky nejspolehlivějších a desítky naopak nejnespolehlivějších výrobců najdete níže. Pro tuto studii využili u Warranty Directu 50 000 vstupních informací a výsledky jsou v některých ohledech zajímavé.

Statistiky

Nejhorší automobil podle představ britských pojišťováků

U vozů MG Rover není nejhorší výsledek ze všech ničím vysloveně překvapivým, tato auta zvláště v posledních letech spolehlivostí rozhodně nevynikala, takže problém u 1 motoru ze 13 je celkem jednoznačným výsledkem. Ale oproti očekáváním se nevedlo dobře ani německým značkám, včetně těch prémiových.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejspolehlivější: 1. Honda, 2. Toyota, 3. Mercedes-Benz

Třeba Volkswagen dopadl s poměrem 1 porucha na 52 motorů na 9. místě od konce, přičemž jeho prestižní značka Audi je s poměrem 1/27 předposlední, těsně před posledním MG Rover. Mnoho důvodů k radosti nemají ani u BMW, vozy Mini jsou s poměrem 1/40 o místo před Audi a samotné BMW s poměrem 1/45 na 7. pozici před koncem.

Naopak čelo tabulky nejspolehlivějších motorů ovládly japonské značky Honda (1. místo, 1 porucha na 344 motorů) a Toyota (2. místo, 1/171). Za nimi skončily automobilky Mercedes-Benz, Volvo, Jaguar a Lexus. Otázek kolem této statistiky, ostatně jako v případě ostatních statistik podobného druhu, vyvstává celá řada, nicméně věřme, že 50 000 vstupních údajů nabídne v souhrnu svým způsobem reprezentativní výsledky.

Automobilky s nejspolehlivějšími motory

1. Honda, 0,29 %, 1 z 344

2. Toyota, 0,58 %, 1 z 171

3. Mercedes-Benz, 0,84 %, 1 z 119

4. Volvo, 0,90 %, 1 z 111

5. Jaguar, 0,98 %, 1 z 103

6. Lexus, 0,99 %, 1 z 101

7. Fiat, 1,17 %, 1 z 85

8. Ford, 1,25 %, 1 z 80

9. Nissan, 1,32 %, 1 z 76

10. Land Rover, 1,38 %, 1 z 72

 

Automobilky s nejnespolehlivějšími motory

1. MG Rover, 7,88 %, 1 z 13

2. Audi, 3,71 %, 1 z 27

3. Mini, 2,51 %, 1 z 40

4. Saab, 2,49 %, 1 z 40

5. Vauxhall (Opel), 2,46 %, 1 z 41

6. Peugeot, 2,26 %, 1 z 44

7. BMW, 2,20 %, 1 z 45

8. Renault, 2,13 %, 1 z 46

9. Volkswagen, 1,91 %, 1 z 52

10. Mitsubishi, 1,70 %, 1 z 59

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků