Nej(ne)spolehlivější auta dneška dle Dekry a TÜV

61 komentářů

Petr
29. prosince • 21:27

Statistiky jsou krásné údaje. Ale záleží, jak se s nimi pracuje a jak se údje prezentují a také kdo je dělá, že. Nicméně všichni víme, že není nad osobní zkušenost, statistika nestatistika. Takže já udělal nejhorší zkušensot s VW Golf a nejlepší s Alfou Romeou 147. A teď mě můžete kamenovat.

ethicon
31. prosince • 13:26

presne tak..prieteľka mala rovnako starý Golf IV cca 3 roky, 40 tisíc km a ja AR 147 3 roky tiež cca 40 tisíc kma..ja porucha žiadna..ona stále niečo, napr. turbo na TD, auto nešlo nad 100km a stále niečo...tak o čom to je? jasne možno ked spravíme priemer je to iné ale klasika nemecký test rovná sa nemecký viťaz:-))

tempe
26. prosince • 17:55

Německé plechařiny jsou o ničem.

PT
27. prosince • 16:13

Tím bych si nebyl tak jistý ;-) Tuším, že to byla první generace Mazdy 6, která byla stahována do servisu kvůli špatné antikorozní úpravě B-]
Nejlepší plechařinu měli švédi když používali kvalitní švédskou ocel :-) Jak jsou na tom teď když jsou v krizi těžko říct :-(

mvp
26. prosince • 20:21

no .. Mazda je Mazda , ale konkretne u plechariny ... Mazda dela strasne slaboucke plechy , promacknes to prstem :-) Docela pekny priklad mezi evropskymi auty a japonskymi byl kdysi u Ford Fiesty a Mazdy 121 - zcela shodny vuz - ale Ford byl delany v Anglii , Mazda v Asii . Ve vysledku Fiesta dost velky srac a Mazda jednoznacne zcela bez problemu B-]

Matej K.
26. prosince • 23:38

Tenke plechy nie su az take podstatne. Pri nehode je dolezita tuhost ramu a nie hrube plechy.

Ze3gg
25. prosince • 17:21

koukám, ze ruští zbohatlíci už určitě nebudou kupovat S-Klasse a půjdou radši do Clia. Kdo z nich by riskoval, že je vyšplouchnou takhle poruchový auta. :-D
Možná by to byl dobrý TIP pro naše vládní činitele a nebo policii - se spolehlivostí nejdál dojedeš...

igi
26. prosince • 11:22

Tak, a ted si bez roztlacit svou prorezlou S105 a nemel blbosti.

Zelí
25. prosince • 16:46

Tyto dvě statistiky ukazují na to, jak je to vlastně s tou vymodlenou spolehlivostí japonských aut. Statistika podle roku výroby vychází výborně pro auta, která mají malý nájezd (obecně japonci). Při nulovém nájezdu mají auta 100% spolehlivost i po dvaceti letech (např.š120 rv1986 v držení důchodce má za posledních 10let bezporuchový provoz a stk bez závad a š120 nelze považovat ze vzor spolehlivosti).
Protože se jako služebáky s velkým nájezdem používají v německu německá auta (+schadewage auch) tak tato auta mají statisticky velký nájezd. Není nic zvláštního, když tato auta mají ve stáří dva roky dvěstětisíc km. Pak samozřejmě ve statistikách poruch podle roku výroby vychází špatně.
Jinak to vypadá při posuzování spolehlivosti podle ujetých km, což spíše reprezentuje obecnou spolehlivost¨jakéhokoli stroje a tedy i automobilu. Toto je ukazatel reálné spolehlivosti a tam se najednou japonci propadnou tam kam v reálu patří - dozadu.

Composite
25. prosince • 23:59

mercedes 1 mil. km ;) služobák

PT
25. prosince • 19:53

Vymodlená statistika japonců ? Hmm, když se kouknu do kategorie nad 100tis. km, tak v minivozech je Toyota Yaris druhá nejlepší, totéž Toyota Avensis ve střední třídě a v SUV je Toyota RAV4 dokonce nejlepší :-P
Jinak doporučuji kouknout se na tu statistiku TUV ještě jednou, je tam sloupeček s průměrným počtem najetých km u těch aut a třeba vítězná Toyota Corolla Verso má v průměru najeto 47tis. km, zatímco třeba 77. BMW Z4 má v průměru najeto 34tis. km a přitom má více než 2x tolik vážných závad ;-)

mvp
25. prosince • 17:52

No,to je kravina co pises :-)) Mel jsem vsechno mozne - evropske "top" - alfa romeo 133 a 156 , bmw 5, audi 6 ... opela omegu ,citroena xm , fiata bravu , renaulta meagana a 19 ... a pak take mazdu - tehdy jeste 626 a 121 - ani jedno s evropskych aut se se bezproblemovosti a spolehlivosti nedaji ani vzdalene srovnat s mazdou !!! Mozna se k nim v soucasnosti priblizuje Cadillac - prvni muj US "pokus" , ale toho mam teprve 3 rok , takze se jeste neda 100% rict - nicmene 95000 km bez jedineho problemu - ani praskla zarovka uz i tak jen nad moznosti veskerych evropskych aut :-D

wof
29. prosince • 1:39

Nemůžeš hodnotit spolehlivost modelu (ani němec vs. japonec) podle aut který si řídil!, leda bys měl od danýho modelu 10 nebo lépe 100 kusů. Lidi tady často píšou "já měl auto xy a najel jsem yx kilometrů a nic se mi s nim nestalo, je to nejspolehlivější auto na světě". Takhle se ale spolehlivost měřit nedá.

ještěr
25. prosince • 9:31

němci jsou furt stejně prdlí,hrajou na preciznost ale i náročnost výroby,už jednou na to dojeli za 2svět.války.vyhrává ale levnější model v kvantitě.

Composite
25. prosince • 10:21

japonci vyrábajú vo veľkom a kvalitne
len tam sú testy a čo neprejde letí
odpadu je veľa, lebo pri rýchlej výrobe sa stáva, že zlých kusov je niekedy viac ako dobrých
ale znova sa rozmontujú a zas sa použijú a konec - koncov, je to potom lacnejšie a kvalitnejšie.Ked sme boli vo výrobni hodiniek, tak tam každé 3 hodinky boli zlé, ale tie čo prešli boli špičkové a niektoré modely fungujú desiatky rokov.Pri autách je to ťažšie, ale aj tak, taká toyota, či mazda,... vydržia dosť s min. závadami

mvp
25. prosince • 7:19

to vidí zase úplně jinak ;-) V mnoha ohledech je americká studie prinosnejsi jelikoz v evrope nemame srovnani s americkymi vozy . Blaboly "zasvecencu" o rozpadajicich se americanech kteri neumeji jezdit do zacatky , nebrzdi a za par let shnije nejak moc neplati .....
Tady
Podobna situace na zebriccich je minimalne 10 let zpatky obdobna , starsi nevim ...

col.
25. prosince • 17:24

Minulý rok jsem za velkou louží během tříměsíčního pobytu najezdil přes 13.000km a mohu odpovědně prohlásit,že američani umí jezdit určitě o mnoho lépe než my!!!Za celou dobu jsem ani jednou neměl pocit ohrožení a nikde jsem neviděl havárii,i když samozřejmě tam k nim taky dochází!Američani jezdí od šestnácti let a jezdí,protože většinou někam potřebují dojet!U nás spousta řidičů předvádí svoje "umění"a svůj vůz,který navíc dost často má svá nejlepší léta dávno za sebou!

PT
25. prosince • 8:27

Americká studie je pro nás bezcenná, protože se tam porovnávají auta, která se zde ve většině případů vůbec neprodávají a taky to nemá vůbec nic společného se spolehlivostí, protože se tam hodnotí tato kritérie:
- Excessive wind noise
- Noisy brakes
- Vehicle pulling to the left or right
- Issues with the instrument panel/dashboard
- Excessive window fogging

mvp
25. prosince • 10:00

Nechapu proc by byla bezcenna protoze zahrnuji do zavad i to co u nas se zavadu treba nepovazuje ?? Evropske vozy jsou pro ameriku stejne jako v evrope - lisi se ve vybave a drobnostech . Srovnani je zajimave protoze je opravdu globalni - v evrope hodnotit americke vozy nemuzeme , jelikoz je nemame . Americane si srovnani dovolit mohou .... maji co srovnavat .....

PT
25. prosince • 19:45

Protože aerodynamický hluk, "hlučné" brzdy a rosící se okna nejsou "závady". Podle mě je důležitější jestli brzdy brzdí a ne jestli jsou hlučné, ikdyž hlučnost člověku leze na nervy, tak s funkčností to nemá co dělat.
Ta statistika je spíše o komfortu a celkovém pocitu z kvality auta.

X
25. prosince • 13:19

Ne, protoze jdp bere data od zakazniku, kteri tomu povetsinou h...o rozumi a hrajou si na patriotismus, kdezto nemci se opiraji o stanice technicky kontroly. Proto je jdp vice mene bezcenna. Nebo myslis ze daewoo patri mezi top3? nebo americky fordy a mercury? neblazni...

mvp
25. prosince • 14:40

No,nevim .... minimalne stejne zavadejici jsou data z stk kam jezdi auta (u novejsich vozu) servisovana , pravidelne v ramci zaruky ??? Tudiz na stk se prakticky zavada neobjevi ? Osobne budu verit vic udajum od zakaznika , ktery auto zna a vi o jeho neduzich oproti stk ke ktere se dostane vuz uz treba s x-krat opravenou zavadou v zarucnim servisu ... Nevim proc by Mercury , nebo Ford nemohl byt na prednich mistech ?? ( to Daewo jsem nepochopil)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mvp
25. prosince • 14:48

To Daewoo uz vidim , mas na mysli kategorii "mini" aut ... no , v techhle vozech se moc neorientuji , nejak to nepovazuji za auto ktere je potreba hodnotit :-) , US je ale pravda ze dosud na to nahlizeji stejne jako ja , trh neni tak rozsireny ani nabidka srovnatelna s evropou kde tyhle nakupni tasky maji tradici ..... tuhle kategorii v americe beru za pro nas opravdu nesmerodatnou ....

mvp
25. prosince • 7:20

Odkaz mi nejak "nevysel" :-P
Tak takhle ....
http://www.jdpower.com/corporate/news/releases/pressrelease.aspx?ID=2008115

Alu Kalu
24. prosince • 23:59

Mě by hlavně zajímalo,proč jsou tam 2-3letá auta,když se s novým jezdí na STK až po 4letech.Nebo v SRN je to jinak?

Bárt
25. prosince • 10:42

Protože v Německu se poprvé jezdí na STK po 3 letech, pak každý dva roky...

stoural
24. prosince • 20:00

No, me zajima, jak muze byt mezi auty starymi 2-3 roky Renault Megane, kdyz zadny takovy vuz se uz X let nevyrabi. Mozna tim mysli Renalt Megane II, coz je ovsem UPLNE JINE AUTO.Takove statistiky jsou pak ovsem k nicemu, kdyz jsou v nich zahrnuty ZCELA ODLISNE vozy, byt se jmenuji "podobne".

PT
25. prosince • 8:32

A jak automobilka ten "nový" Mégane pojmenovala ? Nevšiml jsem si, že by na Méganu byla ta dvojka napsána. Takže statistika je v pořádku, to by pak museli psát generaci auta u všech aut.

stoural
25. prosince • 11:37

"to by pak museli psát generaci auta u všech aut. "JISTE.

ufi
24. prosince • 23:49

no, jelikož se v tu dobu vyráběl megane II, tak je každýmu jasný, o jaký 2-3 letý typ se jedná, nebylo potřeba rozlišovat mezi typy, jednička se už souběžně nevyráběla. takže co je na tý statistice divnýho? a zákazník, který se v autech nevyzná, tomu je to jedno, ten přijde do bazaru a řekne, nechci megane 2-3 roky starý a jestli je to jednička nebo dvojka, to je mu šumafuk. neposuzujte myšlení lidí podle místních diskutujících, to nejsou běžný průměr v oblasti zájmu o auta.

stoural
25. prosince • 11:37

Ale hloupoust, neumite premyslet. A co u starsich aut? Tam se protnou obe modelove rady.

pavel
24. prosince • 19:41

Jediná statistika je ta, kterou si zfalšuji sám...... Tuším, že něco v tomto smyslu řekl už někdo hodně významný!!!

PT
25. prosince • 8:35

Výrok "Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval.", který měl říct Churchill byl údajně podvrh od Goebbelse:
http://cs.wikiquote.org/wiki/Winston_Churchill

coolio
24. prosince • 23:25

jo, Churchill...

Pavel
24. prosince • 15:58

,protože pořád omílají tyto statistiky jako STATISTIKY SPOLEHLIVOSTI.
Tyto žebříčky nemají se spolehlivostí NIC společného,jsou to závady na TECHNICK0 KONTROLE !!! To znamená spálená žárovička ve světle,sjeté brzdové destičky,vybité čepy atd.!!!
Vysypaný motor,zadřená převodovka atd,výměna řídící jednotky atd.se tam opravdu neobjeví.
Neznám nikoho,kdo by jel se závadou na TK !!!Proto tu může být VW Touran první ,přitom je to suverénně s velkým odstupem nejhorší auto testované v Autobildu na 100 000 km-12* v servisu,2* odtah.Jenom mu praskla hlava,výf.potrubí,problémy s turbem,výměna airbagu,zámku,rozvrzaný interiér,sedadla atd.A ke všemu bylo napsáno,že zkušenosti majitelů jsou shodné-to nebyla žádná náhoda.Passat TDI dopadl zrovna tak špatně-9 * se hrabali v motoru,2* výměna vstřikovačů:Kterou z těchto závad by objevili v Dekře nebo TÜV?? ANI JEDNU !!! Jinak v testech Autobildu na 100000 km:1,2 místo Mazda 6,5,Toyota Prius atd.,konec tabulky suverénně obsazuje koncern VW-Touran Passat,Polo.Ani jedno asijské auto neskončilo hůř než v 1 třetině.

DS
28. prosince • 1:53

Když jde teda o ty světla a tak, je mi pak záhadou, jak může být třeba Fabia tak vysoko, když zrovna co druhá Fabia co potkám v protismeru je jednooká :-DB-]

majo
25. prosince • 1:55

100% sa s tebou stotoznujem , sam by som to lepsie nenapisal !!!

nobody
24. prosince • 16:16

naprostý souhlas. Řada aut, zvláště pak služebních, jezdí pravidelně do servisu s následnou zárukou mobility, takže poruchovost se v takovýchto žebříčcích vůbec neukazuje - pak může klidně i Audi A6 být nejlepší, protože ho oficiálně mimo "vlastní servis" nikdy nikdo neodtahoval a na STK se dostavuje bez závad po po přípravě v servisu. A to platí pro všechny tzv. prémiové značky.

Pavel
24. prosince • 21:25

V těchto žebříčcích samozřejmě nejsou poruchy v pravém slova smyslu.STK se zaměřuje na osvětlení,podvozek,výfuk,brzdy-to že vám nefunguje klima,stahování oken,zámky dveří,neřadí převodovka,motor startuje jen obden ,žere 3 * tolik co má a je tam už pátý kus NIKOHO U STK NEZAJÍMÁ.Že napíšou v MF Dnes ,že je to statistika spolehlivosti,mne nepřekvapuje,u odborných autonovinářů ano.Kolik let ještě budete tyto statistiky takto naprosto nepřesně nazývat???

ITTI
24. prosince • 15:08

Tyhle ankety jsou o ničem. Dcera má auto, které je přes 100. místo, poruchy po 4 letech provozu nula, pravidelný servis u perf. odborníka po 15 tkm. Jediná poruchy byla neodstraněná součástka při svolávačce-my se dostavili a servis nevyměnil, jen vykázal, zapsal...no a za půl roku se porucha vyskytla.Takže výrobce měl pravdu, navíc na součástce bylo datum výroby.Těžko při svolávačce montují tři roky staré díly z vadné série,že? Znám lidi, kteří mohou mít auto vyrobené i japonským císařem a zničí jej okamžitě. Je to o serioznosti a poctivosti servisu a také o zacházení. Vše další jsou kecy,se sš a VŠ techn. směru je to 38 let praxe,to jen vzkaz MBA mladíkům(MladýBlbýAmbiciozní). B-] Jo,nemám čas si auto ani mýt,natož cokoliv dělat,je třeba pracovat a řešit poč.systémy,ne auta.

boo
27. prosince • 21:36

SBA (StaryAjBlby)

ABC
25. prosince • 13:05

Tak to je podvod. Zkuste jim napsat, že má dcera přesnější statistiku z 1 vzorku! :-D

Viki
25. prosince • 12:14

Souhlasím s Bártem. Sice máte praxi, ale základní chápání Vám chybí a kdejaký mladík s MBA by Vás strčil s Vaší argumentací do kapsy. Jste mimo.

Bárt
25. prosince • 10:40

Hmm, po 38 letech technické praxe byste ale taky už mohl vědět, že vypovídací hodnota jednoho vzorku z masové série se blíží k nule...

DaewooMaster
24. prosince • 12:24

Pak tedy nechápu, co dělá třeba Daewoo Lanoos (ve skutečnosti se jmenuje Lanos, ti "odbornící z TÜV to neumějí ani správně napsat") mezi 4-5-letými, když se více jak 6 let nevyrábí... :-/

X
24. prosince • 12:36

Posledni modely sly do provozu 2003. 2003 + 5 = 2008 ... petilety vuz. Trosku premyslet to chce ;-)

DaewooMaster
24. prosince • 16:17

Právě že narozdíl od Vás přemýšlím a staří všeho se (aspoň u nás) počítá od okamžiku narození/vzniku. U auta je navíc směrodatný VIN a ne to, kdy si ho kterej strejda přivezl ze showroomu domů... Navíc se vyráběl jen necelý rok 2002, protože ještě v roce 2002 byl nahrazen novým modelem Kalos. Takže jestli se nějaký ležák opravdu prodal omylem ještě v roce 2003, pak je to ze statistického hlediska naprosto bezvýznamný počet a tudiž celá tahle statistika o ničem...

X
24. prosince • 19:39

Aha, tedy podle Vasi teorie je jedno kdy se s autem zacalo vlastne jezdit, tzn jestli stalo v prodejne rok dva, hlavni je kdy se vyrobilo? Vuz, ktery teprve po dvou letech zacal jezdit, bude po trech letech od vyroby bran jako trilety vuz? Proc se pak u inzeratu uvadi den uvedeni do provozu? A z pohledu tvurcu techto statistik, v ramci co nejpresnejsich vysledku pocitaji se dnem prvniho prihlaseni, tedy prvniho uvedeni do provozu. A jak je snadne si overit, je jich pomerne dost na prodej s uvedenim do provozu v roce 03...

DaewooMaster
25. prosince • 20:34

Narozdil od Vas zadne vykonstruovane teorie nepotrebuju (podle Te Vasi - kdyz si koupim nejakou vec a necham ji nekde lezet treba 100 let, muzu smele tvrdit, ze je stale nova, coz je hloupost, zvlast kdyz auto trpi, i kdyz se s nim nejezdi). V clanku se navic jasne pise o stari vozu, nikoliv o nejakem pofidernim uvedeni do provozu, ktere je jen na nejakem caru papiru, ktery Vam vetsina zdejsich bazarniku vyhotovi pomalu na pockani velice ochotne. VIN uz tak snadno zfalsovat nejde, i kdyz samozrejme to jde take, ale narozdil od caru papiru je nedilnou soucasti kazdeho auta a prijde mi proto uhozene identifikovat stari auta necim jinym nez prave podle VINu. A kdyz mate takovou starost o statistiky a jejich tvurce, pak mne teda prijde proste ubohe cpat do statisky zohlednujici 24 mesicu jen 3 mesice, kdyz se mozna doprodalo par poslednich kusu (spis ale tipuju na cachry s papirama), to je opravdu nadmiru reprezentativni vzorek a "dokonala" statistika... Jinak vyroba nastupce Lanosu zacala uz v breznu 2002 (Kalos) a Daewoo nemelo jediny duvod chrlit Lanose jeste rok potom, zas tak zadany model to nebyl, aby kdokoliv soudny mel duvod ho cpat do statistiky za roky 2003 a 2004...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X
25. prosince • 21:30

Aha, uz to v tom vidim, takze statistika je tvorena nesoudnymi lidmi, kteri si dovolili cpat tento vuz do kategorie 5tiletych. No vyborne :-D kdyz rikate, tak to tak asi bude... Na ty 3 mesice jste prisel jak? Staci se podivat po bazarech, je jich tam na prodej pomerne dost, i z 07/03. No a pokud to tipujete na "cachry s papirama", tak si prosim uvedomte, ze ty statistiky nejsou z CR. A ne vsude je takovy bordel jako v CR.
Je mi to jedno, at si ho klidne zaradi do kategorie rocnich vozu, jen rikam, ze berou datum uvedeni do provozu, a proto je v kat. 5ti-letych aut spravne. Tot vse.

DaewooMaster
26. prosince • 3:44

O tom, jakymi lidmi je ta statistika tvorena, svedci uz to, ze ani nedokazou spravne opsat nazev auta, takze tem hausnumerum muze verit jenom bigotni optimista. Tech "dost" aut udajne z 07/03 jste nasel kolik, 10 tisic, tisic nebo aspon 100? Aneb jak Vy si predstavujete statisticky relevantni vzorek? Jinak klidne si pro me za me verte vsemu, co nekde najdete napsane, takove maji (nejen) v nasich bazarech obzvlaste radi pri veseni buliku na nos... :-P

X
26. prosince • 20:53

Mohu vas ujistit, ze auta z bazaru jiz peknych par let nekupuji ;-)

DaewooMaster
27. prosince • 13:09

Tak proč se tu tak bijete za omlazování starých aut? :-O Tohle "uvedení do provozu" (nejlépe na řadku "rok výroby") a občas ještě s dodatkem "v ČR" namísto skutečného roku výroby je totiž vynález bazarníků...

Harous
25. prosince • 0:31

Treba na sauto nebo na Tipcar neni z roku 2003 ani jedno... :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X
25. prosince • 1:45

Co treba mobile nebo autoscout? ;-)

jogurt
24. prosince • 17:39

Nejen tohle. Statistika DEKRA, beroucí jako kritérium proběh km mi připadá smysluplná na rozdíl od TÜV, která nerozlišuje, jestli má pětileté auto najeto 20 000km nebo 300 000km a dává je do stejného šuplíku. Jak je snad každémá jasné, dnešní auta časem moc netrpí, ale používání je opotřebovává. A když už jsme u cz-AAA-tachometrové kreativity, pak ta dle statistiky DEKRA nepochybně auta spíše poškodí než je zvýhodní, protože (třeba) 200tisícový proběh bude hodnocen v kategorii 50-100tkm.

smajlik
24. prosince • 14:59

Jó matematika je mocná čarodějka. Auto z roku 2003 je staré 6 let. Pro nechápající - zkuste použít na počítání prsty a nezapomeňte jak rok 2003, tak 2008 - už jsou vánoce. B-]

Petr
26. prosince • 11:24

:-D:-D:-D Diky za pobaveni. Bezpochyby nejhloupejsi prispevek teto diskuze. Vrat se do prvni tridy, tam to uci.

murcix
2. ledna • 15:00

Tak toto bolo peklo:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

stoural
25. prosince • 11:35

JE samozrejme stare 5 let. Kdyz koupis auto v roce 2003, je rok stare az v roce 2004.Takze 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 - 5 let, nikoliv 6.

X
24. prosince • 19:25

Matematika je (nastesti jen pro nekoho) velice mocna carodejka. 01/03 je porad jeste petilete auto, sestilete bude 01/09. A to v dobe vydani teto statistiky samozrejme nebylo. No a o vozidle z 12/03 se ani nebudeme bavit, ze. Tolik k mocne carodejce.

Doporučujeme

Články odjinud