Nejmladší vozy mají v Praze-západ, nejstarší na Děčínsku

Nejmladší osobní automobily mají v garážích či před domy obyvatelé okresu Praha-západ, nejstarší pak na Děčínsku. Vyplývá to z dnes zveřejněných údajů Sdružení automobilového průmyslu (SAP) o průměrném stáří osobních vozů registrovaných v Česku k poslednímu dni loňského roku.

Průměrný věk osobních automobilů v okrese Praha-západ činí 11,91 roku. Za ním následují okresy Mladá Boleslav (12,44 roku) a Praha-východ (12,83 roku), Zlín (12,87 roku) a Brno-město (12,96 roku). Na druhé straně žebříčku s nejvyšším průměrným stářím osobních aut se seřadily okresy Jeseník (15,16 roku), Chomutov (15,27 roku) a Děčín (15,54 roku).

Průměrný věk osobních aut v průměru za celou Českou republiku činil k 31. prosinci 13,83 roku. V letošním pololetí i nadále stoupal a k poslednímu červnu to bylo již 13,9 roku. To je druhé nejvyšší číslo od roku 1999. Stále roste podíl vozidel starších než 10 let, který ke konci pololetí 2012 činil 60,59 procenta, což je oproti konci loňského roku nárůst o 0,2 procentního bodu. Podíl vozidel nad 15 let pak již přesahuje 32 procent.

„Vysoký průměrný věk osobních automobilů registrovaných v ČR a podíl vozidel ve věku nad 10 let svědčí o dlouhodobě nedostatečné obměně vozového parku,“ uvedl ředitel SAP Antonín Šípek. Podíl obměny vozového parku dosáhl loni 3,85 procent, což je podle sdružení hluboko pod optimální hodnotou, která by se podle něj měla pohybovat mezi osmi až deseti procenty. Takových čísel ale obnova parku nedosahuje ani při započítání nákupů ojetých vozů ve výši 2,93 procenta.

Průměrný věk osobních aut je ale stále nižší než u autobusů, který v pololetí činil 14,68 roku, a motocyklů. U nich průměrné stáří dosahuje dokonce více než 32 let. „Rovněž v kategorii autobusů je obměna vozového parku v posledních letech parku zcela nedostatečná,“ podotkl Šípek.

Zdroj: E15.cz
 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků