Nejmenší auto světa udivuje i policisty v Británii, v zemi svého vzniku

Vybavujete si "podivnou tříkolku" z příběhů Mr. Beana? Něčím podobným je i Peel P50, tříkolka ze 60. let. Ta dodnes drží světový rekord jako nejmenší sériově vyráběný automobil. V roce 2010 jedna britská firma nápad oprášila a začala stavět repliky.

Původní Peel P50 vyráběla firma Peel Engineering Company na ostrově Man mezi roky 1962 až 1965. Vozítko se prodávalo za 199 liber (v roce 2010 by to bylo asi 1400 liber nebo 2200 dolarů).

Klepněte pro větší obrázek
Vejde se všude. 

Ve své době byl představován jako vůz do kterého se vejde „jedna dospělá osoba s nákupní taškou“. Dveře vozu byly jen na levé straně, vpředu mělo autíčko jen jeden světlomet. Pořídit ho bylo možné ve třech barvách – bílé, červené a tmavě modré.

V roce 2010 nápad vzkřísila anglická firma Peel Engineering Ltd (jde o jinou firmu, než původního výrobce tříkolky). Nejdřív vyrobila tříkolku poháněnou elektromotorem, ta však neměla certifikát pro běžný silniční provoz.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Replika tříkolky Peel je zvnějšku velmi podobná s originálem, ale konstrukce doznala změn, například v odpružení a řízení.

Rychlost je elektronicky omezena a motor se dá na přání zákazníka „čipnout“. Rázem máte z tříkolky „granturismo“ a můžete jet třeba i šedesátkou…

Klepněte pro větší obrázek
Prázdný automobil váží 59 kilogramů. 

Zdroj: E15.cz

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků