Nejmenší auto světa udivuje i policisty v Británii, v zemi svého vzniku

Vybavujete si "podivnou tříkolku" z příběhů Mr. Beana? Něčím podobným je i Peel P50, tříkolka ze 60. let. Ta dodnes drží světový rekord jako nejmenší sériově vyráběný automobil. V roce 2010 jedna britská firma nápad oprášila a začala stavět repliky.

Původní Peel P50 vyráběla firma Peel Engineering Company na ostrově Man mezi roky 1962 až 1965. Vozítko se prodávalo za 199 liber (v roce 2010 by to bylo asi 1400 liber nebo 2200 dolarů).

Klepněte pro větší obrázek
Vejde se všude. 

Ve své době byl představován jako vůz do kterého se vejde „jedna dospělá osoba s nákupní taškou“. Dveře vozu byly jen na levé straně, vpředu mělo autíčko jen jeden světlomet. Pořídit ho bylo možné ve třech barvách – bílé, červené a tmavě modré.

V roce 2010 nápad vzkřísila anglická firma Peel Engineering Ltd (jde o jinou firmu, než původního výrobce tříkolky). Nejdřív vyrobila tříkolku poháněnou elektromotorem, ta však neměla certifikát pro běžný silniční provoz.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Replika tříkolky Peel je zvnějšku velmi podobná s originálem, ale konstrukce doznala změn, například v odpružení a řízení.

Rychlost je elektronicky omezena a motor se dá na přání zákazníka „čipnout“. Rázem máte z tříkolky „granturismo“ a můžete jet třeba i šedesátkou…

Klepněte pro větší obrázek
Prázdný automobil váží 59 kilogramů. 

Zdroj: E15.cz

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků