Nejlevnější auta na trhu: velký jarní přehled

Jaro volá po novém voze a prodejci se předhánějí v honbě za nejlepšími cenami. Pojďme se podívat na auta s cenou do 300 000 Kč.

Ceny osobních automobilů na českém trhu dlouhodobě monitorujeme a v nepravidelných intervalech (vždy když dojde k výraznějším změnám) přinášíme nejkomplexnější přehledy nejlevnějších aut. A dnes tomu nebude jinak. Ve srovnávací tabulce se utká na 103 automobilů v cenové kategorii do 300 000 Kč. V cenové relaci do čtvrt milionu korun najdeme na 67 vozů (oproti 63 před Vánoci). Do magické hranice 200 000 Kč se vejde na 31 různých automobilů

Do přehledu jsme zařadili všechny dostupné vozy bez rozdílu obchodních tříd s pořizovací cenou platnou při platbě v hotovosti včetně DPH k začátku dubna 2010, přičemž o dalším zvýhodnění v podobě bonusů při financování pomocí leasingu se zmiňujeme v textu u jednotlivých modelů. Tyto dodatečné slevy nemají vliv na celkový přehled.

Dosud jsme si vedle sebe vždy postavili desítku nejlevnějších vozů a zbytek trhu „smáznuli” velkou tabulkou. Tentokrát na to půjdeme jinak - nejprve se podíváme na komplexní přehled všech levných vozů, poté si projdeme nabídky jednotlivých automobilek. Budeme rádi, když nám řeknete, který model je vám bližší.

Dost bylo úvodních informací, pojďme na věc.

Tip: Dále pracujeme na tom, aby se u nás přehledy nejlevnějších aut na trhu staly tradicí. Z dřívějších obdobných srovnání si tak můžete přečíst velký vánoční přehled, podívat se, jak to na trhu vypadalo v říjnu, projít si i červencový přehled a do minulosti nahlédnout skrze naše loňské dubnové srovnání.

Přehled nejlevnějších aut na českém trhu

Nejlevnější vůz na českém trhu „dosluhující“ Chevrolet Spark koupíte za 162 500 Kč. O pouhé čtyři stovky za ním je v nabídce Fiat Panda. Připlatíte-li si další dva tisíce, můžete odjet s Hyundai i10 Start. S dalšími pěti tisíci navíc dosáhnete na Kiu Picanto. Za 179 900 Kč můžete mít hned několik celkem rozličných vozů. V nabídce je Dacia Logan a Sandero, Renault Thalia nebo Clio Storia či Twingo, popř. třídveřová verze Citroënu C1. Do 200 000 Kč pak už je opravdu z čeho vybírat.

Cena v Kč vč. DPH značka, model, výkon, výbava


162.500 Chevrolet Spark 0.8 6V 38 kW, Base
162.900 Fiat Panda 1.1 40 kW, Active
164.900 Hyundai i10 Start 1.1i 12V 48,5 kW
169.980 Kia Picanto 1.0 46 kW, Active
179.900 Dacia Logan 1.4 55 kW, Access
179.900 Dacia Sandero 1.4 55 kW, Access
179.900 Renault Thalia 1.2 16V 55 kW, Authentique
179.900 Renault Clio Storia 5dv. 1.2 43 kW, Authentique
179.900 Renault Twingo 1.2 8V 43 kW, Access
179.900 Citroën C1 3dv. 1.0 VVT-i 50 kW, X
182.900 Lada Kalina hatchback (typ 1119) 1.4 16V
184.900 Citroën C1 5dv. 1.0 VVT-i 50 kW, X
189.300 Nissan Micra 3dv. 1.2 48 kW, Visia
189.900 Suzuki Splash 1.0 48 kW, GA
189.900 Hyundai Accent 1.4 16V 71 kW, Active
192.900 Lada Kalina sedan (typ 1118) 1.4 16V
192.900 Chevrolet Aveo 4dv. 1.2 16V 62 kW, Base
192.900 Lada Kalina kombi (typ 1117) 1.4 16V
194.900 Chevrolet Spark (nový) 1.0 16V 50 kW, Spark
194.900 Hyundai i20 3dv. 1.2i 57 kW, Classic
197.900 Chevrolet Aveo 3dv. 1.2 16V 62 kW, Base
199.900 Renault Clio 3dv. 1,2 8V 43 kW, Acces
199.900 Dacia Logan MCV 1.4 55 kW 5 míst
199.900 Toyota Aygo 3dv. 1.0 VVT-i 50 kW, Base
199.900 Škoda Fabia 1.2 HTP 44 kW, Easy
199.900 Fiat Punto Actual 5dv.1.2 48 kW
199.900 Lada Priora sedan (typ 2170) 1.6 16V, 72 kW
199.900 Lada Priora hatchback (typ 2172) 1.6, 72 kW
199.900 Suzuki Swift 3dv. 1.3, 68 kW, GA
199.900 Peugeot 107 5dv. 1.0 12V 50 kW, Smile
199.900 Suzuki Swift 5dv. 1.3 68 kW, GA
204.900 Toyota Aygo 5dv. 1.0 VVT-i 50 kW, Base
204.900 Hyundai i20 5dv. 1.2i 57 kW, Classic
207.900 Chevrolet Aveo 5dv. 1.2 16V 62 kW, Base
214.900 Peugeot 107 3dv. 1.0 12V 50 kW, Smile
214.900 Renault Clio 5dv. 1,2 16V 48 kW, Authentique
216.900 Citroën C3 First 1.1i, 44 kW, Airdream
217.900 Peugeot 206+ 3dv. 1.1 44 kW, Urban
219.800 Opel Corsa 3dv. 1.0 12V 44 kW, Essentia
219.990 Ford Ka 1.2 Duratec 51 kW, Ambiente
219.990 Ford Fiesta 3dv. 1.25 Duratec 44 kW, Ambiente
222.900 Fiat Punto Evo 3dv. 1.2i 48 kW, Active
224.300 Nissan Micra 5dv. 1.2 48 kW, Visia
224.900 Renault Clio Grandtour 1.2 16V 55 kW, Authentique
224.980 Kia Rio hatchback 1.4 71 kW, Active
228.900 Seat Ibiza SC 1.2 12V, 44 kW, Basis
229.900 Peugeot 206+ 5dv. 1.1, Urban
229.900 Mitsubishi Colt 3dv., 1.1i 55 kW, Entry
229.900 Toyota Yaris 3dv. 1.0 VVT-i, 51 kW
229.900 Nissan Note 1.4i, 65 kW, Visia
229.990 Ford Fusion 1.25 Duratec 55 kW, Ambiente
234.800 Opel Corsa 5dv. 1.0 12V 44 kW, Essentia
234.900 Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 44 kW, Classic
234.900 Ford Fiesta 5dv. 1.25 Duratec 44 kW, Ambiente
234.980 Kia Rio sedan 1.4 71 kW, Active
235.900 Lada Niva 1.7i 59,5 kW
238.900 Seat Ibiza 1.2 12V, 44 kW, Basis
239.900 Citroën C3 new 1.1i, 65 kW, X
239.900 Hyundai i30 1.4 MPI, 80 kW, Start
244.900 Peugeot 207 3dv. 1.4i 54 kW, Urban
245.900 Fiat Punto Evo 5dv. 1.2i 48 kW, Active
247.059 Smart ForTwo Coupé
248.600 Volkswagen Polo 1.2 44 kW, Trendline
248.900 Fiat Linea 1.4, 57 kW, Active
249.900 Renault Grand Modus 1,2 16V 55 kW, Authentique
249.900 Hyundai Matrix 1,6 DOHC, 76 kW
249.900 Toyota Yaris 5dv. 1,0 VVT-i Active
251.500 Lancia Ypsilon 1,2 8V 44 kW, Argento
253.900 Citroën C4 1.4i, 65 kW, X
254.900 Kia Pro_Ceed (FL) 1.4 CVVT 66 kW, Active
254.900 Peugeot 207 5dv. 1.4i 54 kW, Urban
256.900 Fiat Panda 4x4 1.2 44 kW, Trekking
259.900 Hyundai i30 CW, 1.4 MPI, 80 kW, Active
259.900 Mazda2 3dv. 1.3 MZR, CE
259.900 Mazda2 5dv. 1.3 MZR, CE
259.980 Kia Venga 1.4 CVVT Fresh
262.900 Chevrolet Lacetti 5dv. 1,4 16V, 70 kW, Start
264.700 Opel Meriva 1.4 66 kW, Essentia
264.900 Peugeot 207 SW 1.4, 54 kW, Urban
264.900 Mitsubishi Colt 5dv. 1.1i 55 kW, Inform
268.900 Fiat 500 1.2 51 kW, POP
269.900 Fiat Bravo 1.4 16V, Active (nové)
269.900 Renault Kangoo 1,6 8V, 66 kW, Authenque
269.900 Renault Megané Generation 1,6 16V, 81 kW
269.900 Škoda Roomster 1.2 HTTP, 51 kW, Easy
269.980 Kia Cee´d (FL) 1,4 CVVT, 66 kW, Active
271.900 Fiat Bravo 1.4 16V, Active
271.900 Škoda Octavia Tour, 1.6 MPI, 75 kW, Trumf
274.900 Opel Astra Classic III. 1.4 16V, 66 kW, 5dv.
274.900 Suzuki SX4 1.5 GA (FL)
279.800 Subaru Justy 1.0 51 kW, Trend
279.900 Citroën Nemo 1.4i, 54 kW, SX
287.900 Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 16V 70 kW, X
289.900 Opel Astra GTC 1.4 16V 66 kW, Essentia
289.900 Fiat Doblo 1.4 16V, 70 kW, Active
289.900 Citroën Xsara Picasso 1,6 16V, 80 kW, SX
289.900 Citroën Berlingo 1,6i 16V, 66 kW, X
289.980 Kia Pro_Ceed 1.4 CVVT 80 kW, Active
291.900 Škoda Octavia Tour Combi, 1.6 MPI, 75 kW, Trumf
294.980 Kia Ced´d SW (FL) 1.4 CVVT 66 kW, aCtive
299.900 Honda Jazz 1.2 66 kW, S
299.900 Renault Fluence 1,6 16V, 81 kW, Confort

Přehled nejlevnějších modelů jednotlivých automobilek

Citroën nabízí celkem devět osobních automobilů v cenové relaci do 300 000 Kč. Nejmenší C1 startuje ve třídveřové verzi již na 179 900 Kč a je tak z kolínských trojčat vůbec nejlevnější. Citroën svůj nejmenší model nabízel ještě v polovině loňského roku za 214 900 Kč. V přehledu se nově objevila nová C3, kterou je možné pořídit již za 239 900 Kč (dosluhující generaci C3 označenou přídomkem First koupíte právě o patnáct tisíc levněji). „Cé-čtyřku“ čekající na svého nástupce Citroën prodává v základní výbavě se základní čtrnáctistovkou o výkonu 65 kW za 253 900 Kč.

Citroën
C1 3dv. 1.0 VVT-i 50 kW, X 179.900
C1 5dv. 1.0 VVT-i 50 kW, X 184.900
C3 First 1.1i, 44 kW, Airdream 216.900
C3 (nový) 1.1i, 65 kW, X 239.900
C4 1.4i, 65 kW, X 253.900
Nemo 1.4i, 54 kW, SX 279.900
C3 Picasso 1.4 Vti 16V 70 kW, X 287.900
Berlingo 1,6i 16V, 66 kW, X 289.900
Xsara Picasso 1,6 16V, 80 kW, SX 289.900


Dacia
nabízí dlouhodobě za 179 900 Kč své páteřní modely Logan a Sandero. U obou narazíte v nejlevnějších verzích na zážehovou čtyřválcovou jedna-čtyřku o výkonu 55 kW. U Loganu musí zájemci o silnější šestnáctistovku připlatit padesát tisíc korun čímž získají  klimatizaci a rádio s MP3. Příznivci dieselu mohou sáhnout po patnáctistovce dCi s výkonem 50 kW (shodná výbava s benzínovou jedna-šestkou), ale musí „vysolit” z kapsy dalších 32 000 Kč. Při financování pomocí Dacia Finance lze získat dodatečnou slevu 50 000 Kč. Logan MCV startuje v pětimístné variantě na 199.900 Kč s jedna-čtyřkou pod kapotou. Sedmimístná varianta je k dispozici až s benzínovou šestnáctistovkou a stojí nejméně 259 900 Kč.

Dacia
Logan 1.4 55 kW, Access 179.900
Sandero 1.4 55 kW, Access 179.900
Logan MCV 1.4 55 kW 5 míst 199.900


Fiat
je přeborníkem ve výrobě levných aut. V limitu do 300 000 Kč lze koupit hned deset různých modelů. Nejlevnějším Fiatem je Panda s benzínovou jedenáctistovkou pod kapotou. V nabídce dále nalezneme Punto ve dvou generacích, sedan Linea a nebo Pandu s pohonem všech kol. Stylovka v podobě modelu 500 přijde s benzínovou dvanáctistovkou v základní výbavě POP na 268 900 Kč. Do přehledu se dostalo i nové Bravo, které je o dokonce o dva tisíce levnější než jeho předchůdce. Fiat Doblo přijde aktuálně na 289 900 Kč.

Fiat
Panda 1.1 40 kW, Active 162.900
Punto Actual 5dv.1.2 48 kW 199.900
Punto Evo 3dv. 1.2i 48 kW, Active 222.900
Punto Evo 5dv. 1.2i 48 kW, Active 245.900
Linea 1.4, 57 kW, Active 248.900
Panda 4x4 1.2 44 kW, Trekking 256.900
500 1.2 51 kW, POP 268.900
Bravo 1.4 16V, Active (nové) 269.900
Bravo 1.4 16V, Active 271.900
Doblo 1.4 16V, 70 kW, Active 289.900


Za nejmenší model Ka od Fordu přijde na stejné peníze jako třídveřová verze nové Fiesty. Oba vozy je tak možné koupit již od 219 990 Kč. V Česku hojně populární model Fusion přijde na 229 990 Kč. Pětidveřová Fiesta startuje na cenovce 234 900 Kč. Ještě v polovině loňského roku by se do dnešního přehledu vešel Focus, ale včera není dnes...

Ford
Fiesta 3dv. 1.25 Duratec 44 kW, Ambiente 219.990
Ka 1.2 Duratec 51 kW, Ambiente 219.990
Fusion 1.25 Duratec 55 kW, Ambiente 229.990
Fiesta 5dv. 1.25 Duratec 44 kW, Ambiente 234.900


Až v letošním roce se probojoval do našeho přehledu zástupce od Hondy, kterým je podceňovaný Jazz. Honda se dlouho zdráhala své modely zlevnit, ale v současné době zkrátka není pro podobnou „ceníkovou hrdost” prostor...

Honda
Jazz 1.2 66 kW, S 299.900


Hyundai
i10 je stále levnější. Při uvedení na trh přišel na 199 900 Kč, přičemž nyní stojí v ořezané základní výbavě Start ještě o 35 000 Kč méně. Velkých slev se dočkal i dosluhující Accent, který je možné pořídit za fantastických 189 900 Kč. Úhlavní konkurent Fabie, model i20 startuje v pětidveřové variantě na 204 900 Kč, přičemž oproti domácímu vozu disponuje čtyřválcovou dvanáctistovkou a bohatší výbavou.

Do přehledu se díky agresivní politice dostal i zástupce nižší střední třídy, model i30 rovnou ve dvou karosářských provedeních (hatchback i CW), který v obou případech pohání čtrnáctistovka s výkonem 80 kW. Zástupce kompaktních MPV, model Matrix spadl pod magickou hranici čtvrt milionu korun. Ještě v loňském roce za něj přitom zákazníci platili 279 900 Kč.

Hyundai
Hyundai i10 Start 1.1i 12V 48,5 kW 164.900
Hyundai Accent 1.4 16V 71 kW, Active 189.900
Hyundai i20 3dv. 1.2i 57 kW, Classic 194.900
Hyundai i20 5dv. 1.2i 57 kW, Classic 204.900
Hyundai i30 1.4 MPI, 80 kW, Start 239.900
Hyundai Matrix 1,6 DOHC, 76 kW 249.900
Hyundai i30 CW, 1.4 MPI, 80 kW, Active 259.900


Automobilka Chevrolet sází u svých modelů na nízké ceny delší dobu. Jasným příkladem je mini-vůz Spark, kterému více než rok patří nálepka nejlevnější nového automobilu na českém trhu. S tříválcovou osmistovkou o výkonu 38 kW neuděláte zrovna díru do světa, ale lákavá pořizovací cena může uhranout kdejakého spořivého cyklistu za zenitem. Pro cesty do nejbližšího Lidlu zájemci mohou volit mezi pětistupňovou manuální převodovkou nebo čtyřstupňovým automatem. V obou případech je však nutné počítat s velmi omezenou dynamikou (stovka za 18,2s, resp. 21,9s) a chabou bezpečností výbavou (chybí dokonce airbag u spolujezdce). Náročnější motoristé sáhnout po litrovém čtyřválci, který ovšem nelze kombinovat s automatickou převodovkou.

Souběžně s doprodávaným Sparkem lze kupit zbrusu novou generaci, která přijde s litrovým zážehovým agregátem a bohatou výbavou na 194 900 Kč. O dva tisíce levněji pořídíte čtyřdveřové Aveo, přičemž třídveřové stojí naopak o tři tisíce více než Spark. Stejně na tom je i pětidveřové Lacetti, které v květnu loňského roku šlo pořídit o šest tisíc levněji než nyní.

Chevrolet
Spark 0.8 6V 38 kW, Base 162.500
Aveo 4dv. 1.2 16V 62 kW, Base 192.900
Spark (nový) 1.0 16V 50 kW, Spark 194.900
Aveo 3dv. 1.2 16V 62 kW, Base 197.900
Aveo 5dv. 1.2 16V 62 kW, Base 207.900
Lacetti 5dv. 1,4 16V, 70 kW, Start 262.900


Automobilce Kia se daří. Nejlevnější model v nabídce korejské automobilky - model Picanto (169 980 Kč) sice nesklízí takové prodejní úspěchy jako Cee´d, ale stále se drží v kategorii mini vozů na předních místech (aktuálně je číslem pět). Pětidveřové Rio přijde na 224 980 Kč, přičemž za verzi sedan musíte přitlačit - deset tisíc korun.

Zajímavá situace nastala u všech třech omlazených verzích modelové řady Cee´d - všechny karosářské verze jsou levnější než před omlazovací kůrou. V přehledu se objevuje i nejžhavější novinka v podobě modelu Venga, který přijde na 259 980 Kč.

Kia
Picanto 1.0 46 kW, Active 169.980
Rio hatchback 1.4 71 kW, Active 224.980
Rio sedan 1.4 71 kW, Active 234.980
Pro_Ceed (FL) 1.4 CVVT 66 kW, Active 254.900
Venga 1.4 CVVT Fresh 259.980
Cee´d (FL) 1,4 CVVT, 66 kW, Active 269.980
Pro_Ceed 1.4 CVVT 80 kW, Active 289.980
Ced´d SW (FL) 1.4 CVVT 66 kW, Active 294.980


Ruská Lada na českém trhu přešlapuje, prodejům se nedaří a neví kudy kam. Dovozce nabízí Kalinu o celých dvacet tisíc levněji než v loňském roce (v pětidveřové verzi již od 182 900 Kč). Pod kapotou najdeme benzínovou čtrnáctistovku s šestnácti ventily poskytující výkon 65,5 kW. Automobil je vybaven dvojicí airbagů, elektrickým posilovačem řízení a palubním počítačem. Za ABS je nutné připlatit 7 000 Kč, za metalízu rovněž 7 000 Kč a za klimatizaci dokonce 10 000 Kč.

Lada
Kalina hatchback (typ 1119) 1.4 16V 182.900
Kalina kombi (typ 1117) 1.4 16V 192.900
Kalina sedan (typ 1118) 1.4 16V 192.900
Priora hatchback (typ 2172) 1.6, 72 kW 199.900
Priora sedan (typ 2170) 1.6 16V, 72 kW 199.900
Niva 1.7i, 59,5 kW 235.900


Přestože u Lancie mluví stále o nástupci nejmenšího modelu Ypsilon, drží cenovku příliš vysokou na to, aby se pro Čechy stala masovou záležitostí o čemž jen několik prodaných kusů. I tak se ovšem řadí mezi nejlevnější vozy na trhu...

Lancia
Ypsilon 1,2 8V 44 kW, Argento 251.500


Mazda
se u svého nejmenšího modelu vrátila k vyšším cenám. Přes vánoce šla „dvojka“ pořídit za přijatelných 244 900 Kč, kdežto nyní stojí stejně jako před rokem. Mazda holt sází na krásu, dobrý motor a bohatší výbavu. Zda se tato cenová politika nevymstí, ukáže čas.

Mazda
Mazda2 3dv. 1.3 MZR, CE 259.900
Mazda2 5dv. 1.3 MZR, CE 259.900


Stabilní jako skála. Přesně takové jsou ceny nejmenšího modelu japonské automobilky Mitsubishi. Za svůj Colt si říká od ledna loňského roku stále stejné peníze. Právě u tohoto modelu můžeme očekávat zlevnění, jelikož konkurence stojí méně.

Mitsubishi
Colt 3dv., 1.1i 55 kW, Entry 229.900
Colt 5dv. 1.1i 55 kW, Inform 264.900


Nissan
musel stejně jako řada ostatních automobilek zareagovat na cenový vývoj v kategorii malých automobilů. Třídveřová Micra v říjnu loňského roku přišla na těžko uvěřitelných 224 900 Kč, kdežto nyní ji pořídíte o 35 tisíc levněji. To samé platí i o Nissanu Note, který v závěru loňského roku stál 242 900 Kč a nyní je taktéž podstatně levnější.

Nissan
Micra 3dv. 1.2 48 kW, Visia 189.300
Micra 5dv. 1.2 48 kW, Visia 224.300
Note 1.4i, 65 kW, Visia 229.900


Opel
z nabídky vypustil svůj nejlevnější a nejmenší model v nabídce - Agilu. Nejlevnějším modelem se tak stala Corsa u které si automobilka neustále hraje s cenovkou a vytváří různé akční nabídky výbavy zdarma. Jak jinak si vysvětlit, že třídveřová verze šla v uplynulém roce pořídit za 232 900, ale také za 228 800 Kč. Nyní je dokonce ještě o deset tisíc levnější. Stejným osudem si prochází i pětidveřová varianta, která stála 244 900 Kč, a nyní stojí 234 800 Kč.

Naopak cena prudce vylétla u třetí generace Astry Classic, která stojí o 35 000 Kč více než před rokem, což je s podivem, jelikož novější Astru GTC můžete mít za 289 900 Kč. Ceny Merivy díky příchodu nové generace spadly na 264 700 Kč.

Opel
Corsa 3dv. 1.0 12V 44 kW, Essentia 219.800
Corsa 5dv. 1.0 12V 44 kW, Essentia 234.800
Meriva 1.4 66 kW, Essentia 264.700
Astra Classic III. 1.4 16V, 66 kW, 5dv. 274.900
Astra GTC 1.4 16V 66 kW, Essentia 289.900


U Peugeotu je zajímavostí cenově zvýhodněná pětidveřová verze modelu 107 na úkor třídveřové varianty, která je v současné době o 15 000 Kč dražší. Populární 206 má již několik let svého nástupce, přesto o ní zákazníci projevují stále zájem. S cenovkou 217 900 Kč resp. 229 900 Kč vyplňuje mezeru mezi modelem 107 a 207, který přijde minimálně na 244 900 Kč.

Zajímavostí je, že 206 stála ještě v květnu 2009 ve třídveřové verzi 259 990 Kč, v pětidveřové dokonce 274 900 Kč. Za stejné peníze šlo pořídit i třídveřovou dvě-stě-sedmičku, která nyní stojí o celých 30 000 Kč méně. Před rokem by se také do přehledu nedostala 207 SW, která přišla na 309 900 Kč (nyní se prodává za 264 900 Kč).

Peugeot
107 5dv. 1.0 12V 50 kW, Smile 199.900
107 3dv. 1.0 12V 50 kW, Smile 214.900
206+ 3dv. 1.1 44 kW, Urban 217.900
206+ 5dv. 1.1, Urban 229.900
207 3dv. 1.4i 54 kW, Urban 244.900
207 5dv. 1.4i 54 kW, Urban 254.900
207 SW 1.4, 54 kW, Urban 264.900


Francouzská automobilka Renault patří mezi další přeborníky v levných autech, v ceně do 300 000 Kč nabízí hned deset modelů. Za 179 900 Kč můžete koupit hned několik rozličných vozů - Clio Storia, Thalia a Twingo.

Nové třídveřové Clio přijde na 199 900 Kč, pětidveřové stojí o 15 000 Kč více. Clio Grandtour pořídíte za 224 900 Kč, což ještě před rokem bylo vcelku nemyslitelné (tehdy přišlo na 249 900 Kč). Stejně na tom je i Grand Modus, který nyní stojí o 35 000 Kč méně. Do přehledu se dostal i model Megané ve verzi Generation, který s benzínovou šestnáctistovkou přijde na lákavých 269 900 Kč, což je o 40 000 Kč méně než před 10 měsíci.

Renault
Clio Storia 5dv. 1.2 43 kW, Authentique 179.900
Thalia 1.2 16V 55 kW, Authentique 179.900
Twingo 1.2 8V 43 kW, Access 179.900
Clio 3dv. 1,2 8V 43 kW, Acces 199.900
Clio 5dv. 1,2 16V 48 kW, Authentique 214.900
Clio Grandtour 1.2 16V 55 kW, Authentique 224.900
Grand Modus 1,2 16V 55 kW, Authentique 249.900
Kangoo 1,6 8V, 66 kW, Authenque 269.900
Megané Generation 1,6 16V, 81 kW 269.900
Fluence 1,6 16V, 81 kW, Confort 299.900


Seat
se do přehledu probojoval Ibizou, kterou nyní nabízí v třídveřové variantě SC a tříválcovou dvanáctistovkou pod kapotou za 228 900 Kč. Pětidveřová varianta přijde na 238 900 Kč. Obě varianty jsou v meziročním srovnání levnější, Ibiza SC přišla v květnu 2009 na 239 900 Kč a pětidveřová Ibiza na 249 900 Kč.

Seat
Ibiza 1.2 12V, 44 kW, Basis 238.900
Ibiza SC 1.2 12V, 44 kW, Basis 228.900

Smart
ForTwo Coupé 247.059


Nejmenší Subaru není ničím jiným než převlečeným Daihatsu Sirion. Ještě nedávno přišel model Justy na 299 800 Kč. Nyní díky cenové válce stojí o dvacet tisíc méně.

Subaru
Justy 1.0 51 kW, Trend 279.800


I Suzuki pochopilo, že český zákazník slyší na cenu. Po celý rok 2009 bylo možné nejlevnější Splash pořídit za 209 900 Kč, kdežto nyní je dostupné za cenu 189 900 Kč. Stejný osud potkal třídveřový i pětidveřový Swift,  když se oba mohou pochlubit stejnou cenovkou 199 900 Kč. Do přehledu se vlezl i model SX4, který Suzuki nabízí za s základní patnáctistovkou za rozumných 274 900 Kč.

Suzuki
Splash 1.0 48 kW, GA 189.900
Swift 3dv. 1.3, 68 kW, GA 199.900
Swift 5dv. 1.3 68 kW, GA 199.900
SX4 1.5 GA (FL) 274.900


Škoda
musela zareagovat na klesající zájem o její vozy na českém trhu. Závěrem loňského roku tak zlevnila nejmenší model v nabídce v podobě populární Fabie, která přijde s tříválcovou dvanáctistovkou HTP ve strohé výbavě Easy na 199 900 Kč. My však doporučuje novou dvanáctistovku TSI, která je však v nejslabší verzi o šedesát tisíc dražší. Nejlevnější Fabia Combi přijde na 234 900 Kč přičemž verze vybavená 1,2 TSI je draží o 40 000 Kč.

Při srovnání těchto cen řada zájemců o Fabii sáhne raději po Octavii první generace prodávané pod označením Tour Trumf. Ta s benzínovou šestnáctistovkou přijde na lákavých 271 900 Kč, přičemž za „dlouhou” verzi kombi je nutné vytáhnout z peněženky 20 000 Kč navíc. Zájemci o legendární dieselovou devatenáctistovku TDI PD s výkonem 74 kW budou muset připlatit 31 000 Kč.

Zajímavostí je i meziroční srovnání pořizovacích cen. Například model Roomster Škodovka prodávala v létě za 299 900 Kč, Fabii Combi za 249 900 Kč a Octavii Tour za 369 900 Kč a kombi za 444 900 Kč, což je ve srovnání s dnešní cenou neuvěřitelné.

Škoda
Fabia 1.2 HTP 44 kW, Easy 199.900
Fabia Combi 1.2 HTP, 44 kW, Classic 234.900
Roomster 1.2 HTP, 51 kW, Easy 269.900
Octavia Tour, 1.6 MPI, 75 kW, Trumf 271.900
Octavia Tour Combi, 1.6 MPI, 75 kW, Trumf 291.900


Do přehledu vozů s cenou do 300 000 Kč se u Toyoty nedostal nejmenší model IQ. Přední příčku tak okupuje sourozenec Citroënu C1 a Peugeotu 107, Toyota Aygo, která přijde ve třídveřové variantě na 199 900 Kč (ještě před rokem roku stálo bezmála od 40 000 Kč více). Toyota musela snížit ceny i u většího Yarisu, který nyní přijde ve třídveřové verzi na 229 900 Kč, což je o 25 000 Kč méně než v říjnu loňského roku.

Toyota
Aygo 3dv. 1.0 VVT-i 50 kW, Base 199.900
Aygo 5dv. 1.0 VVT-i 50 kW, Base 204.900
Yaris 3dv. 1.0 VVT-i, 51 kW 229.900
Yaris 5dv. 1,0 VVT-i Active 249.900


Od Volkswagenu se do přehledu vešlo pouze auto roku v podobě populárního modelu Polo. Ve třídveřové verzi startuje na cenovce těsně pod čtvrt milionem korun. Za druhý pár dveří je však nutné připlatit nemalých 27 500 Kč. V obou případech získáte v základní verzi slabší verzi neoslnivého benzínového tříválce známého z Fabie. My zájemcům o benzínové Polo doporučujeme sáhnout po dvanáctistovce TSI, která však přijde nejméně na 326 000 Kč. Příznivci dieselů mohou zvolit jedna-šestku TDI vybavenou sedmistupňovým DSG, zde už však o levném autě nemůže být řeč - cena činí 429 000 Kč.

Volkswagen
Polo 3dv. 1.2 44 kW, Trendline 248.600
Polo 5dv. 1.2 44 kW, Trendline 276.100

Ceny na dně?

Trh s novými osobními vozy se stále nehýbe podle představ automobilek. Řada řidičů i firem stále odkládá nákup nových vozidel na což reagují automobilky plošným zlevněním nabízených modelů. Na přelomu roku se do bitvy o nejlepší ceny zapojila i mladoboleslavská automobilka, když připravila ořezanou verzi Fabie a její cenovku stlačila pod magickou hranici 200 0000 Kč. Na to okamžitě zareagovala většina automobilek nabízející konkurenční modely (např. Hyundai i20 zlevnil o 25 000 Kč atd.). Stále tedy platí, že většina automobilů je na svém historickém minimu a jejich koupě je aktuálně výhodná.

Prostor pro pohyb cen směrem dolů se pochopitelně snižuje a automobilky už zřejmě nepřistoupí ke slevám, jaké jsme mohli vidět za uplynulý rok. Bylo by ale bláhové tvrdit, že „ceny už nemohou být nižší”, jak často poslední dobou slýcháme. Dokud bude trh klesat, najde se vždy dost výrobců, jejichž jediným „marketingem” bude škrtání v ceníku, na což konkurence nebude moci nereagovat a ceny půjdou dolů a dolů. Kam až? To nikdo neumí říci, pokud se ale podíváte třeba na včera zveřejněný ceník Dacie Duster, musíte uznat, že auta lze prodávat ještě mnohem levněji, než by kohokoli před rokem napadlo...

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků