Nejlepším motorem roku 2015 se stal tříválcový hybrid z BMW i8

Anketa International Engine of the Year 2015 zná své vítěze. Porotu nejvíce oslovil přeplňovaný tříválec 1,5 l od BMW spojený s hybridním pohonem, který najdeme v BMW i8.
Seznam kapitol
  1. Motor roku 2015
  2. Fotogalerie: Motor roku 2015

Na druhém místě v celkovém hodnocení skončil motor Ford 1.0 EcoBoost, vítěz kategorie do jednoho litru a třetí se umístila tříválcová dvanáctistovka Peugeot PureTech, která rovněž vyhrála kategorii od 1,0 do 1,4 l.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

V kategorii do jednoho litru s drtivým náskokem zvítězil motor 1.0 EcoBoost od Fordu. Druhý se umístil litrový tříválec General Motors, který mají třeba Opely Adam, Corsa a Astra. Na třetí místo se dostal dvouválec BMW, který slouží jako generátor v BMW i3.

Kategorie pod 1,0 litru
Motor Počet bodů
Přeplňovaný tříválec Ford 1.0 EcoBoost 444
Přeplňovaný tříválec General Motors 1.0 SIDI 176
Dvouválec BMW REX 0,647 l 163
Přeplňovaný tříválec Volkswagen 1.0 TSI 138
Přeplňovaný dvouválec Fiat 0,875 l 132
Přeplňovaný tříválec Renault/Nissan 0.9 TCe 119

Kategorii od 1,0 do 1,4 litru ovládl tříválec od koncernu PSA, který najdete třeba v našem dlouhodobě testovaném Peugeotu 308 SW. Zbylých pět příček obsadily jednotky TSI od Volkswagenu.

Kategorie 1,0 až 1,4 litru
Motor Počet bodů
Přeplňovaný tříválec Peugeot/Citroën 1,2 l 243
Přeplňovaný čtyřválec Volkswagen 1.4 TSI Twincharger 174
Přeplňovaný čtyřválec Volkswagen 1.4 TSI Hybrid 165
Přeplňovaný čtyřválec Volkswagen 1.4 TSI 149
Přeplňovaný čtyřválec Volkswagen 1.4 TSI ACT 132
Přeplňovaný čtyřválec Volkswagen 1.2 TSI 123
Ojetiny | Technika | Život řidiče | Škoda | Ford | Volkswagen | Mercedes-Benz | Toyota | Fiat | Audi | Peugeot | Citroën | Suzuki | Honda | Subaru | Seat | Mitsubishi | Lancia | Seat Alhambra

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Třídu od 1,4 do 1,8 l vyhrál hybridní tříválec BMW i8. Následuje osmnáctistovka Audi a šestnáctistovka BMW/PSA. Tříválec 1,5 l od BMW bez hybridního pohonu se dostal na čtvrté místo.

Kategorie 1,4 až 1,8 litru
Motor Počet bodů
Přeplňovaný tříválec BMW 1,5 l Hybrid 262
Přeplňovaný čtyřválec Audi 1.8 TFSI 177
Přeplňovaný čtyřválec BMW/PSA 1,6 l 158
Přeplňovaný tříválec BMW 1,5 l 151
Přeplňovaný čtyřválec Ford 1.5 EcoBoost 80
Přeplňovaný čtyřválec Fiat 1750 TBi 78

Přeplňovaný dvoulitr Mercedes-AMG vyhrál kategorii od 1,8 do 2,0 l. Následuje jednotka 2.0 TFSI od Audi a třetí se umístil dvoulitrový diesel od BMW. Na čtvrtém místě je dvoulitr od Volva s přeplňováním turbem a kompresorem.

Kategorie 1,8 až 2,0 litru
Motor Počet bodů
Přeplňovaný čtyřválec Mercedes-AMG 2,0 l 298
Přeplňovaný čtyřválec Audi 2.0 TFSI 226
Přeplňovaný čtyřválec BMW 2,0 l Diesel 150
Přeplňovaný čtyřválec Volvo 2,0 l Twincharger 134
Přeplňovaný čtyřválec Volkswagen 2.0 TDI 118
Přeplňovaný čtyřválec BMW 2,0 l 111

Pětiválec Audi 2.5 TFSI oslovil porotu i tentokrát a umístila ho na první místo kategorie od 2,0 do 2,5 l. Na druhé místo se dostal diesel od Mazdy a třetí je nový čtyřválec 2.3 EcoBoost, který najdete třeba ve Fordu Focus RS nebo Fordu Mustang.

Kategorie 2,0 až 2,5 litru
Motor Počet bodů
Přeplňovaný pětiválec Audi 2.5 TFSI 347
Přeplňovaný čtyřválec Mazda 2,2 l Diesel 184
Přeplňovaný čtyřválec Ford 2.3 EcoBoost 152
Přeplňovaný čtyřválec Mercedes 2,1 l Diesel 151
Přeplňovaný čtyřválec Mercedes 2,1 Diesel Hybrid 125
Přeplňovaný čtyřválec Subaru 2,5 l 117

Kategorii do tří litrů vyhrál řadový šestiválec z BMW M3 a M4. Na druhém místě je civilní varianta šestiválce od BMW a třetí je atmosférický šestiválec 2,7 l z Porsche Cayman a Boxster. Je to jeden z mála atmosférických motorů, který se prosadil.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Audi | Příslušenství

Podívejte se, jak vypadá motor Audi TT po 135 000 km bez výměny oleje

Kategorie 2,5 až 3,0 litru
Motor Počet bodů
Přeplňovaný šestiválec BMW M 3,0 l 246
Přeplňovaný šestiválec BMW 3,0 l 178
Šestiválec Porsche 2,7 l 158
Přeplňovaný šestiválec BMW 3,0 l Diesel 148
Přeplňovaný šestiválec BMW M 3,0 l Diesel 124
Přeplňovaný šestiválec Volkswagen 3.0 TDI 111

Nejlepší motor ve třídě od tří do čtyř litrů je osmiválec McLaren o objemu 3,8 l. Druhý skončil čtyřlitr Mercedes-AMG známý třeba z kupé AMG GT a třetí je atmosférický šestiválec Porsche 3,8 l, který najdete třeba v modelu Carrera S nebo GT3.

Kategorie 3,0 až 4,0 litru
Motor Počet bodů
Přeplňovaný osmiválec McLaren 3,8 l 258
Přeplňovaný osmiválec Mercedes-AMG 4,0 l 239
Šestiválec Porsche 3,8 l 214
Přeplňovaný osmiválec Ferrari 3,9 l 187
Přeplňovaný osmiválec Audi/Bentley 4.0 TFSI 163
Přeplňovaný šestiválec Porsche 3,8 l 131

Třídu nad čtyři litry vyhrál osmiválec z Ferrari 458 Italia a druhý skončil dvanáctiválec z Ferrari F12 Berlinetta. Tady je zkrátka svět ještě v pořádku. Třetí se umístil osmiválec AMG 5,5 l od Mercedesu.

Kategorie nad 4,0 litru
Motor Počet bodů
Osmiválec Ferrari 4,5 l 295
Dvanáctiválec Ferrari 6,3 l 222
Přeplňovaný osmiválec Mercedes-AMG 5,5 l 140
Přeplňovaný osmiválec BMW M 4,4 l 110
Přeplňovaný osmiválec Jaguar/Land Rover 5,0 l 98
Přeplňovaný osmiválec Fiat/Chrysler 6,2 l 95

Mezi zelenými motory je podle poroty nejlepší elektrický pohon vozu Tesla Model S, druhý je pak hybridní tříválec BMW i8 a třetí elektrický pohon BMW i3.

Kategorie Zelený motor
Motor Počet bodů
Elektrický pohon Tesla 239
Přeplňovaný tříválec BMW 1,5 l Hybrid 191
Elektrický pohon BMW i3 109
Přeplňovaný čtyřválec Volkswagen 1.4 TSI Hybrid 98
Přeplňovaný tříválec Ford 1.0 EcoBoost 95
Dvouválec BMW REX 0,647 l 64

Z nových motorů je nejlepší opět tříválcový hybrid BMW i8, druhý se umístil osmiválec AMG 4,0 od Mercedesu. Třetí pak skončil nový osmiválec 3,9 l pro Ferrari 488 GTB.

Kategorie Nový motor
Motor Počet bodů
Přeplňovaný tříválec BMW 1,5 l Hybrid 339
Přeplňovaný osmiválec Mercedes-AMG 4,0 l 209
Přeplňovaný osmiválec Ferrari 3,9 l 159
Přeplňovaný čtyřválec Volvo 2,0 l Twincharger 135
Přeplňovaný čtyřválec Volkswagen 1.4 TSI Hybrid 134
Přeplňovaný tříválec General Motors 1.0 SIDI 132

Ve třídě výkonných motorů (Performace Engine of the Year) vyhrál atmosférický osmiválec Ferrari 458 Italia, druhý je opět čtyřlitrový osmiválec Mercedes-AMG a třetí plochý šestiválec Porsche 3,8 l s atmosférickým sáním.

Kategorie Výkonný motor
Motor Počet bodů
Osmiválec Ferrari 4,5 l 236
Přeplňovaný osmiválec Mercedes-AMG 4,0 l 148
Šestiválec Porsche 3,8 l 129
Dvanáctiválec Ferrari 6,3 l 125
Přeplňovaný osmiválec McLaren 3,8 l 112
Přeplňovaný osmiválec Fiat/Chrysler 6,2 l 75

A tady máte konečnou tabulku s celkovými výsledky ankety International Engine of the Year 2015.

Mezinárodní motor roku 2015
Motor Počet bodů
Přeplňovaný tříválec tříválec BMW 1,5 l Hybrid 274
Přeplňovaný tříválec Ford 1.0 EcoBoost 267
Přeplňovaný tříválec Peugeot/Citroën 1,2 l 222
Osmiválec Ferrari 4,5 l 221
Přeplňovaný osmiválec Mercedes-AMG 2,0 l 177
Elektrický pohon Tesla 157
Přeplňovaný šestiválec BMW M 3,0 l 133
Přeplňovaný osmiválec McLaren 3,8 l 93
Přeplňovaný pětiválec Audi 2.5 TFSI 81
Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků