Nejkvalitnější auta dělají ve Stuttgartu, vyplývá z technických prohlídek TÜV

Značky Mercedes-Benz a Porsche ovládly přední pozice v novém žebříčku spolehlivosti, který se sestavuje na základě hodnocení z technických kontrol. Týká se jen hojně zastoupených vozů na německých silnicích.

Lidé, kteří si chtějí pořídit kvalitní mladou ojetinu (a samozřejmě nemají úplně hluboko do kapsy), by se měli rozhlížet mezi modely vyráběnými značkami Mercedes-Benz a Porsche. Obě mají shodou okolností své sídlo ve Stuttgartu. Vyplývá to z nejnovějších výsledků takzvaného TÜV Reportu, což je statistické vyjádření závady u jednotlivých modelů, které prošly v Německu technickou kontrolou ve stanicích zmíněné organizace.

Testy | Ojetiny | Zajímavosti | Mercedes-Benz | Příslušenství | Sedany | Palivo

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

SUV Mercedes-Benz GLK a sportovní Porsche 911 jsou shodně na čele žebříčku v kategorii nejmladších kontrolovaných ojetin (tedy ve stáří dva až tři roky). U obou se při kontrolách zjistily vážné závady jen ve 2,1 procentech. Morálním vítězem je ale přece jen Mercedes. Kontrolovaná GLK  totiž měla v průměru najeto 52 000 kilometrů, zatímco devětsetjedenáctky jen 29 000.

Mercedes pak punc kvality drží i u dalších poměrně frekventovaných modelů. Například celkově druhý je Mercedes-Benz třídy B, třetí pak skončila nejmenší třída A od stejného výrobce.

Vozy s třícípou hvězdou opanovaly (v této věkové kategorii) rovněž většinu velikostních tříd automobilů. Ve střední třídě vyšel jako nejspolehlivější mladá ojetina Mercedes třídy C, třídu SUV samozřejmě ovládlo zmiňované GLK, mezi kompakty je nejlepší třída A Mercedesu a ve třídě VAN je jedničkou Mercedes třídy B. Jen mezi těmi úplně nejmenšími vozy je vítězem auto od jiného výrobce. Konkrétně jde o Mazdu 2.

Testy | Ojetiny | Mercedes-Benz | Sedany | Palivo

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

TÜV samozřejmě vyhodnocoval i nejméně spolehlivé vozy. Mezi ně v kategorii dvou až tříletých aut patří Chevrolet Captiva, Kia Sorento a Kia Sportage. Posledně zmiňovaný, na Slovensku vyráběný automobil, má průměrné procento vážných závad 11,5 procenta. Znamená to, že při koupi těchto aut máte minimálně pětkrát větší pravděpodobnost, že budete řešit vážnou závadu než při pořízení auta z čela žebříčku.

Dalším věkovým kategoriím se budeme věnovat v příštích dnech a zaměříme se rovněž na výsledky aut vyráběných v českých automobilkách.

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 296 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes Třídy E 2.148
Rok výroby: 2005
Stav: 282 251 km
Cena: 110 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků