Nejkvalitnější auta dělají ve Stuttgartu, vyplývá z technických prohlídek TÜV

Značky Mercedes-Benz a Porsche ovládly přední pozice v novém žebříčku spolehlivosti, který se sestavuje na základě hodnocení z technických kontrol. Týká se jen hojně zastoupených vozů na německých silnicích.

Lidé, kteří si chtějí pořídit kvalitní mladou ojetinu (a samozřejmě nemají úplně hluboko do kapsy), by se měli rozhlížet mezi modely vyráběnými značkami Mercedes-Benz a Porsche. Obě mají shodou okolností své sídlo ve Stuttgartu. Vyplývá to z nejnovějších výsledků takzvaného TÜV Reportu, což je statistické vyjádření závady u jednotlivých modelů, které prošly v Německu technickou kontrolou ve stanicích zmíněné organizace.

Testy | Ojetiny | Zajímavosti | Příslušenství | Mercedes-Benz | Palivo | Sedany

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

SUV Mercedes-Benz GLK a sportovní Porsche 911 jsou shodně na čele žebříčku v kategorii nejmladších kontrolovaných ojetin (tedy ve stáří dva až tři roky). U obou se při kontrolách zjistily vážné závady jen ve 2,1 procentech. Morálním vítězem je ale přece jen Mercedes. Kontrolovaná GLK  totiž měla v průměru najeto 52 000 kilometrů, zatímco devětsetjedenáctky jen 29 000.

Mercedes pak punc kvality drží i u dalších poměrně frekventovaných modelů. Například celkově druhý je Mercedes-Benz třídy B, třetí pak skončila nejmenší třída A od stejného výrobce.

Vozy s třícípou hvězdou opanovaly (v této věkové kategorii) rovněž většinu velikostních tříd automobilů. Ve střední třídě vyšel jako nejspolehlivější mladá ojetina Mercedes třídy C, třídu SUV samozřejmě ovládlo zmiňované GLK, mezi kompakty je nejlepší třída A Mercedesu a ve třídě VAN je jedničkou Mercedes třídy B. Jen mezi těmi úplně nejmenšími vozy je vítězem auto od jiného výrobce. Konkrétně jde o Mazdu 2.

Testy | Ojetiny | Mercedes-Benz | Palivo | Sedany

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

TÜV samozřejmě vyhodnocoval i nejméně spolehlivé vozy. Mezi ně v kategorii dvou až tříletých aut patří Chevrolet Captiva, Kia Sorento a Kia Sportage. Posledně zmiňovaný, na Slovensku vyráběný automobil, má průměrné procento vážných závad 11,5 procenta. Znamená to, že při koupi těchto aut máte minimálně pětkrát větší pravděpodobnost, že budete řešit vážnou závadu než při pořízení auta z čela žebříčku.

Dalším věkovým kategoriím se budeme věnovat v příštích dnech a zaměříme se rovněž na výsledky aut vyráběných v českých automobilkách.

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků