Nejhorší spolucestující? Překvapivě to nejsou děti.

Je jen hodně málo věcí, které dokáží vytočit člověka za volantem více, než když ho otravuje vševědoucí spolujezdec. Ale kdo je vlastně tím nejhorším spolucestujícím?

Je to někdo z manželů, ti jsou na prvním místě, zatímco děti jsou překvapivě ti nejméně otravní pasažéři. Takové jsou závěry výzkumu pořádaného Insurance.com, kterého se zúčastnilo 500 řidičů a řidiček starších osmnácti let. 

Podle řidiček je nejhorší spolujezdec manžel (34 procent), matky se u nich umístily na druhém místě (18 procent), zatímco přátelé na místě třetím (15 procent).

U mužů to bylo obdobné, nejhorší jsou na sedadle spolujezdce či na zadním sedadle manželky (40 procent), následováni přáteli (17 procent) a matkami (15 procent).

Děti z toho vyšly dobře: pouze 7 procent řidičů a řidiček zmínilo jako nejhorší spolujezdkyně dospělé dcery a 4 procenta dospělé syny. Jen 5 procent pak označilo za nejhorší mladší syny a 3 procenta mladší dcery.

Otcové byli jmenováni za nejhorší spolujezdce pouze pěti procenty účastníků průzkumu.

A co podle Insurance.com řidičům nejvíce vadí?

Poznámky týkající se rychlosti jízdy (47 procent), nabízení jiné trasy (29 procent), upovídanost (19 procent), imaginární brzdění, šlapání na neexistující brzdový pedál (15 procent), obsluha rádia - změna stanice, hudby nebo hlasitosti (10 procent).  

Další stížnosti se pak týkaly ještě používání mobilních telefonů, zvukových efektů, které doprovázejí video hry, ječení.

Michelle Megnaová, která připravovala o celém průzkumu zprávu pro Insurance.com, nabídla několik tipů, jak se vyvarovat konfliktním situacím.

Podle ní je dobré před jízdou kromě jiného seznámit všechny s trasou, dohodnout se na hudbě, vypovědět přemoudřelého spolucestujícího na zadní sedadlo... A dobré je prý také naučit se zhluboka dýchat.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků