Nejhorší ojeté auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Horrific H-0WL3R se porouchá jednou za dva měsíce. Warranty Direct sestavuje pomyslné auto hrůzy na základě svých vlastních statistik spolehlivosti.

Společnost Warranty Direct (v některých zemích nabízí rozšířené záruční programy na nová i ojetá auta) vydala tradiční každoroční zprávu o tom, které auto je pro majitele nejhorší noční můrou. S takovým strašidelným autem se prý máte vypravit na oslavu Halloweenu.

Warranty Direct dala imaginárnímu vozu název Horrific H-0WL3R. Tvrdí o něm, že statisticky se porouchá jednou za dva měsíce a účet za opravu bude pokaždé v průměru 487 liber. To dělá podle aktuálního kurzu drtivé roční servisní náklady ve výši 111 000 korun.

Zajímavosti | Život řidiče | Seat Alhambra

Nejhorší auto má motor BMW M5, podvozek Audi RS6 a převodovku Jeep

O co jde? Na základě svých vlastních statistik spolehlivosti sestavuje Warranty Direct pomyslné auto z dílů, které vykazují největší poruchovost v kombinaci s nejvyššími cenami za opravy a nejdelší dobou odstávky z provozu. Zajímavé je, že právě tenhle přístup trochu boří zažité klišé o neprůstřelné spolehlivosti japonských aut.

Auto sestavené z nejhorších dílů v sobě nemá nic od Citroënu, Dacie nebo Fiatu, obvyklých statistických průšvihářů (i když se najdou i výjimečné případy), ale právě především z japonských aut. A aby se neřeklo, ještě to doplňuje Chevrolet.

Zajímavosti | Život řidiče | Statistiky | BMW | Audi

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Tak například motor takového hororového auta pochází z Mitsubishi Outlander modelového roku 2007 a novější. Nápravy s odpružením jsou z Mazdy 5 od modelového roku 2005 a převodovka pochází z Chevroletu Tacuma modelových let 2005 až 2011.

Elektronika je překvapivě z Lexusu GS od modelového roku 2005, brzdy z Mazdy MX-5 od roku 2005 a klimatizace z Hondy CR-V od roku 2007. Řízení strašidelného auta by bylo z Chevroletu Tacuma modelových let 2005 až 2011.

Ojetiny | Technika | Život řidiče

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Jaké máte se spolehlivostí zkušenosti vy? Napište nám do komentářů pod článkem, jak by vypadalo podle vašich zkušeností nejhorší a nejméně spolehlivé auto.

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků