Nejhorší automobil podle představ britských pojišťováků

Anglická pojišťovací společnost Warranty Direct na základě dlouhodobých výzkumů 50 000 pojistných událostí vytvořila teoretický model automobilu, který by se stal skutečnou noční můrou všech pojišťoven. Výzkum se týkal vozů v průměrném stáří pěti let a výsledkem se stal fiktivní automobil Monster Mk1, jehož celky odpovídají těm neproblematičtějším partiím, jež se stávají aktéry posmutných událostí. Hlavním vodítkem se stal „koeficient spolehlivosti“, jenž bere v potaz průměrnou cenu opravy, častost poruchy, stáří vozu a jeho kilometrový nájezd. Monster Mk1, teoreticky nejnespolehlivější automobil současnosti, má motor MG TF, podvozek BMW M3, elektroinstalaci Renaultu Mégane, klimatizaci Seatu Alhambra, topení Seatu Toledo, zapalování Mercedesu V, řízení Volva C70, převodovku Land Roveru Freelander a brzdy Audi A8.  

Podle této zveřejněné statistiky je jasné, že chronické potíže v klíčových mechanických skupinách postihují automobily nejrůznějších výrobců a kategorií, čímž boří řadu mýtů. Třeba vozy BMW M3 jeví poruchy podvozku ve 40 % každý rok, což je stejné procento jako u elektroinstalací Renaultů Mégane. Jeden z pěti Land Roverů Freelander každý rok zaznamená poruchu převodovky, podobný je relativní počet defektů brzdových systémů na vozech Audi A8. A tak bychom mohli pokračovat dlouho. Otázek kolem této statistiky vyvstává (ostatně jako v případě ostatních statistik podobného druhu) celá řada, nicméně věřme, že 50 000 vstupních údajů nabídne v souhrnu svým způsobem reprezentativní výsledky.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků