Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Dosavadní rekord 35 milionů USD byl touto transakcí překonán téměř o polovinu. Nový majitel není znám.

Významová definice slovního spojení „opravdu drahé auto“ se posunula opět o kus dál. Americký sběratel Paul Pappalardo prodal červené Ferrari 250 GTO neznámému zájemci za 52 milionů dolarů. Uvedla to agentura Bloomberg. 

Dosavadní rekord 35 milionů USD, týkající se stejného typu auta, byl touto transakcí překonán téměř o polovinu. 

Retro | Mercedes-Benz | Aukce

Mercedes-Benz W 196 R vydražen za rekordní sumu

Ferrari 250 GTO dlouhodobě patří k nejvyhledávanějším a nejvíce ceněným automobilům. V letech 1962 až 1964 jich vzniklo celkem 39 kvůli homologaci pro tehdejší závodní třídu GT3. Na tuto skutečnost odkazuje i samotný název, který je zkratkou slov Gran Turismo Omologato. 

Pravidla ovšem vyžadovala vyrobit sérii nejméně sto aut, aby FIA homologaci udělila. Enzo Ferrari proto podváděl a při značení podvozků přeskakoval čísla. Model 250 GTO vycházel z 250 GT SWB, do kterého Giotto Bizzarrini zabudoval třílitrový dvanáctiválec z 250 Testa Rossa. 

K mediálně nejznámnějším majitelům Ferrari 250 GTO patří bubeník Pink Floyd Nick Mason nebo bankéř Peter Sachs. 

Samotný Pappalardo agentuře Bloomberg transakci nepotvrdil. „K těmto věcem se nevyjadřujeme,“ řekl prý do telefonu. „Nebudu to nijak komentovat.“

Zajímavosti | Ferrari

Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Částka 53 milionů dolarů dělá v přepočtu 976 milionů korun. Ve světě superbohatých to není zase tak mimořádná suma. V podobné cenové hladině se pohybují například atraktivní nemovitosti v okolí Hollywoodu nebo proudový letoun Gulfstream G550, který drží český podnikatel Petr Kellner pro potřeby své rodiny a nejbližších kolegů.

Ilustrační foto: Wikipedia

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků