Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Dosavadní rekord 35 milionů USD byl touto transakcí překonán téměř o polovinu. Nový majitel není znám.

Významová definice slovního spojení „opravdu drahé auto“ se posunula opět o kus dál. Americký sběratel Paul Pappalardo prodal červené Ferrari 250 GTO neznámému zájemci za 52 milionů dolarů. Uvedla to agentura Bloomberg. 

Dosavadní rekord 35 milionů USD, týkající se stejného typu auta, byl touto transakcí překonán téměř o polovinu. 

Retro | Mercedes-Benz | Aukce

Mercedes-Benz W 196 R vydražen za rekordní sumu

Ferrari 250 GTO dlouhodobě patří k nejvyhledávanějším a nejvíce ceněným automobilům. V letech 1962 až 1964 jich vzniklo celkem 39 kvůli homologaci pro tehdejší závodní třídu GT3. Na tuto skutečnost odkazuje i samotný název, který je zkratkou slov Gran Turismo Omologato. 

Pravidla ovšem vyžadovala vyrobit sérii nejméně sto aut, aby FIA homologaci udělila. Enzo Ferrari proto podváděl a při značení podvozků přeskakoval čísla. Model 250 GTO vycházel z 250 GT SWB, do kterého Giotto Bizzarrini zabudoval třílitrový dvanáctiválec z 250 Testa Rossa. 

K mediálně nejznámnějším majitelům Ferrari 250 GTO patří bubeník Pink Floyd Nick Mason nebo bankéř Peter Sachs. 

Samotný Pappalardo agentuře Bloomberg transakci nepotvrdil. „K těmto věcem se nevyjadřujeme,“ řekl prý do telefonu. „Nebudu to nijak komentovat.“

Zajímavosti | Ferrari

Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Částka 53 milionů dolarů dělá v přepočtu 976 milionů korun. Ve světě superbohatých to není zase tak mimořádná suma. V podobné cenové hladině se pohybují například atraktivní nemovitosti v okolí Hollywoodu nebo proudový letoun Gulfstream G550, který drží český podnikatel Petr Kellner pro potřeby své rodiny a nejbližších kolegů.

Ilustrační foto: Wikipedia

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků