Nejdivočejší crash test: Focus narazil do zdi v rychlosti 193 km/h

Takhle to vypadá, když se Ford Focus roztříští o masivní betonovou zeď v rychlosti 193 km/h. Výsledky nejrychlejšího crash testu světa působí děsivě.

Běžně se testují nárazy vozidel do překážky v rychlosti 64 km/h. Experti EuroNCAP podle nich „známkují“ bezpečnost aut. Britský televizní motoristický pořad Fifth Gear ale šel dále. Ukázal, co se stane, když auto narazí do zdi v rychlosti třikrát vyšší…

Klepněte pro větší obrázek
Krátce před nárazem: Ford Focus má na tachometru rychlost 193 km/h.
Klepněte pro větší obrázek
Náraz do zdi: během kratičké chvíle je polovina vozu zcela zdemolovaná.
Klepněte pro větší obrázek
Masakr: organizátoři do vozu usadili namísto drahé testovací figuríny levného panáka používaného ve výlohách obchodních domů. Dobře věděli, proč tak učinili... 
Klepněte pro větší obrázek
Na odpis: vůz je po nárazu do betonové zdi zcela zničený.
Klepněte pro větší obrázek
Hodně drsná výstraha pro všechny riskující. 
 

 
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků