Nejcennější značkou aut je Toyota. Drží se před BMW a Mercedesem

Absolutnímu pořadí nejhodnotnějších značek vévodí technologické firmy. Automobilky se mohou srovnávat s velkými jmény z oboru luxusních módních doplňků nebo kosmetiky.

V aktuálním žebříčku BrandZ TOP 100 se na prvním místě drží i přes dvouporcentní propad proti loňskému roku Toyota jako nejcennější automobilová značka na světě. Na záda jí ale dýchá BMW a Mercedes. Skokanem roku je Audi, které si polepšilo meziročně o 43 %.

Video | Off-roady | Premiéry | Užitková auta | Toyota

Toyota Hilux: Nová generace byla oficiálně představena

Hodnota značky Toyota byla vyčíslena na necelých 29 miliard dolarů, BMW je oceněno na 26,3 miliardy a Mercedes-Benz na 21,8 miliardy dolarů. Do TOP 10 se vešel i Lexus, který byl ohodnocen na 4,3 miliardy dolarů.

Pořadí TOP 10 nejcennějších automobilových značek
Pořadí Značka Hodnota v mld USD Změna 2014/2015
1. Toyota 28,913 -2 %
2. BMW 26,349 2 %
3. Mercedes-Benz 21,789 1 %
4. Honda 13,332 -5 %
5. Ford 13,106 11 %
6. Nissan 11,411 3 %
7. Audi 10,127 43 %
8. Volkswagen 9,283 10 %
9. Land Rover 4,987
10. Lexus 4,329

Říkáte si, že s hodnotou skoro 29 miliard dolarů musí být Toyota mezi nejcennějšími značkami vůbec? Například takový Apple má hodnotu 247 miliard dolarů, Google skoro 174 miliard a i Coca-Cola, McDonald's a Marlboro se drží nad 80 miliardami dolarů a v TOP 10 nejcennějších značek světa.

Tři nejcennější automobilky se pohybují ve stejných místech jako třeba značka Louis Vuitton, L'Oréal Paris, Starbucks nebo Subway. Cennější je třeba i obchodní portál Amazon (přes 62 miliard dolarů). Zajímavou infografiku ohledně vývoje hodnot značek najdete přímo na stránkách BrandZ TOP 100.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků