Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

Společnost Interbrand uveřejnila výsledky svého průzkumu a z nich vyplynulo, že nejcennější značkou světa zůstává nadále Coca-Cola. Druhá příčka patří značce IBM a třetí Microsoftu. Nejvyšší růst hodnoty zaznamenala Apple, která se díky tomu dostala do první desítky nejhodnotnějších značek. Technologické značky vévodí první desítce žebříčku a jsou mezi nimi pouze značky ze Spojených států.

Za zahraničí je na žebříčku nejvýše japonská Toyota na 11. pozici, zároveň je to první automobilová značka v žebříčku. Za ní následuje další značka aut Mercedes.

Klepněte pro větší obrázek

Seznamu 100 značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 49. Z Evropy je v žebříčku 38 značek, a to z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a po jedné z Mexika a Tchaj-wanu.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí. 

Pořadí deseti nejcennějších světových značek: 

1. Coca-Cola (71,861)
2. IBM (69,905)
3. Microsoft (59,087)
4. Google (55,317)
5. GE (42,808)
6. McDonald's (35,593)
7. Intel (35,217)
8. Apple (33,492)
9. Disney (29,018)
10. HP (28,479)

Údaj v závorce udává hodnotu značky v miliardách dolarů. 
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 109 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2006
Stav: 341 928 km
Cena: 105 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků