Nejcennější automobilová značka? Překvapivě opět Toyota

Toyota se po jednoroční přestávce vrátila na trůn, když byla jmenována nejcennější automobilovou značkou pro rok 2011. Před tím kralovala v letech 2006-2009.

V žebříčku BrandZ Top 100, který každoročně sestavuje společnost Millward Brown a jehož výsledky dnes byly zveřejněny, předstihla BMW. Německá automobilka byla jedničkou v loňském roce.

Toyota se stala nejcennější automobilovou značkou světa i navzdory masivním svolávacím akcím. Hodnota značky stoupla o jedenáct procent na 24.2 miliardy dolarů. 

Peter Walshe, ředitel společnosti Millward Brown řekl, že akce, jejichž cílem bylo odstranit některé závady vozů značky Toyota, nijak nepoškodily důvěru zákazníků. „Toyota byla vysoce ceněná značka už před těmi akcemi. A zůstala jí i po nich. Motoristé ocenili, že jednala zodpovědně.“

Na třetí místo se posunul Mercedes-Benz, když jeho hodnota stoupla o dvanáct procent. Za ním skončily Honda a Porsche.

Překvapivé je umístění Nissanu. Hodnota značky stoupla o 17 procent. Podle analytiků automobilce pomohl hlavně rozruch kolem nového elektromobilu Leaf. Walshe k tomu řekl: „Nissan se snaží prezentovat jako vedoucí výrobce ´zelených´ aut a tento postoj se mu začíná vyplácet. Snaží se dělat věci jinak než ostatní, vydělit se.

Každoroční průzkum společnosti Millward Brown je velmi reprezentativní. Svůj žebříček BrandZ Top 100 sestavuje po rozhovorech s více než jedním milionem respondentů a po analýze finančních a ekonomických dat z Bloombergu a Datamonitoru. 

Celkovým vítězem a nejcennější značkou světa se stal Apple, který sesadil Google.  
 

Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků