Nejčastější triky prodejců ojetých aut, na které jim stejně skočíte

Nejčastější triky prodejců ojetých aut, na které jim stejně skočíte

Kapitoly článku:


Zfalšovaná servisní knížka

Servisní knížka dávno není vodítkem, že bylo auto pravidelně v servisu. Některá moderní auta už mají elektronický záznam přímo od výrobce, což je samozřejmě veliká výhoda. Většinou se ale stále ještě používá klasická papírová knížka, kam se píšou jednotlivé servisní úkony.

Nápadné je samozřejmě to, když jsou všechny úkony zapsány jednou tužkou a stejným fontem, ale i s tím si někdo, kdo má potřebu falšovat servisní záznamy, ví rady. Takže vyplněná servisní knížka je opravdu jen doplňková informace, která by neměla hrát zas tak důležitou roli.

Stočení tachometru před první českou STK

První údaj o stavu tachometru se zaznamenává až na první české STK, takže co se dělo s dovezeným autem před tím, nikdo neví. Dohledání v zahraničních registrech je poměrně komplikované a prakticky nikdo ho nedělá.

Jedná se o nejčastější trik nepoctivých dovozců ojetých aut. Z tohoto pohledu tak mohou být česká auta vlastně průhlednější, neboť stav tachometru se zaznamenává průběžně během technických prohlídek. To samozřejmě ale není pojistkou toho, že někdo tachometr před každou STK nestočil třeba o několik desítek tisíc kilometrů dolů.

Vyměněné díly v interiéru maskují stáří

Klasickým fíglem, jak zamaskovat skutečný kilometrový nájezd auta, je výměna nejexponovanějších dílů. Zatímco palubní deska vypadá prakticky pořád stejně, na sedadlech, volantu, pedálech a řadící páce je stáří vidět nejvíc.

Tímto krokem lze velmi snadno „omladit“ auto o několik stovek tisíc kilometrů a nepozorný kupující toho moc nepozná. Vodítkem by mohl být neodpovídající stav například plastů v prostoru kolem nohou řidiče, které jsou výrazně opotřebovanější než třeba koberce. Dost napoví i stav zavazadlového prostoru.

Svařené bouračky

Že se dnes nevyplácí pracně opravovat a rovnat auto po totální bouračce? Ale jděte! Už na ruském příkladu Octavie jsme si ukázali, že i z naprosto beznadějného případu se dá udělat krásné zánovní auto.

Tady je nutné postupovat opatrně. Jistotu poskytne skutečně jen nezávislá služba, která dohledá, jestli není auto registrované u pojišťoven jako totální bouračka. Vedle placených služeb existují i neplacené alternativy.

Přepojené kontrolky airbagů

Když někdo opravuje bouračku, už se mu moc nechce do auta vracet airbagy. Přeci jen jsou drahé a každá tisícovka se počítá, že? Obvykle pak nezbývá než kontrolku airbagu přepojit na jiný systém vozidla, obvykle na kontrolku motoru či mazání.

Bohužel ani pravidlo, že kontrolka airbagu zhasíná samostatně, není jistota. Zkušení podvodníci umí upravit elektroniku tak, aby kontrolka airbagu zhasla samostatně se zpožděním. Nezbývá než postupovat opatrně a autu, které bylo evidentně zle bourané, se raději vyhnout.

Doporučujeme

Články odjinud