Nejbezpečnější vozy dle Euro NCAP v roce 2009

Vůbec poprvé agentura Euro NCAP vydala žebříček nejbezpečnějších vozů za uplynulý rok. Tedy těch, co nejlépe uspěly v crash testech.

Tyto vozy jsou podle Euro NCAP v otázce pasivní bezpečností tím nejlepším, co dnes lze na evropských trzích koupit. Na špici seznamu stojí Volkswagen Golf šesté generace, jenž byl prvně testován již v roce 2008, ale vloni jej u Euro NCAP vyzkoušeli ještě jednou, tentokrát podle nových, náročnějších podmínek. Na dalších dvou místech se umístily hybridní automobily Honda Insight a Toyota Prius, velkým překvapením je přitom jihokorejský a svými rozměry docela kompaktní Hyundai i20, jenž stanul na čtvrtém místě. O pátou pozici se dělí hned tři vozy se shodným celkovým hodnocením, a sice Toyota Avensis, Volvo XC60 a Opel Astra, v Británii prodávaný pod značkou Vauxhall. Žebříček s fotografiemi a odkazy na podrobné výsledky testů, o nichž jsme psali, najdete v závěru tohoto článku.

Klepněte pro větší obrázek
Přehled výsledků těch nejlepších za rok 2009

V roce 2009 agentura Euro NCAP podrobila nárazovým testům celkem 33 modelů, při každé zkoušce jsou použity tři vozy, tři přední sedadla, čtyři dětské sedačky a škála různých doplňků pro každý model. Obvykle dojde vždy ke čtyřem nárazovým testům, po analýze všech dat a dodatečných testech vybraných součástí inspektoři vyřknou verdikt v podobě bodových hodnocení.

Na žádost výrobců automobilů nově zpracovala Euro NCAP navíc údaje ze zkoušek z let 2007 a 2008 a výstupy přizpůsobila nové metodice platné od začátku loňského roku. Pro rok 2010 došlo k dalším drobným úpravám systému hodnocení, hranice pro zisk plného počtu hvězd vzrostly z 75 na 80 % při ochraně dospělých pasažérů, ze 70 na 75 % při ochraně dětí a na 40 % při ochraně chodců. První sada nárazových zkoušek podle tohoto přísnějšího hodnocení proběhne na počátku letošního března, zveřejňování výsledků pak bude opět probíhat čtvrtletně a my je pro vás budeme opět sledovat.

Nejbezpečnější vozy podle Euro NCAP v roce 2009

1. VW Golf VI

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podrobný popis crash testu VW Golf najdete na tomto místě.

2. Honda Insight

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podorbný popis crash testu Hondy Insight najdete na tomto místě.

3. Toyota Prius

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podrobný popis crash testu Toyoty Prius najdete na tomto místě.

4. Hyundai i20

 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podrobný popis crash testu Hyundai i20 najdete na tomto místě.

5. Toyota Avensis

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podrobný popis crash testu Toyoty avensis najdete na tomto místě.

5. Volvo XC60

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

5. Opel/Vauxhall Astra

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podrobný popis crash testu Opelu Astra najdete na tomto místě.

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků