Nehody na Nordschleife v sedmdesátých letech: Bouda sem, bouda tam

Nordschleife je právem označována za jeden z nejnáročnějších okruhů na světě. Podívejte se, jak se zde bouralo v sedmdesátých letech minulého století.

Nürburgring, konkrétně pak Severní smyčka, je jedním z nejvyhledávanějších míst spousty světových automobilek. Přes dvacet kilometrů dlouhých rovinek a nesmírně těžkých zatáček dokáže v rámci testování nahradit tisíce kilometrů na běžných silnicích, navíc výrobci sporťáků zde hrají v honbě za perfektním časem na jedno kolo doslova o desetinky sekundy. Jenom se podívejte, co stálo za rekordem Alfy Romeo Giulia QV mezi produkčními sedany – občas je to za hranou.

Výstavba Nordschleife začala již v polovině dvacátých let minulého století, bourá se tady ale neustále. Přiložené video pochází z pozdější doby, konkrétně ze sedmdesátých let, tehdy šlo ale posádkám automobilů o život snad v každé zatáčce. Co se zprvu zdálo jako běžná chyba, kterou dokáže vyřešit lehký výjezd do kačírku, často končívalo dramaticky vyhlížející nehodou a dokonce i přetočením aut přes střechu. Bezpečnost tehdy nebyla na tak vysoké úrovni jako je dnes, pohled bezvládné posádky proto o to více zamrazí…

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků