Ne nehody, ale poruchy vedou mezi důvody, proč motoristé v zahraničí vyhledávají pomoc svých pojišťoven

Podle pojišťovny Wüstenrot a Europ Assistance se Češi při cestě autem do zahraničí obracejí na asistenční služby pojišťovny v 63 % případů z důvodu poruchy auta, dalších 32 % případů připadá na dopravní nehody. Zbylá procenta tvoří vandalismus či krádeže vozidel. Nejvíce asistenčních služeb poskytuje přes léto pojišťovna klientům na cestě do Chorvatska. Před cestou do zahraničí se proto vyplatí zkontrolovat rozsah pojistného krytí a asistence.

„Předejít neočekávaným finančním nákladům, které mohou v průběhu pobytu v zahraničí nastat, lze například i díky uzavření kompletního pojištění ProAuto,“ říká Petr Hájek, vedoucí úseku Vývoj pojistných produktů finanční skupiny Wüstenrot a dodává: „Při sjednání povinného ručení či havarijního pojištění pro osobní vozidlo získává motorista jako součást pojištění zdarma asistenční služby Wüstenrot Assistance. Zatímco u povinného ručení jsou tyto služby poskytovány v případě havárie a živelní události, při uzavření havarijního pojištění je to i v případě poruchy, vandalismu a krádeže či pokusu o krádež. Navíc si lze sjednat i asistenční služby rozšířené na poruchy způsobené pochybením řidiče. Asistenční služby se poskytují nejen řidiči vozidla, ale i osobám, které v době pojistné události cestují v autě.“

Nejvíce případů je přes léto v Chorvatsku

V době letních prázdnin jezdí Češi autem nejčastěji do Chorvatska, ve kterém je podle statistik pojišťovny Wüstenrot a Europ Assistance také evidován největší počet případů spojených s poskytnutím asistenční služby. Na druhém místě je Rakousko, následováno Německem. Nejčastější příčinou jsou poruchy auta a zajištění nutného odtahu do nejbližšího servisu nebo zpět do České republiky. „Řidiči by měli před cestou věnovat větší pozornost komplexní kontrole auta. A při cestě samotné by měli z hlediska bezpečnosti dbát na pravidelný odpočinek a dělat přestávky. Výrazně tím sníží riziko potenciální nehody,“ upozorňuje Petr Hájek.

Modelové příklady - zdroj: Wüstenrot, Europ Assistance

Panu Petrovi se na jaře při cestě do Německa porouchala v Mnichově olejová pumpa v motoru a auto zastavilo v rychlém pruhu na dálnici. Odtahová služba vozidlo odtáhla z dálnice, udělala diagnostiku a po zjištění příčiny bylo rozhodnuto o odtažení vozidla do České republiky. Vzhledem k tomu, že pan Petr měl sjednané i havarijní pojištění, nemusel nic platit. Bez pojištění by tato konkrétní porucha na autě vyšla na téměř 20 000 korun.

Jeden z mnoha dalších případů, který pojišťovna Wüstenrot eviduje, se stal loni v srpnu jejímu klientovi na cestě z dovolené v Chorvatsku. Automobil se z důvodu poruchy alternátoru zastavil těsně za výjezdem z tunelu na slovinské dálnici. Klient kontaktoval pojišťovnu, která zorganizovala odtah do České republiky. Celkové náklady byly cca 14 tisíc korun, které v tomto případě uhradila pojišťovna.

Před cestou myslete i na cestovní pojištění

Kromě pojištění auta se před cestou vyplatí sjednat i cestovní pojištění. Díky němu se minimalizují možná rizika spojená s neočekávanými finančními náklady. „Do časového rozsahu pojištění je nutné zahrnout i cestu, nejen samotný pobyt v cílové destinaci,“ připomíná Petr Hájek a upozorňuje, že zdravotní péče v zahraničí bývá často velmi nákladná a nepojištěnému cestovateli to může způsobit finanční komplikace. 

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků