Tento týden se bude v EU hlasovat o budoucnosti automobilového průmyslu. Ve hře je návrh, podle kterého by měla být daná tolerance produkce emisí oxidů dusíku v reálném provozu. Zda návrh projde, to ale není ještě jisté.
Návrh předložila komisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Elzbieta Bieńkowska. Kromě laboratorních měření se má od roku 2017 měřit produkce emisí také v reálném provozu, přičemž do roku 2019 by bylo tolerováno překročení stávající hranice 80 miligramů na kilometr maximálně o šedesát procent.
Jak ukazují některé testy, v takovém případě by měla řada automobilů problémy, protože je současný limit překračován většinou o více než sto procent. Je také otázkou, jak přesně bude definován postup měření mimo zkušebnu, kdy nebude úplně jednoduché zajistit stejné podmínky pro všechny.
V další fázi by se přikročilo k úplnému zrušení tolerance, což by mělo podle návrhu, o kterém píší například Automotive News, nastat v roce 2019. Ačkoliv sama Elzbieta říká, že jsou jednání velmi blízko kompromisu, některé země (třeba Německo) s takto přísným návrhem nesouhlasí. Hlasovat by se mělo ve středu.