Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Tento týden se bude v EU hlasovat o budoucnosti automobilového průmyslu. Ve hře je návrh, podle kterého by měla být daná tolerance produkce emisí oxidů dusíku v reálném provozu. Zda návrh projde, to ale není ještě jisté.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Návrh předložila komisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Elzbieta Bieńkowska. Kromě laboratorních měření se má od roku 2017 měřit produkce emisí také v reálném provozu, přičemž do roku 2019 by bylo tolerováno překročení stávající hranice 80 miligramů na kilometr maximálně o šedesát procent.

Jak ukazují některé testy, v takovém případě by měla řada automobilů problémy, protože je současný limit překračován většinou o více než sto procent. Je také otázkou, jak přesně bude definován postup měření mimo zkušebnu, kdy nebude úplně jednoduché zajistit stejné podmínky pro všechny.

Život řidiče | Palivo | Dieselgate | Krimi | Opel

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

V další fázi by se přikročilo k úplnému zrušení tolerance, což by mělo podle návrhu, o kterém píší například Automotive News, nastat v roce 2019. Ačkoliv sama Elzbieta říká, že jsou jednání velmi blízko kompromisu, některé země (třeba Německo) s takto přísným návrhem nesouhlasí. Hlasovat by se mělo ve středu. 

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků