Nastupující generace Mercedesu třídy E umí zaparkovat bez řidiče

Technologie autonomní jízdy se pomalu dostává do sériové výroby. Než nás ale auta začnou vozit, aniž by je musel někdo řídit, dočkáme se použití v trochu jiné podobě. Jednou takovou možností je samostatné parkování, které bude mít i připravovaná nová generace Mercedesu-Benz třídy E.

Tajné | Mercedes-Benz | Sedany | Paparazzi

Mercedes třídy E (W213) částečně odložil maskování

Jak celá věc funguje, to ukazuje nové video. Řidič se propojí s automobilem pomocí chytrého telefonu, vůz sám vycouvá z parkovacího místa a posádka následně může pohodlně nastoupit. Obdobně pak lze tento systém použít také při parkování.

Technologie samostatného parkování je ale jenom jedna položka z velmi širokého seznamu asistentů, které Mercedes pro třídu E chystá. Těšit se můžeme třeba na adaptivní světla složená z 84 diod, adaptivní tempomat, nouzové brzdění, možnost odemknout vůz telefonem, systém, který vám pomůže aktivním zásahem do řízení s vyhýbacím manévrem a tak dále.

Tajné | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Paparazzi

Maskovaný Mercedes třídy E (W213) přistižen v Plzni

Auto parkující zcela samostatně ale není úplná novinka. Něco podobného už představila automobilka Volvo nebo Audi. Land Rover se pro změnu nedávno vytasil se systémem, kdy vůz můžete přímo přes displej telefonu ovládat, což se hodí opět k parkování do stísněných prostor, aniž byste se následně museli soukat z vozu ven, nebo samozřejmě pro jízdu těžkým terénem, kdy řídíte a zároveň zvenku kontrolujete, jak na tom auto je. 

Zajímavosti | Video | SUV | Land Rover

Land Rover představuje reálný Range Rover na dálkové ovládání

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků