Nastupující generace Mercedesu třídy E umí zaparkovat bez řidiče

Technologie autonomní jízdy se pomalu dostává do sériové výroby. Než nás ale auta začnou vozit, aniž by je musel někdo řídit, dočkáme se použití v trochu jiné podobě. Jednou takovou možností je samostatné parkování, které bude mít i připravovaná nová generace Mercedesu-Benz třídy E.

Tajné | Sedany | Mercedes-Benz | Paparazzi

Mercedes třídy E (W213) částečně odložil maskování

Jak celá věc funguje, to ukazuje nové video. Řidič se propojí s automobilem pomocí chytrého telefonu, vůz sám vycouvá z parkovacího místa a posádka následně může pohodlně nastoupit. Obdobně pak lze tento systém použít také při parkování.

Technologie samostatného parkování je ale jenom jedna položka z velmi širokého seznamu asistentů, které Mercedes pro třídu E chystá. Těšit se můžeme třeba na adaptivní světla složená z 84 diod, adaptivní tempomat, nouzové brzdění, možnost odemknout vůz telefonem, systém, který vám pomůže aktivním zásahem do řízení s vyhýbacím manévrem a tak dále.

Tajné | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Paparazzi

Maskovaný Mercedes třídy E (W213) přistižen v Plzni

Auto parkující zcela samostatně ale není úplná novinka. Něco podobného už představila automobilka Volvo nebo Audi. Land Rover se pro změnu nedávno vytasil se systémem, kdy vůz můžete přímo přes displej telefonu ovládat, což se hodí opět k parkování do stísněných prostor, aniž byste se následně museli soukat z vozu ven, nebo samozřejmě pro jízdu těžkým terénem, kdy řídíte a zároveň zvenku kontrolujete, jak na tom auto je. 

Zajímavosti | SUV | Video | Land Rover

Land Rover představuje reálný Range Rover na dálkové ovládání

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků