Nastupující generace Mercedesu třídy E umí zaparkovat bez řidiče

Technologie autonomní jízdy se pomalu dostává do sériové výroby. Než nás ale auta začnou vozit, aniž by je musel někdo řídit, dočkáme se použití v trochu jiné podobě. Jednou takovou možností je samostatné parkování, které bude mít i připravovaná nová generace Mercedesu-Benz třídy E.

Tajné | Mercedes-Benz | Paparazzi | Sedany

Mercedes třídy E (W213) částečně odložil maskování

Jak celá věc funguje, to ukazuje nové video. Řidič se propojí s automobilem pomocí chytrého telefonu, vůz sám vycouvá z parkovacího místa a posádka následně může pohodlně nastoupit. Obdobně pak lze tento systém použít také při parkování.

Technologie samostatného parkování je ale jenom jedna položka z velmi širokého seznamu asistentů, které Mercedes pro třídu E chystá. Těšit se můžeme třeba na adaptivní světla složená z 84 diod, adaptivní tempomat, nouzové brzdění, možnost odemknout vůz telefonem, systém, který vám pomůže aktivním zásahem do řízení s vyhýbacím manévrem a tak dále.

Tajné | Mercedes-Benz | Luxusní auta | Paparazzi

Maskovaný Mercedes třídy E (W213) přistižen v Plzni

Auto parkující zcela samostatně ale není úplná novinka. Něco podobného už představila automobilka Volvo nebo Audi. Land Rover se pro změnu nedávno vytasil se systémem, kdy vůz můžete přímo přes displej telefonu ovládat, což se hodí opět k parkování do stísněných prostor, aniž byste se následně museli soukat z vozu ven, nebo samozřejmě pro jízdu těžkým terénem, kdy řídíte a zároveň zvenku kontrolujete, jak na tom auto je. 

Zajímavosti | Video | SUV | Land Rover

Land Rover představuje reálný Range Rover na dálkové ovládání

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek