Nástupce Peugeotu 308 se nebude jmenovat 309, zřejmě vůbec neponese číselné označení

A kruh se uzavírá, jak už to u číselně značených řad občas bývá. Automobilka Peugeot připravuje nástupce stávajícího modelu 308, jenž by měl logicky nést označení 309. To však patřilo vozu vyráběnému u Peugeotu v letech 1985 až 1993, na který zřejmě nová generace zástupce Peugeot ve stěžejní, nižší střední třídě zřejmě navazovat nechce.

Novinka se tak možná stane prvním „konfekčním” Peugeotem, jenž opustí standardní, kdysi patentované trojciferné označení s nulou uprostřed, které svého času setlo vaz nástupci Tatry 603. Sesterská značka Citroën se také zatím drží číselného značení řad s písmenem C na počátku, ale ani zavedení nové značky DS jí zřejmě na dlouho nevystačí. Blíží se tedy doba, kdy striktní číselné označení zůstane vyhrazeno značkám BMW a Audi.

Ale zpět k Peugeotu. Následníka stávajícího typu 308 nečekejme dříve než v roce 2013, jak už jsme vás ostatně informovali dříve spolu s představením první fotografie prototypu nového vozu, kterou opět přikládáme.

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 309 pro rok 2013 se rodí na těchto základech...  Zdroj: Autoexpress

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků