Nástupce Nissanu 370Z nebude crossover či SUV, ujišťuje automobilka

Automobilka připravuje společnou platformu, na které budou moci vzniknout příští sportovní modely s pohonem zadních kol.

Produkční verze konceptu crossoveru Gripz nebude přímý nástupce Nissanu 370Z, naopak to bude dárce orgánů, díky kterému bude moci vyhraněné sportovní kupé s pohonem zadních kol přežít. Aspoň to magazínu Motoring tvrdil Hiroshi Tamura, produktový specialista divize Nismo.

Automobilka totiž připravuje společnou platformu, na které budou moci vzniknout příští sportovní modely s pohonem zadních kol. Nissan potvrdil, že příští kupé bude o něco menší, lehčí a dostane úspornější motor. Cílem je nabídnout vůz cenově srovnatelný třeba s Toyotou GT86 či základními verzemi Chevroletu Camaro a Fordu Mustang.

Ojetiny | Život řidiče | Sportovní auta | Ceny | BMW | Honda | Nissan | Porsche

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

To by mohlo znamenat cenovku hluboko pod milion. Pravda, Nissan 370Z lze koupit pod milion i nyní, konkrétně za 911 000 korun... Šestiválcové sportovní kupé sice jinde levněji nepořídíte, ale stejně se u Nissanu netvoří fronty. Klasická sportovní zadokolka je zkrátka vymírající druh, o tom není sporu.

A právě platformu pro nástupce 370Z by využil i crossover Gripz, který by tak vznikal současně s klasickým kupé, ale pomohl by vytížit společné výrobní a logistické kapacity. Tím by se skutečně mohlo ušetřit dost prostředků a nepříliš výdělečné kupé by mohlo být tolerováno, pokud bude příbuzný crossover tvořit dostatečné zisky. Jen se podívejte na úspěch Nissanu Juke. Nástupce „Zetka“ dorazí zhruba za dva roky.

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků