Nástupce Lexusu LFA by mohl mít až tisíc koní. To ale nedovolí emise

Základ budoucích supersportů značek Toyota (a Lexus) a BMW je již hotový. Automobilky spolu sestavily první prototypy supersportu s motorem uprostřed a začíná testování. Půjde především o duchovního nástupce Lexusu LFA a konkurenci například pro Audi R8.

Zatímco Lexus LFA byl klasický supersport s vysokootáčkovým atmosférickým desetiválcem, novinka japonského výrobce bude mít osm válců (pořád lepší než tříválec) a hybridní pohon. Pohonná jednotka bude umístěna uprostřed, elektromotory najdeme vpředu i vzadu.

Tajné | Zajímavosti | Sportovní auta | Byznys | BMW | Hybridy | Toyota

Sportovní auto od Toyoty a BMW získává obrysy. Bude to hybridní čtyřkolka

Magazín Autoexpress píše, že spalovací motor bude vycházet z osmiválce 3,7 l, použitého v závodním speciálu Toyota TS040. Cílem je prý dosáhnout špičkového výkonu alespoň 800 koní (588 kW). Pokud by se nebraly v potaz emisní a hlukové normy, nový hybridní systém by prý ze sebe mohl dostat výkon až tisíc koní!

Produkční verze pravděpodobně přijde do roku 2020 a už se mluví i o ceně, která by se měla pohybovat v přepočtu okolo šesti milionů korun. BMW a Toyota ale zřejmě použijí rozdílné pohonné jednotky. Platforma má být variabilní a BMW nasadí spíše řadový šestiválec s přeplňováním.

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků